Gå til innhold

Sier du gulost eller hvitost?

Even.

Heter det hvitost eller gulost?  

2 040 stemmer

1. 1. Heter det hvitost eller gulost?

• Gulost
      982
    • Hvitost/kvitost
      1003
    • Annet...
      54

Anbefalte innlegg

Gjest Yoshi
Jeg klarer nesten ikke tro at 1350 forskjellige forumbrukere har svart her... Er det noen gulosttilhengere som lager nye kontoer her? ^^

Mhm, en har blitt tatt allerede.

6224032[/snapback]

Og han/hun lagde hvor mange brukere? 500? 600?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er ikke Skogli heller.

Og smeboe, artikkelen du linker til er jo fra februar 2005... sikkert midt i den tine-krisen som var ;)

6223588[/snapback]

Hva man finner når man googler :p

Og Vegard_, Skarstad farer med usannheter... som alltid. Gulostinger er rene av uskyld, men noen hvitostinger har innrømmet at de har bestukket venner til å registrere seg og stemme hvitost. Ufint.

Lenke til kommentar
Jeg mener at siden vi bruker farger til å beskrive ostene ville det jo være naturlig å kalle osten den fargen den har. I norsk vanlig husholdnings oster sitt tilfelle vil gulost være det eneste rette

Nei, det er ikke vanlig å gi oster navn etter farge.

Lenke til kommentar

Er det ikke snart på tide at hvitost-fanatikerne innser nederlaget og innretter seg etter den utrolig overlegne gulost-eliten av samfunnet?

Sånn at ingen misforstår, så betyr overlegen i dette tilfellet:

1 bedre, dyktigere e l; suveren hun var (dem) helt o- i alt / seire o-t klart / en o- kunstner fremragende

Gulost! :thumbs:

Lenke til kommentar
Jeg mener at siden vi bruker farger til å beskrive ostene ville det jo være naturlig å kalle osten den fargen den har. I norsk vanlig husholdnings oster sitt tilfelle vil gulost være det eneste rette

6225165[/snapback]

koffor kalle de då cheddar os for cheddar?? :hmm:

:cool:

Lenke til kommentar

6225165[/snapback]

Da burde den jo egentlig hete "Beigeost"

Har bestandig sakt hvitost jeg. men er enig i at den er litt mer gul en hvit.

Lenke til kommentar

6225165[/snapback]

6226701[/snapback]

Nå er jo pollen "Heter det hvitost eller gulost?" så går ut ifra at det ikke var deg som nettopp stemte gulost siden du sier hvitost. Men uansett ang. farge.

Den er forsåvidt gul siden hvit ikke kan ha noen nyanser (eventuelt off white). Mørkehvitt er jo ganske enkelt en selvmotsigelse. Men jeg velger å tolke hvitost som at det er snakk om lyse oster (lysost om du vil), og ikke nødvendigvis tolke det så bokstavelig som samtlige gulost fanatikere og si at hvitost må vere hvit som kritt og at man derfor ikke kan kalle gul ost (gul hvitost) for hvitost.

Det er jo flere navn som ikke er ment helt bokstavelig og de har vi jo nevnt opptil flere ganger. Skal vi for eksempel og skifte ut navnet på svartehavet siden det ikke er helt kullsvart? Boikotte Røda Lacket fordi snusen faktisk ikke er rød? Rødkål er jo forsåvidt og mer lilla en rød. Rødbeter er vel på grenseland mellom rød og brun(?) eller noe sånt.

Vi har jo allerede nevnt ting som Hvitvin, gulrot, grønnsaker osv....

Så gulostinger.... er bare å velge dere neste ord dere skal gå i korstog mot etter at dere har tapt mot hvitost...........

Lenke til kommentar

6225165[/snapback]

6226701[/snapback]

Nå er jo pollen "Heter det hvitost eller gulost?" så går ut ifra at det ikke var deg som nettopp stemte gulost siden du sier hvitost. Men uansett ang. farge.

Den er forsåvidt gul siden hvit ikke kan ha noen nyanser (eventuelt off white). Mørkehvitt er jo ganske enkelt en selvmotsigelse. Men jeg velger å tolke hvitost som at det er snakk om lyse oster (lysost om du vil), og ikke nødvendigvis tolke det så bokstavelig som samtlige gulost fanatikere og si at hvitost må vere hvit som kritt og at man derfor ikke kan kalle gul ost (gul hvitost) for hvitost.

Det er jo flere navn som ikke er ment helt bokstavelig og de har vi jo nevnt opptil flere ganger. Skal vi for eksempel og skifte ut navnet på svartehavet siden det ikke er helt kullsvart? Boikotte Røda Lacket fordi snusen faktisk ikke er rød? Rødkål er jo forsåvidt og mer lilla en rød. Rødbeter er vel på grenseland mellom rød og brun(?) eller noe sånt.

Så gulostinger.... er bare å velge dere neste ord dere skal gå i korstog mot etter at dere har tapt mot hvitost...........

6226862[/snapback]

Amen to that! Alt for Hvitost!! :w00t:

Lenke til kommentar

6226862[/snapback]

Først drar hvitostingene inn alle andre slags oster, nå drar dere inn Svartehav og rødkål og jeg vet ikke hva.... Er dere sure over at 50% av menneskene på forumet er uenige med dere eller? :hmm:

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

Vi vet jo nå at alle nye hvitost stemmer kommer fra fanatiske tilhengere som har bestukket venner og bekjente til å registrere seg og stemme (antagelig) mot bedre viten på hvitost, så jeg synes det er på tide at vi avslutter tråden og erklærer gulost som vinner.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...