Gå til innhold

Sier du gulost eller hvitost?


Even.

Heter det hvitost eller gulost?  

2 040 stemmer

  1. 1. Heter det hvitost eller gulost?

    • Gulost
      982
    • Hvitost/kvitost
      1003
    • Annet...
      54


Anbefalte innlegg

Jeg har hatt en frihelg fra forumet, så eventuelle nye argumenter har i så fall gått meg hus forbi. Noen som kan oppsummere hva som har skjedd i de to-tre episodene jeg ikke har fått med meg?

6205224[/snapback]

 

Joda

 

Hvitost/Kvitost > Gulost

 

Bare med mange flere ord og tilløp til motargumenter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ingen som har hørt ordtaket "månen er som en gul ost før" ?

6205383[/snapback]

 

Vel så har man aldri benektet at hvitost kommer i gule varianter også. Men gulostingene prøver tydeligvis å ignorere at hvitosten også kommer i hvit og oransje variant, da dette ødelegger hele "men osten er jo gul" argumentet. Om de da ikke løper rundt og kaller det oransjeost og hvitost, i tillegg til gulost. Men det må vel en gulosting til for å gi samme produkt tre forskjellige navn, så det forundrer i så fall ikke meg.

Lenke til kommentar
Ingen som har hørt ordtaket "månen er som en gul ost før" ?

6205383[/snapback]

 

Joda, og det at det heter "gul ost" og ikke gulost støtter jo bare oss hvitostinger siden de ville sakt gulost om det var vanlig for ost. Akuratt som de ville sakt at månen var en brunost om den var brun, men en grønn ost om den var grønn.

 

Så det så!

Lenke til kommentar
Og der leder hvitost! Gode greier, fornuften seirer nok en gang. Tror det er på tide å stenge pollen for flere stemmer Dotten.

6205577[/snapback]

Jeh, er enig, på tide å stenge pollen :love:

6205582[/snapback]

Behøver vi virkelig gjøre det? Til tross for latterlig propaganda fra gulosterne og de stemmene vi mistet til en teit start på pollen, så leder vi. Statistikken tilsier at den ledelsen bare vil vokse etterhvert som flere stemmer. Jo lenger vi venter, jo mer vi drar ifra. Det blir som å avslutte sesongen til Brann nå fordi de leder, når de bare kommer til å dra ifra enda mer etter seier mot RBK.

Lenke til kommentar

Nei nei... kan ikke stenge pollen ennå.. hvordan skulle det gå med verden hvis alle gikk rundt å sa hvitost.. synnøve finden måtte hvertfall legge ned, med deres gulost og all ting.. Nå skjønte jeg planen til dere hvitostinger... Dere er mot all konkuranse på det norske (oste)markedet, og skal dermed eliminere konkuransen til synnøve finden... fy skam.. kan ikke holde med tine-mafiaen.. skam..

Lenke til kommentar
Nei nei... kan ikke stenge pollen ennå.. hvordan skulle det gå med verden hvis alle gikk rundt å sa hvitost.. synnøve finden måtte hvertfall legge ned, med deres gulost og all ting.. Nå skjønte jeg planen til dere hvitostinger... Dere er mot all konkuranse på det norske (oste)markedet, og skal dermed eliminere konkuransen til synnøve finden... fy skam.. kan ikke holde med tine-mafiaen.. skam..

6205625[/snapback]

 

Om man holder med synnøve finden-mafiaen eller tine-mafiaen er ett fett, det heter fremdeles hvitost (og ja, synnøve finden er akkurat like ille som tine, selv om de spiller på at de liksom er så svake og små).

Lenke til kommentar
Du bare måtte jukse til slutt Dottem? Man skjønner jo at noe er galt når hvitost leder.

6205684[/snapback]

 

Hvitost ledet i starten, men etter hvert så rykket gulost ifra. Hvorfor er det plutselig noe muffens nå når hvitost tar igjen forspranget, men ikke når gulost rykket ifra?

Lenke til kommentar
Du bare måtte jukse til slutt Dottem? Man skjønner jo at noe er galt når hvitost leder.

6205684[/snapback]

 

Hvitost ledet i starten, men etter hvert så rykket gulost ifra. Hvorfor er det plutselig noe muffens nå når hvitost tar igjen forspranget, men ikke når gulost rykket ifra?

6205723[/snapback]

Ett ord: whine. Tomat-Ulf er kjent for det.

Lenke til kommentar

Jeje, går og legger meg trygt vitende om at hvitost leder. Det er en deilig følelse å vite at fornuften og rettferdigheten seirer tilslutt, og gleder meg til imorgen tidlig, når ledelsen garantert er større!

 

Og til dere gulostinger der ute, ikke finn på å prøve noe lyssky løsninger i nattens mulm og mørke! Remember kids: crime never pays! :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...