Gå til innhold

Sort tv-skjerm ved avspilling av film

Anbefalte innlegg

Har koblet den bærbare pc'en til TV via en S-video kabel. Alt funker fint, helt til jeg prøver å sette på en film. For eksempel om jeg setter på en film i Media Player så kommer det bare en sort skjerm der hvor bildet skulle ha vært. (Filmen vises som normalt på pc-skjermen, men ikke på TV) :(

Dette problemet oppsto først etter at jeg innstallerte skjermkortdrivere for Omegadrivers. Har lyst til å fortsette å bruke denne driveren og samtidig ha anledning til å se filmer på TV-skjermen.

Håper noen kan hjelpe meg med dette problemet, evt. tips om innstillinger som kan hjelpe....?

Catalyst driver er av versjon: Omega 5.10a

Skjermkortet er et ATI Radeon Mobility 9600 Pro Turbo

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du må bare sette TVen til å være display nr. 1 og monitor nr. 2, evt. klone signalet. Under displays i driver-instillingene trykker du på den blå knappen med runding på for TVen så skal det ordne seg.

6130791[/snapback]

Har prøvd dette, uten hell... :(

Alt vises som normalt på begge skjermene, men det er kun ruten hvor filmen skal vises som blir helt sort...

Lenke til kommentar

Det er overlay funksjonen din som ikke fungerer på den andre skjermen. Dette kan være litt knotete på fler-skjerm setups.

Letteste måte å gå rundt det på er sansynligvis å bruke zoomplayer til å spille av med, siden dette programmet behandler slik overlay problematikk på en god og robust måte. Hvis du søker etter zoomplayer 2.90 versjonen, så er den gratis (etter dette så er det betal-versjoner).

Evt. kan det også løse seg ved at du sitter TV-skjermen som den primære skjermen, og PC-skjermen som sekudnær.

Eller, det som nesten garantert vil rette problemet er om du ikke bruker begge skjermene samtidig. Dvs. bare slå over til TVen når du bruker den i stedet for å kjøre ut bilde på begge skjermene samtidig. Da vil du unngå overlay problematikk. Dvs. det fungerer også at du bruerk begge skjermene samtidig (jeg gjør det på mitt oppsett), men da kan du altså støte på slike problemer i noen tilfeller.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...