TheIlluminated Skrevet 7. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-07 19:02, skrev Varj:Jeg foreslår at folkene her holder seg unna overklokking, og heller starter å lese "Hjemme PC", dere har vanvittig liten teknisk innsikt... Hva vet du om hva vi vet? Ikke noe som helst nei, så vær grei og hold kjeft om slikt. La være å poste slike unødvendige kommentarer takk. Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 7. oktober 2002 Del Skrevet 7. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-07 19:02, skrev Varj: Jeg foreslår at folkene her holder seg unna overklokking, og heller starter å lese "Hjemme PC", dere har vanvittig liten teknisk innsikt... Du Varj, har du fått med deg hvorfor overklokking er på nettet??? Det er for at vi som overklokker og har prøvd og feilet og lært, skal kunne dele med de som vil prøve og se hva de kan få til med sin pc. Alle kan ikke være like flinke, for hva skulle de skrevet om her inne da??? Tror det jeg, Varj, at du må begynne å bli litt mer positiv istedet for å saumfare forumet for å komme med en sur bemerkning.... Alle mld jeg har sett fra deg er negative eller skikkelige gretne saker.... Skjerpings... Lenke til kommentar
ostepopp Skrevet 7. oktober 2002 Del Skrevet 7. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-07 19:12, skrev traskas: Quote: Den 2002-10-07 19:02, skrev Varj: Jeg foreslår at folkene her holder seg unna overklokking, og heller starter å lese "Hjemme PC", dere har vanvittig liten teknisk innsikt... Du Varj, har du fått med deg hvorfor overklokking er på nettet??? Det er for at vi som overklokker og har prøvd og feilet og lært, skal kunne dele med de som vil prøve og se hva de kan få til med sin pc. Alle kan ikke være like flinke, for hva skulle de skrevet om her inne da??? Tror det jeg, Varj, at du må begynne å bli litt mer positiv istedet for å saumfare forumet for å komme med en sur bemerkning.... Alle mld jeg har sett fra deg er negative eller skikkelige gretne saker.... Skjerpings... Hehe jeg er enig i dere begge...jeg dro iallefall på smilebåndet etter å ha lest inleggene og da også Varj´s komentar. Kan jo hende at Varj hadde mansen akkurat når han leste inleggene, og da blir man liksom litt lett irritert og lar dette gå ut over andre intedanede uskyldige personer :smile: Men ingen fin kommentar... Må si at jeg synes veldig mange av dere får usannsynlige høye OC muligheter. Lenke til kommentar
Espenevo Skrevet 7. oktober 2002 Del Skrevet 7. oktober 2002 Hei, ikke vær så negative da - hvis et sharewareprogram med en disclaimer på tykkelse med en Javamanual sier at en P4 1.6 tåler 3.0 Ghz så er det helt sikkert sant Lenke til kommentar
vegge Skrevet 7. oktober 2002 Del Skrevet 7. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-07 19:02, skrev Varj:Jeg foreslår at folkene her holder seg unna overklokking, og heller starter å lese "Hjemme PC", dere har vanvittig liten teknisk innsikt... Jeg er faktisk litt enig. Et program kan ikke finne ut hvor langt du kan klokke prosessoren. Vel, det kunne jo funnet ut at multiplier er 10,5 og maks fsb er 255, ergo kan jeg klokke til 2677,5MHz, men dette er jo i så tilfelle bare i teorien. I virkeligheten er det INGEN fasit på hvor langt man kan overklokke. Det er mange faktorer som spiller inn. F.eks. så kan det være forskjell på to CPU-er som er kjøpt på samme tidspunkt. Selv om de har samme stepping f.eks. så kan det være forskjeller. Så hvis noen av dere faktisk tror på dette programmet, så er dere ganske naive. Varj foreslo Hjemme-PC, jeg foreslår å lese litt guider og slikt her på overklokking.no :razz: Ellers er jeg tilhenger av prøving og feiling. Gå inn i bios og trykk litt vilt rundt. Du vil fort oppdage om 3GHz++ er et realistisk mål!!! Hallaluja.. jeg er på LAN, trallala! Lenke til kommentar
rLnd Skrevet 8. oktober 2002 Del Skrevet 8. oktober 2002 Hmm.. Tror ikke min XP2000+ greier 3000 ghz... Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 8. oktober 2002 Del Skrevet 8. oktober 2002 Hvordan skal et lite program finne ut hvor høyt du kan overklokke? skal det liksom LESE steppingen på AMD CPUer på coren GJENNOM CPU kjøleren for eksempel? Hvordan skal det vite hvor høy volt rambrikken din tåler? om RAM'en i det hele tatt tåler overklokking? Om CPU er ulåst eller låst? Jeg er enig med Varj, for dere som trodde på dette anbefales Hjemme-PC eller hardware-seksjonen til Incite PCGames Det tok forresten skremmende lang tid før dere fant ut at det var maks mhz som hovedkortet støtter Jaja. En god latter fikk jeg iallefall. Lenke til kommentar
00fredrik00 Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Jeg fikk opp 4000MHz på min 2 GHz p4. Er det noen som slår den? Lenke til kommentar
Citizenx Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-09 19:19, skrev 00fredrik00:Jeg fikk opp 4000MHz på min 2 GHz p4.Er det noen som slår den? Med mindre du har nitrogen kjøling så kan du se lenge etter 4ghz på en 2ghz cpu. Lenke til kommentar
NeX Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-08 02:32, skrev rLnd:Hmm.. Tror ikke min XP2000+ greier 3000 ghz... Nei vis du klarer d så blir du verdensberømt! 3 000 000 mhz var vel litt optimistisk :razz: h0 Lenke til kommentar
TheMatrix Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-08 02:32, skrev rLnd:Hmm.. Tror ikke min XP2000+ greier 3000 ghz... Man vet aldri, i nedoverbakke eller kanskje i fritt fall.... :wink: Lenke til kommentar
mandela Skrevet 10. oktober 2002 Del Skrevet 10. oktober 2002 jeg får opp 2GHz, har xp 1600. kanskje mener programmet hvor rask prosessor som passer til hovedkortet den står i? har ikke updata biosen til hk i det hele tatt og hket er jo ikke nytt, se sign. Lenke til kommentar
GeForce4 Skrevet 10. oktober 2002 Del Skrevet 10. oktober 2002 Sorry, feilt emne, :sad: _________________ [ Denne Melding var redigert av: GeForce4 på 2002-10-10 21:44 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå