Gå til innhold

Sier du gulost eller hvitost?

Even.

Heter det hvitost eller gulost?  

2 040 stemmer

1. 1. Heter det hvitost eller gulost?

• Gulost
      982
    • Hvitost/kvitost
      1003
    • Annet...
      54

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan ikke si eg bryr meg stort. Liker Synnøve sin ost like mye som Norvegia sin, men har jo ABSOLUTT ingenting å si for denne diskusjonen. Deres produkt heter egennavnet Gulost, og eneste dette gjør er å spre dialektordet gulost, men gjør det på ingen som helst måte mer riktig.

Lenke til kommentar
Kan ikke si eg bryr meg stort. Liker Synnøve sin ost like mye som Norvegia sin, men har jo ABSOLUTT ingenting å si for denne diskusjonen. Deres produkt heter egennavnet Gulost, og eneste dette gjør er å spre dialektordet gulost, men gjør det på ingen som helst måte mer riktig.

6223022[/snapback]

Som nevnt tidligere er gulost en riktig betegnelse på denne typen ost, jeg vil ikke at du skal rakke ned på gulosten. Hvitost er forøvrig også dialekt, alle ord brukt i tale er dialekt.

Skarstad: Jeg mener hva jeg sier, hverken mer eller mindre :tease:

Lenke til kommentar

En ny undersøkelse i regi av Statistisk Sentralbyrå viser en klar sammenheng mellom lærevansker hos barn og bruken av ordet "hvitost" i familien. Undersøkelsen konkluderte med at barn som blir eksponert for og selv bruker ordet "hvitost" har mye større sjanse for å utvikle lærevansker enn barn i familier der ordet "gulost" er vanlig.

-NTB, 01.06.2006

EDIT: Rettet dato.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
Hey, vi har startet diskusjoner andre steder, jo! Herlig!

Så på snartgravid vant gulost? Victory!

6222965[/snapback]

Nei, se på datoene, dette var for flere år siden! Hvitost/Gulost er tydeligvis et grådi lada tema som ingen kan bli enig om noen gang :hmm:

Gulost vant heller ikke på snartgravid. Det var bare de tre postene der om gulost. Og om du rekner personer så er det 2 der som sier hvitost og 1 som sier gulost noe som gir hvitost en klar ledelse :p

Må og nett nevne at jeg ser flere kjente navn på gulostenes opprop.

16:54 01.06 2006: Eirik Medbø (smeboe), Oslo <smeboe@***.com>

15:47 01.06 2006: Arild Johannessen, Langhus <lordarild@***.com>

15:42 01.06 2006: magnus eriksen, tønsberg <SJEFERN@***.com>

09:56 31.05 2006: Bjørnar Skogli, Hundvåg/Stavanger <bollow@***.com>

23:42 29.05 2006: Eivind Dahl, Oslo <eivind.dahl@***.com> (selv om fornavn ikke passer)

14:16 29.05 2006: kristian himself, skudeneshavn <kristian_mufc@***.com>

Men dere trenger nok mer en det for å få hvitost ut av bøkene :tease:

Edit:

NEI! Ikke falske kilder, please! Vi vil da ikke falle ned på hvitostingenes nivå av faktafordreielse!

6223324[/snapback]

Huh? Tenker du på noe spesielt når du sier det? Kan ikke se noen av våre fakta som er serlig fordreid.......

Endret av 2laggy2follow
Lenke til kommentar
NEI! Ikke falske kilder, please! Vi vil da ikke falle ned på hvitostingenes nivå av faktafordreielse!

6223324[/snapback]

Huh? Tenker du på noe spesielt når du sier det? Kan ikke se noen av våre fakta som er serlig fordreid.......

6223330[/snapback]

En ny undersøkelse i regi av Statistisk Sentralbyrå viser en klar sammenheng mellom lærevansker hos barn og bruken av ordet "hvitost" i familien. Undersøkelsen konkluderte med at barn som blir eksponert for og selv bruker ordet "hvitost" har mye større sjanse for å utvikle lærevansker enn barn i familier der ordet "gulost" er vanlig.

-NTB, 01.06.2006

6223307[/snapback]

Lenke til kommentar

6223324[/snapback]

6223330[/snapback]

-NTB, 01.06.2006

6223307[/snapback]

6223636[/snapback]

Bullshit

Lenke til kommentar

6223324[/snapback]

6223330[/snapback]

-NTB, 01.06.2006

6223307[/snapback]

6223636[/snapback]

Nå tenkte jeg da mer på hvilke av hvitostingene sine fakta som du mente var fordreid. At Isbilen sitt inlegg var.... lettere forfalska.... var ikke så vanskeligt å finne ut. :!:

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi

Jeg klarer nesten ikke tro at 1350 forskjellige forumbrukere har svart her... Er det noen gulosttilhengere som lager nye kontoer her? ^^

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...