Gå til innhold

X1800XT et bra valg?


Anbefalte innlegg

Har jeg blitt såpass kjent på hardware.no åja?.. xD.. haha. Nei jeg aner vell ikke hvorfor.. Jeg flashet kortet kanskje, tja 6 ganger. BANG, der gikk minnet til helvette. Måtte klokke ned det til 400 mhz for å slippe artifacts(På minnet altså) = Elendig ytelse i så sei alle spill. Untatt BF2, det kunne jeg ha alle innstillingene på max :).. Men så klarte jeg jo å ødelegge orginal vifta på mitt x1900xt. Derfor kjøpte jeg x1800xt. Tok vifta fra den, flytta litt over med klistermerker etc. :whistle: Viola, så nå skal det sendes inn. Og får jeg et nytt på garantien, så selger jeg det nok.. Noen som vil kjøpe? :innocent:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har 4x 256 ram brikker. (Banne til han som mekka pcn) Kveler dette noe? Og hvordan kan jeg fikse så jeg ser HVORDAN type rambrikker jeg har? (fks. Corsaid, Kingston)

6140010[/snapback]

 

4 brikker skal gå fint. Det eneste du taper noe ytelse på må være at du ikke får kjørt command rate 1T, men med 4 brikker får du i hvert fall kjørt dual channel ;) . Skjønt, jeg vil absolutt ikke anbefale noen å kjøpe 4x256mb i dag, så vel som 4x512mb (*host* R@ge*host*)

 

S1rre: Sleip du gitt! :green:

 

EDIT: En annen ting er at 4 brikker kan være håpløst å klokke med da :p

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
"Kun" 2.8ghx på CPU? :)

2.8ghz på en X2 3800+ er mer enn godkjent... At det er flere som kjører x2/tilsvarende "opty" på 3ghz++ er faktisk ikke normen.. (tipper den ligger på 2.5-2.6ghz for stabil 24/7 "drift" med x2 3800+).

9200pts. er der mitt X1800XT (foreløpig) klarer med en Dothn 710 [email protected].. Det lar seg overhodet ikke klokke over 1500 (default) på minne, men kjører greit på 670 (har ikke prøvd mer foreløpig)..

6138791[/snapback]

 

Det var overhodet ikke slik jeg mente det. Jeg mente at jeg kun hadde overklokket cpuen, og resten av systemet var urørt ;) . Jeg skal kjøre en test med grafikkortet klokket og uklokket, så kan jeg sjekke forskjellen :)

6139096[/snapback]

 

Takker og bukker!.. Det hadde vært kjekt å se forsjkell på klokket/uklokket score CPU/GPU. (Ikke glem å poste resultatet da) :D

Lenke til kommentar
Takker og bukker!.. Det hadde vært kjekt å se forsjkell på klokket/uklokket score CPU/GPU. (Ikke glem å poste resultatet da) :D

6140073[/snapback]

 

Ok, skal gjøre litt testing nå. Første test med uklokket grafikkort(625/750 tror jeg er stock, i hvert fall det jeg stilte inn på ati tool :p ) og cpuen på 2.8ghz, så fikk jeg 9676 poeng. Ikke så dårlig må jeg si, høyere enn jeg husket :cool: . Nå skal jeg teste med cpuen på 2.0ghz :)

 

EDIT: På stock-hastighet har ikke cpuen så mye å si. Jeg fikk 9155 poeng med cpuen på stock 2.0ghz. Ca. 500 poeng forskjell :)

Endret av sablabra
Lenke til kommentar

Ok, da har jeg gjort ferdig alle testene, og slik ble resultatet:

 

Stock gpu(625/750) og stock cpu: 9155

Stock gpu(625/750) og [email protected]: 9676

Gpu@780/864 og stock cpu: 9827

Gpu@780/864 og [email protected]: 11281

 

 

Cpuen begrenser altså MYE når du overklokker. Jeg fikk hele 1454 poeng mer ved å klokke opp cpuen :green: . Dette ble kanskje litt OT i denne tråden, men interessant :)

Lenke til kommentar
Har jeg blitt såpass kjent på hardware.no åja?.. xD.. haha. Nei jeg aner vell ikke hvorfor.. Jeg flashet kortet kanskje, tja 6 ganger. BANG, der gikk minnet til helvette. Måtte klokke ned det til 400 mhz for å slippe artifacts(På minnet altså) = Elendig ytelse i så sei alle spill. Untatt BF2, det kunne jeg ha alle innstillingene på max :).. Men så klarte jeg jo å ødelegge orginal vifta på mitt x1900xt. Derfor kjøpte jeg x1800xt. Tok vifta fra den, flytta litt over med klistermerker etc. :whistle:  Viola, så nå skal det sendes inn. Og får jeg et nytt på  garantien, så selger jeg det nok.. Noen som vil kjøpe?  :innocent:

6140014[/snapback]

 

eg kan kjøpe kortet for 1500 kr :p

Lenke til kommentar
sablabra: Jeg veit ;)... Hvordan tror du jeg fikk råd til et x1900xt? jo, mitt 6800 ultra "ble for varmt".. Derret 5000 rett på min konto :)

 

EDIT: Dette har skjedd med noen HK å  :whistle:

6140089[/snapback]

Og slik snylting er du komfortabel med? :no:

 

Slik framferd fører gjerne til noe høyere priser for oss andre. Du skal ha så mange slags takk...

Lenke til kommentar
sablabra: Jeg veit ;)... Hvordan tror du jeg fikk råd til et x1900xt? jo, mitt 6800 ultra "ble for varmt".. Derret 5000 rett på min konto :)

 

EDIT: Dette har skjedd med noen HK å  :whistle:

6140089[/snapback]

Og slik snylting er du komfortabel med? :no:

 

Slik framferd fører gjerne til noe høyere priser for oss andre. Du skal ha så mange slags takk...

6140515[/snapback]

 

Enig, har lite til overs til de som gjør det her på "stor skala" :p . Hvordan fikk du igjen 5000kr for 6800 ultra? Nei, jeg håper de skjønner det slik at de sender det tilbake sammen med en fin liten gebyr :yes:

Lenke til kommentar

Snylting? Aner du hvor mye penger kapitalistene i komplett sitter på? Dette er bare noe de fortjener ^*

 

 

EDIT: Jeg kjøpte 6800 ultra med engang det kom ut.. Og jeg har mine "trix". Jeg er ganske så flink til å snakke for meg når det kommer til slike saker.. Believe me :cool:

Endret av S1rre
Lenke til kommentar
Snylting? Aner du hvor mye penger kapitalistene i komplett sitter på? Dette er bare noe de fortjener ^*

6140576[/snapback]

Ja vel, det er forskjell på butikker. Jeg tilgir deg delvis hvis du bare har gjort det mot Komplett.

 

Men det er naivt å tro at denne type utgifter bare tar fra eiernes lomme. Du skal ikke se bort fra at det øker priser litt hist og her. Eller arbeiderne kan få litt mindre lønnspålegg enn de ellers burde hatt.

Lenke til kommentar

jaja. Skjønner deg jo.. hehe. Ja, kunn mot komplett.. De gir oxo helt elendig service spør de meg.. De kunne ha funnet ut at jeg "lurte" dem enkelt ved å ta stick prøver. .Så dette beviser jo bare hvor sløve de er.. Men om jeg hadde like mye penger, så hadde jeg nok blitt noe av det samme :p.. Det legger jeg ikke skjul på.. Men dette er ikke noe jeg vil fortsette med.. Men jeg har ikke så mye penger akkurat... Og sitte med en pc uten skjermkort er stress..

Lenke til kommentar

Prisen varierer mye på hva verdien på oljen er... Jeg vil tro at prisene vil bli enda høyere pga USA imperialisme i midtøsten. Komplett er bare ute etter penger, inten ting annet.. SLik er det med de fleste selskapene..

Endret av S1rre
Lenke til kommentar

Tydelig at du ikke jobber noe sted enda. Så vidt meg bekjent er alle steder som selger noe ute etter å tjene penger. Om kundene snyter dem så tar de det igjen på andre måter; f.eks øke prisene eller bli mindre imøtekommende mht returer. Du klager over kundeservice hos Komplett samtidig som de gir deg full returrett på noe du har egenhendig herpa. Blir ikke det å motsi seg selv?

En ting er å snyte folk og fe, en annen er å skryte av det på forumet. Hadde jeg hatt deg her hadde du fått en i leggen!

God natt og god bedring.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Sirre:

(Nesten) Alle er "ute etter penger"..

Når du "herper" ett skjermkort du har kjøpt til kr. 5000.. og så får nytt kort pga. "svindel" med en RMA er det du som er "ute etter penger"...

Dvs. du ønsker ikke å betale for deg... som i praksis betyr det samme.. :mad:

 

Sablabra:

Takk for tall/tester..

Det viser klart at "high-end" skjermkort blir "strupet" av en "dårlig" (lavt klokket) CPU.. dvs. ved "lave" oppløsninger (typisk alle 3DMark-tester).

Lenke til kommentar

Kapitalister er etter penger. Og det er maaange som er i mot penger i det hele tatt. Og å skryte var ikke hensikten med postene mine. Beklager om dere oppfattet det slik. Jo ,jeg jobber faktisk. Men jeg jobber kun for å klare meg med det lille jeg har. Og ja ,det blir ikke billiger om vi følger deres priser som noen dumme hunder? Sier ikke at å snyte er noe bedre, men tviler på at det forverrer de sinnsyke prisene som er i dag uanz. Prisene komplett osv har er på verdensbasis. Setter de den høyere enn det, så kjøper jo folk heller fra andre land. Og komplett gir meg full returrett fordi de må. Ikke noe annet. De som sitter i kundeservicen har heller ingen peiling på data. Og vis de vil ta de som snylter, tja hva med å ta stick prøver som jeg nevnte? Jeg er nok ikke den eneste på forumet gitt. Ser mange som gjør det samme. og for meg så ser det ut som dere er i fare for å bli slaver av samfunnet vi har i dag.. Ikke bra. Men hva med å holde oss til topic fra nå av? :dontgetit:

ja, god natt..

 

EDIT: Tror oxo jeg var litt uklar i stad. Skjermkortet 6800 Ultra døde faktisk av varme. Men jeg nevnte jo ikke noe om overklocking osv.. Jeg har hadd 2 hk som jeg har returnert. Det ene var defekt når jeg fikk det, og det andre var jeg selv som ødela (Ikke med vilje seff) Klarte å ta ut batteriet mens det var strøm på.. Og når det gjelder mitt x1900xt. Så vet jeg at dette er veldig slemt. Men de kronene er mye for meg. Derfor tenker ejg egoistisk i denn sammenhengen... Prøvd å få det fram på en litt komisk måte. Derfor jeg brukte " :whistle: " osv

 

Jo takk for støtten ;).. hehe

Endret av S1rre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...