Anders Jensen Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Vel som sagt det er genialt at konkurransen begynner å fungere bedre. Lurer bare på når SUN skal ta til fornuft... Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 (endret) Vel som sagt det er genialt at konkurransen begynner å fungere bedre. Lurer bare på når SUN skal ta til fornuft... 7139671[/snapback] Ja, eller Sony, Toshiba, NEC, Hitachi, Apple, SGI, Unisys, Bull, m.fl. for den saks skyld. Endret 24. oktober 2006 av snorreh Lenke til kommentar
Anders Jensen Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Men nå som Dell har konvertert er SUN den største leverandøren med "ensidig avtale"... selv om de selvsgt nekter for at det er hva de faktisk har. Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 (endret) Men nå som Dell har konvertert er SUN den største leverandøren med "ensidig avtale"... selv om de selvsgt nekter for at det er hva de faktisk har. 7140205[/snapback] I antall solgte prosessorer (volum) så ligger nok de fleste av leverandørene jeg nevnte over SUN, hvis avtale med AMD på ingen måte kan sammenlignet med dette såvidt jeg forstår. Dette fordi AMD ikke har forlangt eksklusivitet fra SUN, samt at SUN i en årrekke også har levert løsninger med Intel-prosessorer som de bare sluttet med nå nylig. Leverandørene jeg nevnte har derimot vært 100% Intel-eksklusive i lengre tid, og de fleste er blitt det som resultat av Intel Inside-programmet som idag er under etterforskning for brudd på anti-trust lovgivningen i en rekke land. Uansett, med tanke på målet om full valgfrihet i databransjen så har vi fortsatt et langt stykke å gå. Det at Dell nå tilbyr kundene sine flere valg synes jeg likevel er et viktig steg i riktig retning, og jeg håper inderlig at de øvrige leverandørene også snart tar til fornuften og følger etter. Endret 24. oktober 2006 av snorreh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå