Krøll Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Help me... Eg har chippa xboxen min for lenge siden med duox2. satte i ny harddisk også. dette funka fint lenge men nå vil den ikkje meir. vis eg starte xboxen så prøver den å starte 3 ganger før den blinker rødt. skjermen er heilt svart. men så starta den 5 ganger å så dødde den. eg riksa i den røde, gule og dei to svarte så går te hardisken når eg fekk det til, men så funka ikkje det heller. når den starta så starta den skikkeli to tri ganger og resten så stoppa den nr den lada liksom. alså nr det står xbox loading eller noge sånn. men vis eg starte xboxen med å trykka ut cden så starte den men får opp feil nr 5! alså at hardisken ikkje e låst!! Hjelp!! Eg vet ikkje mine arme råd! eg har ikkje kobla xbox og data i samen. har ikkje fått det til. alt anna ser heilt greit ut inni den!! Tusen takk for alle svar. Håper noen kan hjelpe, eg er amatør! Tusen takk for oppmerksomheten! Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 (endret) Hmm høres ut som dårlig kontakt.. vært porti det en gang på en executer 2 da bare skrudde jeg fast skruen til mainbordet som også fester ene gjørnet på chipen og da funka det igjen og har funka siden.. så det er sikkert dårlig kontakt på chipen.. Høres kanskje ut som D0 ledningen om du vet hva det er. og når du starter den med eject så starter du uten chip og da går det bra bortsatt fra at hardisken din ikke er låst.. Endret 18. mai 2006 av Handl3vogn Lenke til kommentar
Krøll Skrevet 19. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2006 Hmm høres ut som dårlig kontakt.. vært porti det en gang på en executer 2 da bare skrudde jeg fast skruen til mainbordet som også fester ene gjørnet på chipen og da funka det igjen og har funka siden.. så det er sikkert dårlig kontakt på chipen.. Høres kanskje ut som D0 ledningen om du vet hva det er. og når du starter den med eject så starter du uten chip og da går det bra bortsatt fra at hardisken din ikke er låst.. 6129717[/snapback] Eg skal skjekke chipen eg!! Men korleis låse eg hardisken? veit du da?? Tusen hjerteli for svar Lenke til kommentar
Krøll Skrevet 19. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2006 Eg starta xboxen uten chippen i dag og då starta den men feil 05 kom opp då Eg har skjekka DO og den ser veldig grei ut. kan det ver chippen så er broken då eller begynne og bli lei av at an ikkje funke nå!! Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 feil 5 betyr at hardisken ikke er låst. du låser den med biosen i chipen.. det samme du brukte til å låse den opp med Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Eh for og låse hardisken må du Nesten få boota med chip og bruker f.eks EvoX til og låse den eller et annet hdd tool. du kan eventuelt sette i orginal disken om du har den da. det som skjedde på min når chipen var litt løs var at når jeg prøvde og starte den med chip så starta den litt og skrudde seg av og starta igjen uten at det kom bilde på skjermen sånn skjedde noen ganger helt til den skrudde seg helt av.. men det funka og starte uten chipen på men da hadde jeg låst harddisk da..trur enten er det noe dårlig kontakt i chipen eller så er den ødlagt eller biosen corrupt.. Lenke til kommentar
Krøll Skrevet 19. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2006 feil 5 betyr at hardisken ikke er låst. du låser den med biosen i chipen.. det samme du brukte til å låse den opp med 6133470[/snapback] Men eg har aldri låst den opp ser du så eg har ikkje aning om korleis eg låse den! det seie meg ingen ting det du seie der ser u! Lenke til kommentar
Krøll Skrevet 19. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2006 Eh for og låse hardisken må du Nesten få boota med chip og bruker f.eks EvoX til og låse den eller et annet hdd tool. du kan eventuelt sette i orginal disken om du har den da. det som skjedde på min når chipen var litt løs var at når jeg prøvde og starte den med chip så starta den litt og skrudde seg av og starta igjen uten at det kom bilde på skjermen sånn skjedde noen ganger helt til den skrudde seg helt av.. men det funka og starte uten chipen på men da hadde jeg låst harddisk da..trur enten er det noe dårlig kontakt i chipen eller så er den ødlagt eller biosen corrupt.. 6133482[/snapback] Eg forsto heller ikkje kva du meinte heilt! Eg har orginal disk men den har eg jo ikkje spill og sånn på! Vet du korleis eg kan sjekke om chippen er ødelagt eller om biosen er corrupt då?? Lenke til kommentar
texaco Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 (endret) -hvis xboxen fragger så sjekk om modchipen sitter slik den skal (her er det minimalt som skal til hvis det er snakk om en solderless chip) -Får du microsoft sin feilmeldingsskjerm? noen bioser har sine egne (da vet du ihvertfall om det er chippen som er problemet) Så lenge modchippen starter så trenger man ikke låse harddisken, dette er kun nødvendig hvis man vil boote med original bios slik at man kan komme på LIVE. I ditt tilfelle vil jeg si at modchippen sitter løst/dårlig kontakt da xboxen din laster biosen som er original. Da den finner ut at du ikke har låst harddisk kommer feilmeldinga. Problemet er altså ikke at harddisken din ikke er låst, men at modchippen din ikke har kontakt. Endret 19. mai 2006 av texaco Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 feil 5 betyr at hardisken ikke er låst. du låser den med biosen i chipen.. det samme du brukte til å låse den opp med 6133470[/snapback] Men eg har aldri låst den opp ser du så eg har ikkje aning om korleis eg låse den! det seie meg ingen ting det du seie der ser u! 6134214[/snapback] har du satt inn en annen harddisk? Lenke til kommentar
Krøll Skrevet 19. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2006 feil 5 betyr at hardisken ikke er låst. du låser den med biosen i chipen.. det samme du brukte til å låse den opp med 6133470[/snapback] Men eg har aldri låst den opp ser du så eg har ikkje aning om korleis eg låse den! det seie meg ingen ting det du seie der ser u! 6134214[/snapback] har du satt inn en annen harddisk? 6134708[/snapback] Ja det va han som chippa den men den funka jo i et år før dette prob starta! Lenke til kommentar
Krøll Skrevet 19. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2006 -hvis xboxen fragger så sjekk om modchipen sitter slik den skal (her er det minimalt som skal til hvis det er snakk om en solderless chip)-Får du microsoft sin feilmeldingsskjerm? noen bioser har sine egne (da vet du ihvertfall om det er chippen som er problemet) Så lenge modchippen starter så trenger man ikke låse harddisken, dette er kun nødvendig hvis man vil boote med original bios slik at man kan komme på LIVE. I ditt tilfelle vil jeg si at modchippen sitter løst/dårlig kontakt da xboxen din laster biosen som er original. Da den finner ut at du ikke har låst harddisk kommer feilmeldinga. Problemet er altså ikke at harddisken din ikke er låst, men at modchippen din ikke har kontakt. 6134536[/snapback] Eg har jo starta den uten duox 2 chippen min men då fekk eg jo opp feil nr 05 og får opp microsoft sin feilmeldingskjerm der det står ring support! Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Det er pga Orginal Bios vil ikke boote med en harddisk som ikke er låst.. og du kan låse den med evox dashbord men da trenger du en chip som fungerer.. er helt klart noe galt med chip eller bios her.. jeg har nå en smartxx chip som jeg kan velge bios på.. og når jeg starter den med en bank det ikke er noen bios på så skjer det bare at xbox'en starter og stopper av seg selv noen ganger også blir den helt død til jeg tryker på knappen igjen.. så enten er det noe galt med biosen på chipen eller så chipen ødlagt eller noen av koblingene har løsna.. Lenke til kommentar
Krøll Skrevet 20. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2006 Det er pga Orginal Bios vil ikke boote med en harddisk som ikke er låst.. og du kan låse den med evox dashbord men da trenger du en chip som fungerer.. er helt klart noe galt med chip eller bios her.. jeg har nå en smartxx chip som jeg kan velge bios på.. og når jeg starter den med en bank det ikke er noen bios på så skjer det bare at xbox'en starter og stopper av seg selv noen ganger også blir den helt død til jeg tryker på knappen igjen.. så enten er det noe galt med biosen på chipen eller så chipen ødlagt eller noen av koblingene har løsna.. 6136029[/snapback] Det eg er redd for at chippen er ødlagt... Dritt chip. har ikkje spilt meir en 20 timar med den ca! Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Høres rart ut har samma chip på xbox'en hos pappa. og den fungerer fint enda. Sikker på at den ikke er dårlig montert? eller noen kanskje har tukla med og flashe bios og kanskje feil flashet den.. du kan også prøve og skru over den bryteren på chipen og se om den starter da. Lenke til kommentar
Krøll Skrevet 22. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2006 Høres rart ut har samma chip på xbox'en hos pappa. og den fungerer fint enda. Sikker på at den ikke er dårlig montert? eller noen kanskje har tukla med og flashe bios og kanskje feil flashet den.. du kan også prøve og skru over den bryteren på chipen og se om den starter da. 6138983[/snapback] Tja!! får prøve det! men vis eg får den på kva må eg gjør då?? Flashe bios betyr det for noe?? Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Hovedfunksjonen til en chip er og Få xbox'en til og starte på en uorginal bios som tilater kopierte spilll og hjemme lagde programmer. Hvis Biosen Til chipen mangler eller har blit ødlagt så vil ikke xbox'en starte når du prøver og starte den med chip. da vil den bare starte og stoppe 3 ganger også stoppe helt. Og det som sansynlighvis har skjedd er at det kanskje er no dårlig kontakt så den ikke får lest biosen onkelig og dermed skjer det som du har problemer med. Om du får starta Xbox'en med chipen på noen måte så er ikke biosen ødlagt men dårlig kontakt.. men om biosen er ødlagt må du nok ta ut den bios brikken som sitter på chipen og sende den inn for og få den flashet med ny bios. Lenke til kommentar
texaco Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Hovedfunksjonen til en chip er og Få xbox'en til og starte på en uorginal bios som tilater kopierte spilll og hjemme lagde programmer. Hvis Biosen Til chipen mangler eller har blit ødlagt så vil ikke xbox'en starte når du prøver og starte den med chip. da vil den bare starte og stoppe 3 ganger også stoppe helt. Og det som sansynlighvis har skjedd er at det kanskje er no dårlig kontakt så den ikke får lest biosen onkelig og dermed skjer det som du har problemer med. Om du får starta Xbox'en med chipen på noen måte så er ikke biosen ødlagt men dårlig kontakt.. men om biosen er ødlagt må du nok ta ut den bios brikken som sitter på chipen og sende den inn for og få den flashet med ny bios. 6155049[/snapback] Det skal mye til for at en chip er ødelagt slik du beskriver det. Til trådstarter: få sjekket at chippen sitter slik den skal, dette er mest sannsynlig et tilfelle av dårlig kontakt, dårlig kontakt er ikke uvanlig med solderless modchips. Chippen er festet med en skrue, denne skrur du opp for å så plassere modchippen pånytt slik at den passer med kontakten under (LPC porten). Skru så skruen slik at chippen sitter (ikke overdriv, gjenger blir fort ødelagt i plastikkfestet hvis man skrur for hardt til). Sjekk også at det er kontakt ved D0 punktet. Dette kan du gjøre selv eller få andre til å gjøre hvis du er usikker. Let litt på xbox-scene.com så får du svar og guider. Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Er det jeg har sakt tidligere i posten her.. Det er antagelig dårlig kontakt et sted. Lenke til kommentar
Krøll Skrevet 22. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2006 Tusen hjerteli takk for alle svar!! eg har begynnt og forstå nå!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå