Gå til innhold

Sier du gulost eller hvitost?

Even.

Heter det hvitost eller gulost?  

2 040 stemmer

1. 1. Heter det hvitost eller gulost?

• Gulost
      982
    • Hvitost/kvitost
      1003
    • Annet...
      54

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvilken rolle den egentlig har før tilsetningsstoffer er irrelevant, den ER gul. Fargemålinger utført av eksperter vil være unisont enige. Må nok si meg fullstendig uenig i disse såkalte fakta, da de er fullstendig feil.

6199769[/snapback]

Så du benekter at osten kommer i hvit, gul og orange variant?

Endret av Dotten
Lenke til kommentar
Hvilken rolle den egentlig har før tilsetningsstoffer er irrelevant, den ER gul. Fargemålinger utført av eksperter vil være unisont enige. Må nok si meg fullstendig uenig i disse såkalte fakta, da de er fullstendig feil.

6199769[/snapback]

6199779[/snapback]

Hvor benektet jeg det?

Overhodet ikke, jeg snakker om den gule osten, altså gulosten. :)

Lenke til kommentar

6199769[/snapback]

6199779[/snapback]

Hvor benektet jeg det?

6199791[/snapback]

Jeg også... når man har diskusjonen oppe med gulost/hvitost regner jeg med at det er norveriga (tine) og gulost (synnøve) det er i hovedsak snakk om? Vanlige hvite oster kaller man såklart hvite... her er det snakk om den gode, gamle osten.

Lenke til kommentar

6199769[/snapback]

6199779[/snapback]

Hvor benektet jeg det?

6199791[/snapback]

Det er nøyaktig det samme produktet som den hvite og den orange utgaven. Kaller du enkelte oster orangeost og enkelte hvitost altså?

Lenke til kommentar

Hehe, det er nok en viss fare for at Tine får en del mailer om dette. Har sendt mail jeg også (2 stk faktisk, var ikke sikker på hvilken avdeling jeg burde sende til), men jeg frykter at Tine kommer til å svare at de kaller det hvitost.

Grunnen til dette er at man får valget "Annen hvitost" i en av menyene på nettstedet deres. Huff, dette lover ikke godt for oss gulostsympatisører. :p

Det ultimate ville jo vært om jeg får to forskjellige svar fra Tine nå da, at den ene avdelingen mener det heter gulost og den andre at det heter hvitost, så er debatten i gang der også. :!:

Endret av Juke
Lenke til kommentar

Uansett hva man kaller osten er den jo ikke hvit. Den er kanskje ikke helt knall-gul heller, men alle avarter av hvit heter ikke lenger "hvit", men ting som "offwhite" o.l. Dermed er "gul" mer nærliggende å kalle fargen på slik ost enn "hvit".

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...