Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PCen restarter eller henger

Anbefalte innlegg

Har ingen aning hva dette kan komme av. Når PCen har stått på en liten stund, så enten restarter PC automatisk eller så henger den så jeg uansett blir nødt til å restarte. Har nylig kjøpt ny luftkjøling til kabinettet mitt fordi prosessoren min før var på hele 76 grader load. Det kan vell ikke hende at prosessoren min har tatt skade av temperaturen den hadde konstant før? I så fall, kan prosessoren gjøre slik at PCen restarter eller henger? CPUen min er nå på 41 grader load og hovedkortet på 35 grader load. Her er PC speccen min:

Manufacturer: Fujitsu-Siemens Computers

Processor: AMD Athlon XP 2600+

Memory: 512mb DDR PC2700

Hard Drive: 150gb Western Digital

Video Card: ATi Radeon 9600 Atlantis

Monitor: CRT 17" Fujitsu-Siemens

Sound Card: Default

Operating System: Windows XP Home Edition

All type hjelp ville vært flott, for dette problemet begyner å gå meg litt på nervene. Takk

Endret av Martin Klemp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ingen temp sensor på skjermkortet så får ikke sjekket denne, men tror du denne alene kan få PCn til å restarte?

Minnet vet jeg heller ikke temperaturen på, men tror ikke denne er så varm...

Endret av Martin Klemp
Lenke til kommentar

Kan prøve litt senere med broren min sin RAM :) Når jeg flyttet alle komponentene over til nytt kabinett så må jeg si at området rundt selve kjernen til prosessoren så ganske dårlig ut. Dvs riper. Det er en socket A processor med sånn liten kjerne på midten.

Men skal uansett sjekke om det blir bedre når jeg bytter RAM

Endret av Martin Klemp
Lenke til kommentar

Nope.. det hjalp ikke :no:

Huff! Dette er helt forferdelig irriterende når man spiller spill som Counter-Strike 1.6. Jeg kjørte også Prime95 i 10 timer uten noen errors eller noe slikt. Kan det være PSUen jeg må bytte ut? Tror den er på noe rundt 250-300 og fulgte med en fujitsu PC jeg kjøpte for 3 år siden.

Lenke til kommentar

Generelt sett så er hele PCn min så sugen det går ann å få den :p Eneste bra jeg har er CPU kjøler og kabinett :tease:

Hadde jeg hatt pengene ville jeg nok oppgradert hele dritten, men slik er bare ikke situasjonen akuratt nuh. Vil bare bruke så lite penger som mulig, og få denna driten til å slutte å lagge :(

Angående PSU så har jeg kanskje tenkt på noe slikt som en Hiper 580W Type-R. Virker veldig bra i mine øyne.

Men tilbake til sak... Vet du/dere om noen flere ting jeg kan gjøre for å finne ut hva som er galt (som får ting til å hakke, og PCn til å klikke). En viktig tng å få med seg er at jeg for ikke altfor lenge siden formaterte PCen og håpet på at problemet skulle fikses, men neeeeeeida.

:( :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...