Malvado Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Audiovisuelt : Hadde satt stor pris på en test / guide til å lage en trådløs hjemmekino virkelighet i stua! Også morsomt om man kan ha en liten artikkelserie om touchskjermer som for eksemple Microsoft sin surface og andre smarte enheter som brukes i for eksempel kjøkkenet (oppskrifter mm). Andre ting som er aktuelt er vel en gjennomgang av de forskjellige panelene som finnes og hva man bør være på utkikk etter. Lenke til kommentar
Kake24 Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Jeg kunne tenke meg en test av NVIDIA 3D Vision. Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 (endret) Jeg kunne tenke meg en test av OCZ Z-drive, eller Supertalent RAID-drive, satt opp mot x25-M fra ICH10R. Om personalet i HW.no trenger tips til testing eller tall for sammenlikning kan de se i SSD-Benchmark tråden vi har laget på forumet. Tester som MÅ være med er IOmeter og AS SSD benchmark. Helst også HDtune/tach og ATTO. Om hardware har PCmark Vantage lisens er det også fint. Alternative benchmarks er CrystalDiskMark, SiSoft Sandra, og BootTimer. Det kunne også være morsomt med Launch-script. (boot + launch av alle installerte programmer via script i oppstart-katalogen) Jeg skulle gjerne gjort benchmarks selv, men det viser seg at SB650 ikke er egnet for benchmarking Endret 6. oktober 2009 av GullLars Lenke til kommentar
ttt Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 No når Kindle snart blir tilgjengeleg og i Noreg, kunne eg tenkje meg ein større test/gjennomgang av eboklesarar. Om ikkje dette er mogleg, hadde det vore fint om dykk i det minste kunne teste Kindle, og så eventuelt kome med fleire testar av andre eboklesarar etterkvart. Eg kunne og tenkje meg ein tilsvarande test av hodetelefonar med aktiv støyreduksjon. 1 Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Jeg ser det ikke var noen test av diskytelse i testen av Asus M4A79T Deluxe fra i går, og når jeg leste denne slo det meg at å sammenligne SB750 med ICH10R, PCH, marvell RAID, og NvRAID. Singel HDD singel SSD, RAID-0 og RAID-5. Det kan bli en veldig god og interresant artikkel, men den må eventuelt gjøres ordentlig, ikke slik som førsteutkastet til testen av Crusial SSDer sammenlignet med intel for ikke lenge siden. Intrykket fra benchmarks på forumet er at det er en flaskehals i AMD's sørbrikker, men jeg har ikke sett nokk benchmarks til å bestemme hvor denne er for båndbredde, IOPS, responstid, og eventuelt queue depth. Foreløpige tall indikerer en båndbredde flaskehals i området 220-300 MB/s. Jeg har eller aldri sett høyere tall enn dette fra Marvell eller NvRAID (nvidia sørbro). ICH10R har jeg sett i område 600MB/s fra, og det virker ikke som den har noen betydelig flaskehals for IOPS i RAID-0. Faktisk har jeg sett ICH10R slå noen hardware RAID kontrollere for IOPS med opp til 4 x25-M. Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 (endret) Samsung SyncMaster XL2370 Er ikke så mange internasjonale tester av skjermen, til tross for at de få som faktisk har testet den, roser den helt opp til skyene. Hadde vært flott om Hardware.no kunne behandlet dette produktet, ettersom jeg kan se for meg at den ville blitt en kundefavoritt. Særdeles mye som skiller den fra de fleste andre skjermer, som f. eks. LED-bakbelysning, ultratynn ramme, touchknapper og HDMI/DVI/VGA. Den er også blant de få skjermene som koster rundt 2500 kroner. Endret 14. desember 2009 av Agentspoon Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Denne står høyt på min ønskeliste over testprodukter, vi skal se hva som kan ordnes Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 (endret) Flotte greier! Slenger på et ekstra produkt mens jeg først er i gang. Cooler Master Hyper 212 Plus De fleste produsentene har begynt å gå for en felles, optimalisert design på prossesorkjølerne sine. Da kan man begynne å lure på om en billig variant egentlig trenger å være så mye dårligere enn de dyre. Hyper 212 Plus var del av årets julekalender, og kan by på et betraktlig lavere temperatur- og støynivå enn ved stock. Pakken består av veldig få deler, mest fordi den bruker en universall festningsplate som støtter det aller meste. Tilsvarende ligger prisen ikke stort over 200 norske kroner. Et godt kjøp? Endret 14. desember 2009 av Agentspoon Lenke til kommentar
SubstansPrime Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Ønsker en test av Dell Inspiron 13z da denne retter seg mot det samme markedet som Asus UL30-serien som er mye omtalt på forumet. Tror denne maskinen har stort potensiale og derfor hadde det vært fint med en grundig test. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Tester som savnes kraftig på Hardware.no : *Audio produkter , kanskje en Vs? : *Usb enheter sånn som Logitech Z-10 usb høytalere , Diverse usb headsett fra både creative (feks : http://no.europe.creative.com/products/product.asp?category=437&subcategory=865&product=19068&nav=-1&listby= ) og andre merker . *En god test på printers. Fokus på økonomi hadde vært genialt. *Diverse spillutstyr : Flightsticks, Ratt og pedal pakker etc. Kanskje i samarbeid med Spillverket.no? *Flere tester av kabinetter. *En test / sammenligning mellom Integrert lyd på hovedkort vs lyd på dedikerte lydkort. Behøver man fortsatt et lydkort eller har den integrerte lyden blitt såpass bra at dedikerte lydkort er en saga blott? Creative har jo tapt 80% volum på salget av lydkort siden 1999... Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Tester som savnes kraftig på Hardware.no : *Audio produkter , kanskje en Vs? : *Usb enheter sånn som Logitech Z-10 usb høytalere , Diverse usb headsett fra både creative (feks : http://no.europe.cre...&nav=-1&listby= ) og andre merker . *En god test på printers. Fokus på økonomi hadde vært genialt. *Diverse spillutstyr : Flightsticks, Ratt og pedal pakker etc. Kanskje i samarbeid med Spillverket.no? *Flere tester av kabinetter. *En test / sammenligning mellom Integrert lyd på hovedkort vs lyd på dedikerte lydkort. Behøver man fortsatt et lydkort eller har den integrerte lyden blitt såpass bra at dedikerte lydkort er en saga blott? Creative har jo tapt 80% volum på salget av lydkort siden 1999... Skal vi se! Audio-saker tilhører vel egentlig Audiovisuelt.no, det samme gjelder Z-10 som du nevner. Printere blir akam.no sitt bord, mens spillutstyr blir spillverket.no. Jeg vet at enkelte av sidene i disse dager jobber med enkelte at tingene du nevner, men de må nesten selv få uttale seg. Jeg skal bringe ønskene videre! :-) Kabinett-tester skal det bli mer av :-) Når det gjelder lydkort vet jeg at Rolf (fagredaktør, hardware.no) selv har ønsket noe slikt en stund. Når vi får kommet oss hjem fra Tyskland, skal jeg ta opp tråden igjen :-) Lenke til kommentar
Taraldsvik Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Med tanke på at dere tester skjermer for tiden, hva med BenQ M2700HD? Lenke til kommentar
angry_norwegian Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 (endret) Jeg kunne tenke meg en test av NVIDIA 3D Vision. Ja, hvorfor i all verden har ikke dette blitt snappet opp. Det har jo vært på markedet ett år og får utelukkende gode omtaler, og er relativt billig nå. Tenk så fett i f.eks. Left4Dead, å se hordene løpe mot deg i 3d! Dette MÅ testes! Edit: Ser at en tråd her på forumet viser sprikende erfaringer, ergo hadde en grundig test her på huset vært enda mer nyttig. Helt genialt hadde det vært om dette ble testet sammen med iz3ds løsning. Endret 4. april 2010 av angry_norwegian Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Lurer på hvorfor ikke G35 har blitt testet, det er at ganske bra headset til en fornuftig pris. Lenke til kommentar
ti-guru Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 (endret) Hardware.no: Nec MultiSync EA261WM Flott om HW.no kunne testet flere 26-27" skjermer. Gjerne da skjermer som (1) allerede er tilgjengelig og (2) er innenfor prisrammene til de fleste. Ser av testseksjonen at det er en rekke skjermer som har blitt testet hos dere, men som ikke er å finne i noen nettbutikker. Videre henvender man seg til en ganske smal gruppe når man tester skjermer til > 10 høvdinger. Fortsett med de gode testene! Disse anmeldelsene er gode pekepinner på noe det ellers er vanskelig å utelukkende kjøpe på spesifikasjoner over nettet. Endret 4. april 2010 av ti-guru Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 http://www.thinkgeek.com/electronics/retro-gaming/bd6f/ Denne hadde vært litt gøy om dere testet. Lenke til kommentar
ti-guru Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 Ser fremdeles etter en 26" skjerm. Har søkt litt inne på forumet her. Asus VW266H blir ofte trukket frem som en god allround skjerm. Hadde vært artig med en test av denne, ettersom den er en veldig prisgunstig 26" (Gjerne satt opp mot Nec EA261WM, som er en dyrere 26"... Kan da se hva noen ekstra lapper gjør for bildekvaliteten). Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Kan dere teste strømforsyningen XFX XPS-850W-BES Black Edition? Det virker som en skikkelig god strømforsyning. Skal oppgradere maskinen i sommer, så hadde vært kjempekult med en test fra HW.no. Dere har gode rutiner og tester av ting synes jeg, og stoler på dere. Og Arctic Cooling Accelero Xtreme GTX280 og Arctic Cooling Accelero Xtreme GTX Pro hadde vært kjekt å sett test av! Og gjerne andre skjermkort kjølere. Gjerne harddisker også. Kanskje Intel Turbo Memory? Har lest mye omstridt om den. Fant bare tester på 1GB versjonen, og en ting de klagde på var kapasiteten. Nå er det kommet en versjon 2 og med 4GB RAM. Amentio har den. Det er egentlig et SSD minne som CPU kan hente data fra direkte, uten å gå gjennom HDD og dette skal i teorien gi svært rask ytelse! Men det viste dere sikkert alt om. Lenke til kommentar
Durochris Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Razer Imperator Gaming Mouse 5600 dpi Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Lian Li PC-P50R Skikkelig tøft kabinett som gjerne vil appellerere til gamere, men også de mer sofistikerte av oss. Lian Li er som kjent et high-end merke, og det er trolig mest aktuelt å sammenligne med den litt dyrere Corsair Obsidian 800D i en eventuell test. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå