Gå til innhold

LITE kompaktkamera,max 4000,- Hvilket?

Anbefalte innlegg

Har D70, trenger et lite (=viktig) kompaktkamera til å ha med overalt.

I tillegg til størrelse er bildekvalitet og rask utløsertid viktig. Her blir det mange bilder av barn i fart og deres HÆRLIGE grimaser. Da må kameraet henge med i svingene.

Har vært og prøvd Nikon Coolpix S5 og sett på Canon ixus 800is (noen skriver at bildekvaliteten på ixus-kameraene er dårlig...?)

Håper noen kan hjelpe meg

Mvh

Tone

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har D70, trenger et lite (=viktig) kompaktkamera til å ha med overalt.

I tillegg til størrelse er bildekvalitet og rask utløsertid viktig. Her blir det mange bilder av barn i fart og deres HÆRLIGE grimaser. Da må kameraet henge med i svingene.

Har vært og prøvd Nikon Coolpix S5 og sett på Canon ixus 800is (noen skriver at bildekvaliteten på ixus-kameraene er dårlig...?)

Håper noen kan hjelpe meg

Mvh

Tone

6129683[/snapback]

Hva med Casio Z850? Et av de få kompaktkameraene på markedet fullspekket med manuelle instillinger, regner med du liker manuelle instillinger ettersom du har speilrefleks. Japan Photo selger det for 2999,- i hele mai. Ellers får du det til 3145 hos PSData. Raskt er mellomnavnet til Z850 foresten.

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med bildekvaliteten til Casio? Er litt skeptisk der + så var ikke vidvinkel eller macro særlig imponerende.. Men kan vel ikke få et kamera som har ALT??

Har egentlig ikke behov for så mange manelle muligheter, til det har jeg D70'n. Mer et "point-and-shoot"-kamera.

Mvh

Tone

Lenke til kommentar

Bildekvaliteten på Ixus kameraene er ikke dårlig. Vel, hvis man sammenligner et Ixus 60 med et D70 snakker vi "dårlig", men til å være så små, gir Ixus 60 meget bra resultater. Ixus 800 er i en litt annen klasse (klassen over Ixus 60) og gir bilder på høyde med, eller bedre enn, kamera i samme klasse. Du kan jo samtidig kikke på Nikon Coolpix P2 (som etter min mening gir minst like bra bilder som Ixus 750/800 til en mye mer fordelaktig pris (under 2000). Diskutert mye på forumet. Søk og les :)

Lenke til kommentar

Var i samme situasjon som deg. Har Nikon D50, og trengte en lite kompaktkamera. Og valget falt på Casio Z850. Har hatt Casio kamera tidligere og var i grunn veldig fornøyd med det, og skal si Z850 ikke skuffer i det hele tatt =)

Lenke til kommentar
Bildekvaliteten på Ixus kameraene er ikke dårlig. Vel, hvis man sammenligner et Ixus 60 med et D70 snakker vi "dårlig", men til å være så små, gir Ixus 60 meget bra resultater. Ixus 800 er i en litt annen klasse (klassen over Ixus 60) og gir bilder på høyde med, eller bedre enn, kamera i samme klasse. Du kan jo samtidig kikke på Nikon Coolpix P2 (som etter min mening gir minst like bra bilder som Ixus 750/800 til en mye mer fordelaktig pris (under 2000). Diskutert mye på forumet. Søk og les :)

6137112[/snapback]

HAR BRUKEMODERATOR ELLLER ANDRE NOEN MENING OM CASI EX-Z850?

TAKKER SÅ MYE FOR ALLE SVAR!!

MVH

TONE

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...