Gå til innhold

Sier du gulost eller hvitost?

Even.

Heter det hvitost eller gulost?  

2 040 stemmer

1. 1. Heter det hvitost eller gulost?

• Gulost
      982
    • Hvitost/kvitost
      1003
    • Annet...
      54

Anbefalte innlegg

Asbjørnsen & Moe var vel også lavmåls kristne bondetamper? De visste vel heller ikke korrektur? Og var vel i tillegg fargeblinde?

6203808[/snapback]

Jeg finner det meget avslørende at dere må ty til eventyr for å bevise noe, for i tilfellet du ikke viste det så er evnetyr nettopp det, eventyr, og kun det.

Det er klart at Asbjørnsen & Moe ville heve helhetsinntrykket for sine historier, og hvordan kan man gjøre det bedre enn det man gjør ved å bruke ord man selv finner på, i en historie man selv finner på?

Endret av warpig
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
La oss se på en såkalt hvitost. Hva er det som er spesielt med denne osten? Jo den er faktisk HVIT! Men den tilhører en gruppe ost som nesten ingen liker eller kjøper.

Hvitost er et nisjeprodukt som lever ved siden av gulosten. Desverre har flere missforstått og tror at hvitost og gulost er det samme. Virkligheten er at det ikke er hvitostingene som forstår bedre. Så la oss ikke rakke ned på de. De prøver bare å fungere i et samfunn de ikke forstår.

6203822[/snapback]

Husker du tilfeldigvis før, da man hadde Idun Ketchup (normal, rød ketchup, heter ikke RØD Ketchup, men bare Ketchup) OG den gule varianten! Men denne het da vitterlig Idun Gul Tomatketchup :scared:

Er det ikke fremdeles ketchup? Bare med en annen farge? Eller vil du klassifisere det som et helt annet produkt? :p

Det er akkurat samme produktet som ketchup, men kalles Gul Kethcup for å skille det fra den mer vanlige, røde varianten. Høres dette kjent ut? ;)

PS. Geitost er normalt brun, derfor de kaller den hvit, for å skille den fra de mer normale brune geitostene...

Lenke til kommentar
Kan ingen samle opp alle gulostbevisene, så slipper hvitostingene og drite seg så veldig ut?

6203987[/snapback]

Det er din tråd. Så du kan jo samle alle bevisene/argumentene fra hver side i første post. Husk også at jeg laget 3 propagandaplakater, samt fant en videosnutt hvor valgfusket ble bevist :tease:

Lenke til kommentar
72 sider....

Denne tråden har nådd 72 sider. 72 sider om et jævla navn på en ost :S

For å overraske dere så sier jeg hverken gulost eller hvitost/kvitost, jeg sier ost!

6204034[/snapback]

Men for å ikke forvirre den som skal kjøpe ost til deg. Hva sier du da? Hvit/gul eller brun ost? :p

Lenke til kommentar
72 sider....

For å overraske dere så sier jeg hverken gulost eller hvitost/kvitost, jeg sier ost!

6204034[/snapback]

Velkommen til OT-baren. Ut ifra uttalelsene dine antar jeg det er første gangen du er innom OT-baren, og kanskje Off topic generelt.

Endret av skag1
Lenke til kommentar
aiaiai. Hvitost/kvitost vinner.. :(

6204081[/snapback]

Det er fordi alle oster som er lyse betegnes som hvitost og alle mørke oster (gudbrandsdal ost, fløtemysost, prim og geitost) er brune oster. Sånn er det bare i matnorge :)

Lenke til kommentar
Asbjørnsen & Moe var vel også lavmåls kristne bondetamper? De visste vel heller ikke korrektur? Og var vel i tillegg fargeblinde?

6203808[/snapback]

Jeg tror ikke de var lavmåls. Forøvrig ser jeg ikke relevansen, men mener du på ramme alvor at noe er "bevist" fordi det står skrevet i en bok?

Dusin? Prøv hundre ganger. Sann viten kan aldri repeteres nok  :cool:

6203854[/snapback]

På samme måte som sprøyt forblir sprøyt uansett hvor ofte og av hvor mange den fremsies. :tease:

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
72 sider....

6204034[/snapback]

Velkommen til OT-baren. Ut ifra uttalelsene dine antar jeg det er første gangen du er innom OT-baren, og kanskje Off topic generelt.

6204079[/snapback]

Gi nå folk litt tid til å bli klingærne. :!:

Lenke til kommentar

6203808[/snapback]

Jeg tror ikke de var lavmåls. Forøvrig ser jeg ikke relevansen, men mener du på ramme alvor at noe er "bevist" fordi det står skrevet i en bok?

6204123[/snapback]

Om du hadde fulgt med i tråden så vil du oppdage at det var en gulosting som hevdet at ordet gulost var norsk kultur, uten engang å underbygge påstanden. Så ble Askeladden eventyr brakt frem for å underbygge at hvitost faktisk var eldgammel norsk kultur.

Lenke til kommentar
Husker du tilfeldigvis før, da man hadde Idun Ketchup (normal, rød ketchup, heter ikke RØD Ketchup, men bare Ketchup) OG den gule varianten! Men denne het da vitterlig Idun Gul Tomatketchup  :scared:

Er det ikke fremdeles ketchup? Bare med en annen farge? Eller vil du klassifisere det som et helt annet produkt? :p

Det er akkurat samme produktet som ketchup, men kalles Gul Kethcup for å skille det fra den mer vanlige, røde varianten. Høres dette kjent ut? ;)

PS. Geitost er normalt brun, derfor de kaller den hvit, for å skille den fra de mer normale brune geitostene...

6203967[/snapback]

Gul ketchup smakte IKKE det samme som rød. De som påstår det har ikke smaksløker. (men det er kanskje ikke å forvente at dere hvitostinger har) Det var et nisjeprodukt som levde ved siden av den vanlige ketchupen. (en liten stund)

Hvitost er som sagt et nisjeprodukt som lever ved siden av gulosten. Det heter hvitost slik at det skal skille seg fra den mer vanlige, gule varianten.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...