Gå til innhold

Sier du gulost eller hvitost?

Even.

Heter det hvitost eller gulost?  

2 040 stemmer

1. 1. Heter det hvitost eller gulost?

• Gulost
      982
    • Hvitost/kvitost
      1003
    • Annet...
      54

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
kan noen sjekke ordboka om det står begge deler?

6200696[/snapback]

Begge deler er riktig.

Gulost og hvitost. Kvitost også forøvrig, selv på bokmål.

Men gulost er jo selvsagt MEST riktig likevel, det kan vi vel alle være enige om? :p

6200738[/snapback]

Ha! Som du ser så får man opp definisjonen på "Hvitost", men kun "hvitost" på gulost (altså; se hvitost) ;)

Som Tine sa på mail; Hvitost er det produktteknisk riktige begrepet, gulost er dialekt.

Lenke til kommentar
Kanskje denne debatten kan være et godt grunnlag for neste utgave av Holmgang på TV2? Den TV-debatten skulle jeg gjerne like å se.  :D

6200838[/snapback]

Den debatten hadde jo aldri stoppet, se bare på denne tråden. 65 sider. Det er nok til å fylle flere programmer med Holmgang. Spesielt hvis Dotten fortsetter slik han har holdt på nå.

Lenke til kommentar
Kanskje denne debatten kan være et godt grunnlag for neste utgave av Holmgang på TV2? Den TV-debatten skulle jeg gjerne like å se.  :D

6200838[/snapback]

Den debatten hadde jo aldri stoppet, se bare på denne tråden. 65 sider. Det er nok til å fylle flere programmer med Holmgang. Spesielt hvis Dotten fortsetter slik han har holdt på nå.

6200878[/snapback]

Det er selvfølgelig alt som følge av min utspekulerte plan om å få dette på Holmgang. For slik ender jeg også på holmgang. For hvordan kan denne diskusjonen ta til uten meg? :p

*five minuttes of fame* *drømme*

Lenke til kommentar
Jeg holder meg til norsk, og da heter det Hvitost ;)

6198185[/snapback]

Herlig. Rett og slett herlig. Når ble "hvitost" et egennavn? Du holder deg nok ikke til norsk.

6200914[/snapback]

Skulle til å si det Samme.

Lenke til kommentar

6198185[/snapback]

Herlig. Rett og slett herlig. Når ble "hvitost" et egennavn? Du holder deg nok ikke til norsk.

6200914[/snapback]

Det var nok bare en liten skrivefeil fra Aalton sin side. Våre statistiske undersøkelser viser at gulost-tilhengerne har flere skrivefeil enn hvitostene. Det beviser Darwins påstand om at å si gulost gjør folk dummere.

Lenke til kommentar

6198185[/snapback]

6200914[/snapback]

Det var nok bare en liten skrivefeil fra Aalton sin side. Våre statistiske undersøkelser viser at gulost-tilhengerne har flere skrivefeil enn hvitostene. Det beviser Darwins påstand om at å si gulost gjør folk dummere.

6201353[/snapback]

Her bruker du tvilsomme, påståtte kilder som bare en hvitosting kan. Dessuten var ikke Darwin norsk, så hva visste vel han om sånt?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...