Gå til innhold

Sier du gulost eller hvitost?

Even.

Heter det hvitost eller gulost?  

2 040 stemmer

1. 1. Heter det hvitost eller gulost?

• Gulost
      982
    • Hvitost/kvitost
      1003
    • Annet...
      54

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis vi snakker om en ost som er gul, er det en gul ost. Men navnet kan jo være forskjellig, helt riktig det, men det hadde vært mest naturlig med Gulost, ettersom den er gul :p

6185815[/snapback]

Osten kommer i både gul, orange og hvit variant, gjentatt til det uttallige.

Lenke til kommentar
gulost syns jeg høres så uappetittelig ut

6185781[/snapback]

Hvor uappetittelig du enn synes det høres ut; den heter det.

Men men, det er jo koselig med et kjælenavn på osten da.

:)

6185837[/snapback]

greit, fra nå av skal osten min hete geir.

Lenke til kommentar
Hvis vi snakker om en ost som er gul, er det en gul ost. Men navnet kan jo være forskjellig, helt riktig det, men det hadde vært mest naturlig med Gulost, ettersom den er gul :p

6185815[/snapback]

nei.

6185826[/snapback]

Du mener sikkert alt jeg sa var feil, så du mener altså at en ost som ER GUL, syntes du kan vært hvit, selvom den er gul, get glasses ur sumtin. Navn på ting kan være forskjellig fra hvordan den faktisk ser ut, f.eks en fotball, må ikke hete: Rundtobjektsomkansparkes. Men det er mer naturlig med bare fotball, fordi den blir brukt til å bli sparket og er en ball (Veit egentlig ikke hvordan folk kan beskrive en ball, er jo bare rund) Men jeg har ikke sett mye av denne lange posten, og hva er det vi egentlig diskuterer navnet på? Trodde det var gule oster jeg, men Dotten sa den kommer i mange varianter, og alle har vell forskjellig navn? Diskuterer vi hva den osten som er gul heter?

Endret av BadBeer
Lenke til kommentar

6185815[/snapback]

Osten kommer i både gul, orange og hvit variant, gjentatt til det uttallige.

6185824[/snapback]

Det at det er gjentatt til det utallige er også gjentatt til det utallige... :wee: Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar

lol, det blir bare en helt absurd diskusjon hvis ikke folk engang veit hva de diskuterer, spørsmålet er som følger: Heter DET hvitost eller gulost?

I dette spørsmålet vil jeg vite hva DET står for. Altså ett objekt som vi diskuterer hva heter.

Endret av BadBeer
Lenke til kommentar
lol, det blir bare en helt absurd diskusjon hvis ikke folk engang veit hva de diskuterer, spørsmålet er som følger: Heter DET hvitost eller gulost?

I dette spørsmålet vil jeg vite hva DET står for. Altså ett objekt som vi diskuterer hva heter.

6186060[/snapback]

DET er hva som er riktig ordet på produktet som defineres som "fellesbetegnelse for osteslag som framstilles ved at fettet og proteinet i ystemelka blir felt ut"

Lenke til kommentar

Alle disse "fargen heller mer mot hvit enn gul"-argumentene holder ikke mål.

Himmelblå er en lys, lys blåfarge, som det er mer hvitt enn blått i - likevel er den blå.

Kremgul er en ekstremt svak gulfarge, og blandingsforholdet gul/hvit er sikkert 98/2 eller noe, likevel er kremgult nettopp gult.

En gjenstand er ikke hvit før den er hvit, #FFF :p

Endret av Mr.Berg
Lenke til kommentar
Alle disse "fargen heller mer mot hvit enn gul"-argumentene holder ikke mål.

Himmelblå er en lys, lys blåfarge, som det er mer hvitt enn blått i - likevel er den blå.

Kremgul er en ekstremt svak gulfarge, og blandingsforholdet gul/hvit er sikkert 98/2 eller noe, likevel er kremgult nettopp gult.

En gjenstand er ikke hvit før den er hvit, #FFF :p

6186299[/snapback]

Men hvitost er heller ikke #FFFF00. Kanskje mer #FFFFAA.

Mer hvit en gul altså :yes:

Lenke til kommentar

Ja? Leste du innlegget mitt? En gjenstand, hvis farge består av hvit og en annen farge (for enkelhets skyld) kan aldri bli hvit, bare tilnærmet hvit. Det er meg revnende likegyldig om det er mer hvitt enn den andre fargen, hvitt er #FFF (forkorta form av #FFFFFF for dem som ikke kan slikt) og ingenting annet.

En vegg av betong inneholder mer hvitt enn svart, likevel kalles mellomtingen grå og ikke hvit.

Så, legg vekk de der "inneholder mer hvitt enn gult"-argumentene.

Lenke til kommentar
Ja? Leste du innlegget mitt? En gjenstand, hvis farge består av hvit og en annen farge (for enkelhets skyld) kan aldri bli hvit, bare tilnærmet hvit. Det er meg revnende likegyldig om det er mer hvitt enn den andre fargen, hvitt er #FFF (forkorta form av #FFFFFF for dem som ikke kan slikt) og ingenting annet.

En vegg av betong inneholder mer hvitt enn svart, likevel kalles mellomtingen grå og ikke hvit.

Så, legg vekk de der "inneholder mer hvitt enn gult"-argumentene.

6186666[/snapback]

Ok, sorry, mye mer hvit en gul.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...