Gå til innhold

Programmer.no og Hardware.no slås sammen


Anbefalte innlegg

Hmm.

 

Jeg ser mange bekymrer seg for at innholdet vil skrumpe, og peker på en opplevd (men ikke nødvendigvis reell) tilbakegang. En bør ikke se på dette som et problem (eller "utfordring" som det heter på nyere norsk), men heller som en anledning til å BIDRA.

 

Bidra? Skal norske datainteresserte jobbe gratis for et konsern med 55 milliarder i omsetning?

Endret av Spenol
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmm.

 

Jeg ser mange bekymrer seg for at innholdet vil skrumpe, og peker på en opplevd (men ikke nødvendigvis reell) tilbakegang. En bør ikke se på dette som et problem (eller "utfordring" som det heter på nyere norsk), men heller som en anledning til å BIDRA.

 

Bidra? Skal norske datainteresserte jobbe gratis for et konsern med 55 milliarder i omsetning?

6137146[/snapback]

Jeg sa aldri at en skulle jobbe gratis. Derimot skrev jeg også at jeg lagde artikler jeg følte hadde en verdi. Sistnevnte betyr ikke det er dugnad, men det viser det fortsatt kan utmerket godt være entusiastdrevet.

 

Som det har fremgått i almenpressen, har den delen HW er med i under eierskifte (er i farten litt usikker på om alle brikkene er falt på plass). Som en liten del av et stort konsern har en ikke full disposisjonsrett for hele pengesekken, tvert om er det vanlig i dag at hver lille del er ansvarlig for sitt (lille) budsjett.

 

Edit: la til slik at det også gir svar til Demogorgon.

Endret av Codename_Paragon
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Nå som denne tråden er vekket til live igjen:

Mange fryktet at Programmer.no-delen ville forsvinne etter fusjonen. Kan vi få avkreftet dette en gang for alle? Programvare-nyhetene har ikke uteblitt, og vi har startet opp med en stor guide i PHP og MySQL. Altså er ikke programmerings-biten glemt heller. Hardware.no har dermed på ingen måte slukt Programmer.no. Kan vi være enige om dette? :)

Lenke til kommentar

Nei, liker fortsatt ikke dette!

 

1. HW.no er UOVERSIKTLIG og ROTETE!

2. Når jeg vil lese software er jeg ikke interessert i noe annet enn EN forside hvor ALT ligger, jeg skal medgi at kvalietet/kvantitet på programmer.no sank før nedleggesen, men likevel hater jeg kort sagt den sånn HW.no har blitt. Det er jo blitt et pengekonsern som DRITER langt i brukerene sine, så lenge de tjener penger!

Lenke til kommentar

Siden jeg ikke har innsidekjennskap, kan jeg spekulere uten problemer... Som kjent er hele Orkla Media etter alle solemerker på vei til en massiv reorganisering, og folk som driver med denslags har ikke det fjerneste kunnskap eller interesse for "nyanser" som hardware konntra software. Derimot bryr de seg svært mye om begrepet "merkevare". Oppdelingen i hardware.no, programmer.no, med mer ser slike på som en fortynning, mens en sammenslåing derimot bygger opp om merkenavnet hardware.no og gjør det mer verdifult.

 

Det betyr da at fremtiden vil være tryggere for hardware.no i tiden som kommer. Senere, når hele kabalen er lagt, vil jeg tro at det kan bli oppdeling igjen.

 

De som kjøpte Orkla Media er vissnok kjent for hardhendte metoder, derfor er spørsmålet om fremtiden til disse sidene mer alvorspreget enn en diskusjon om programmerer.no og artikkelfordeling.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Er man interessert i OK så sjekk ut signaturen min, og her er ingen Orkla Media inneblandet! :nei:

 

Men jeg er enig at det begynner å bli vel "rotete" her inne på HW nå, med alle disse sammeslåingene heletiden. Sikkert bra for Orkla Media, men ikke for meg som bruker av siden/forumet.

Lenke til kommentar

HardWare.no minner mer og mer om en overfylt markedsplass for alskens dem kan dytte inn her.

Nedtur grande har det blitt.

Lurer på hva dem har i mellom øra etter sammenslåingen av flere websider.

minner meg om itpro.no som daler nedover av brukere.

Endret av kvase
Lenke til kommentar
Jeg må si meg enig i at Hardware er litt rotete slik det er nå. "Gudene" vet om det, så vi skal ikke se bort fra at det blir en løsning. :)

6435678[/snapback]

Kanskje dykk kan lage eigne sider for f.eks. programvare og kanskje overklokking. Dette vil gjere det lettare å finne fram til nyhende ein er interessert i.

 

Ellers kan eit fane-system øverst på sida, der du kan velge mellom hardware/programvare/overklokking, gjere det lettare å sortere ut saker av interesse. Men dette blir meir tungvindt ein eigne sider.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124
Kanskje dykk kan lage eigne sider for f.eks. programvare og kanskje overklokking. Dette vil gjere det lettare å finne fram til nyhende ein er interessert i.

 

 

Dette tok jeg konsekvensen av, og laget meg ett forum, med ganske dedikerte OoverKlokking's kategorier.

 

Så skjedde det som aldri skulle ha skjedd, jeg oppgraderte databasen og *poff* så forsvant alt, brukere, emner/innlegg :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...