Goliath Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 (endret) Jeg har bodd en del år i utlandet og er for det meste oppvokst med engelsk. Jeg kom til å tenke på en ting: lønner det seg å ha kunnskapene ned på papir, altså ta prøve/eksamen i engelsk eller holder det med at jeg har karakteruskrift fra alle de engelske skolene jeg har gått på? Altså, iht. jeg-kan-engelsk på jobbintervjuer.. Endret 19. mai 2006 av überGoliath Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 (endret) Hvis du skriver at du har bodd i utlandet - og i tillegg gått på engelskspråklige skoler - så sier det seg vel selv for de fleste at dine engelskkunnskaper er langt over gjennomsnittet. Og du har i tillegg en betydelig fordel i forhold til de som kun har skriftlige ting å vise til; du har nemlig også brukt språket aktivt i dagligtale og dermed lært deg mye. Stor forskjell på det og på 'bare' å kunne skrive bra (eller forstå) engelsk. Selv så vil jeg påstå at jeg forstår veldig mye engelsk (bøker/film/TV), og jeg skriver også ganske brukbart. Men å snakke engelsk med bra flyt derimot er noe helt annet som man nesten bare kan trene opp ved å bruke det ofte. Endret 19. mai 2006 av Nonsens Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 19. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2006 Jeg har egentlig ikke bruk for en slik test eller eksamen men det som er viktig i jobbsegmentet, er at du har dokumentert dine kunnskaper på papir. Jeg har jo tatt flere "ordinære" eksamener på engelsk men er dette god nok dokumentasjon for arbeidsgivere som kanskje krever gode engelskferdigheter? Lenke til kommentar
Pdisch Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Arbeidsgiver vil nok synes bakgrunnen du har i det engelske spraaket er mer enn god nok, saa du trenger neppe aa ta noen ekstra eksamener. Eneste unntaket er vel hvis du tenker paa aa bli tolk eller oversetter, jeg mener aa huske at du trenger spesielle eksamener for slike jobber. Lenke til kommentar
Snabelkese Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 jeg aner egentlig ikke, men en sånn Cambridge eksamen imponerer vel arbeidsgivere? Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 19. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2006 hehe, alle eksamene jeg har avlagt er Cambridge eksamener Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå