Gå til innhold

PS3 ikke 100% bakoverkompatibel

Anbefalte innlegg

Det er nå kommet frem at PS3 ikke vil kunne være 100% bakoverkompatibel, pga en ting. Den mangler port for PS2 kontroller. Dvs, spill som Guitar Hero, og andre slike spill hvor disse portene er en nødvendighet vil være ubrukelige på PS3.

ces-ps3-2.jpg

Et gammelt bilde, men allerede her var det klart at PS3 ikke vil kunne kalles 100% bakoverkompatibel. Så det ser ut som at folk må ta vare på sine PS2'er selv om PS3 kommer alikevel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmm.. tipper det kommer en adapter til 200 kr slik at man kan bruke de gamle kontrollene.

6130753[/snapback]

Det vil jeg også tro.

6130758[/snapback]

Det bør det komme, men da er den alikevel ikke "100% backwardscompatible out of the box" slik Sony har hevdet.

Lenke til kommentar

Du har vel forsovidt teknisk rett...men eg synest dette blir litt flisespikkeri. Det er vel litt eit definisjonsspørsmål òg. Når eg tenker på bakoverkompatibilitet tenker eg først og fremst på programvare (men det kan kanskje komme litt av at eg er programmerar).

Uansett, ikkje noko stor sak dersom ein kan få ein adapter. :)

Kay

Lenke til kommentar
Det er nå kommet frem at PS3 ikke vil kunne være 100% bakoverkompatibel, pga en ting. Den mangler port for PS2 kontroller. Dvs, spill som Guitar Hero, og andre slike spill hvor disse portene er en nødvendighet vil være ubrukelige på PS3.

6130751[/snapback]

Strengt tatt burde Guitar Hero fungere helt fint på PS3, for det krever ikke gitar-kontrolleren, man kan spille det med vanlig pad.

Lenke til kommentar

(Bilde)

Et gammelt bilde, men allerede her var det klart at PS3 ikke vil kunne kalles 100% bakoverkompatibel. Så det ser ut som at folk må ta vare på sine PS2'er selv om PS3 kommer alikevel.

6130751[/snapback]

Litt vel fanboyisk å dikte opp en slik tulle-melding for å prøve å gjøre narr av det? Ser ikke poenget med denne tråden bortsett fra at Crocket har lyst å prøve å grave frem tåpelige ting som kan tenkes om den konsollen han ikke liker. Slapp av Crocket, for hver slik bakoverkompatibiltet-feil det finnes fra Sony så finnes det 10 fra Microsoft.

(Fullstendig klar over at jeg har stjålet en 99% fra svaret ditt til meg i 'syntes denne var morsom'-tråden som jeg startet, men vi PS-fanboy'er liker stjeling, løgn, og andre onde ting, hehe.)

Lenke til kommentar

MS har vel strengt tatt aldri sagt at 360 skulle bli 100% bakoverkomp? Husker ikke helt.

Samtidig er det mye viktigere for PS å være det siden spillkatalogen er formidabel. At man sannsynligvis kan kjøpe et adapter til de få titlene som trenger dette, gjør at jeg ser på PS3 som 100% bakoverkomp.

Må legge til at hvis Sony klarer 100% i real life får de stående applaus fra meg, spesielt mtp at hardware i PS2 og PS3 er såpass forskjellig. MS klarte det ikke.

Lenke til kommentar
PS2 har 100% bakoverkompatibel fordi PS1 hardwaren var innebygd i PS2'n

6138709[/snapback]

Dette er en vanlig feil. Ps2 var ikke 100% bakoverkomp til ps1. Bare 98-99% Ergo ville ikke ps3 bli 100 % bakoverkompitabel igjen osv.

Dette er seff snakk om spill som INGEN har hørt om utenfor muligens japan. Og jeg tviler på at mange har hørt om de der også. Men ihvertfall så var det noen 3party-spill til ps1 som ikke fikk kjørt på ps2.

Må legge til at hvis Sony klarer 100% i real life får de stående applaus fra meg, spesielt mtp at hardware i PS2 og PS3 er såpass forskjellig.

Skulle ikke ps3 kunne emulere ps2 "prikkfritt" da? Mener det var det som var løsningen.

Endret av Swoofah
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...