Gå til innhold

Sier du gulost eller hvitost?


Even.

Heter det hvitost eller gulost?  

2 040 stemmer

  1. 1. Heter det hvitost eller gulost?

    • Gulost
      982
    • Hvitost/kvitost
      1003
    • Annet...
      54


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvitost nærmer seg! :)

6172407[/snapback]

:mad:

 

 

Dotten; skal du virkelig møte kongen, og hvorfor tror du han sier hvitost? Gulost er da vitterlig det riktige ordet! :w00t:

 

Stem på hvitost - la analfabetismen råde!

6172607[/snapback]

Han har en spesiell jobb som gjør at det er godt mulig han kan møte kongen, og det skal han altså neste uke, mer om den jobben får han eventuelt si selv.

Lenke til kommentar
Han har en spesiell jobb som gjør at det er godt mulig han kan møte kongen, og det skal han altså neste uke, mer om den jobben får han eventuelt si selv.

6172651[/snapback]

Ettersom han er hvitosting, regner jeg også med at han er samfunnsfiende. Får samfunnsfiender møte kongen? Kanskje han er stilt for riksrett?!??!

 

Stem hvitost - kast fornuften på dynga!

Lenke til kommentar
Kongen? Hehe, han er jo østlending så dere gulostinger må jo bare støtte at jeg spør han, for det kan være dere får hans støtte. Eller er du redd for at vår egen konge vil motsi deg?

6172489[/snapback]

 

Med tanke på hva det ser ut som vår godeste konge har gått på er vel heller hans ord det motsatte av min lov.

Lenke til kommentar
45 sider på å diskutere om det sies "Gulost" eller "Hvitost", wow..

 

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

HVITOST!!

6172725[/snapback]

 

Jeg er skuffet...trodde du var rimelig oppegående :dontgetit:

 

 

 

:p

6172842[/snapback]

 

han er det

 

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Hvitost

Lenke til kommentar
45 sider på å diskutere om det sies "Gulost" eller "Hvitost", wow..

 

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

HVITOST!!

6172725[/snapback]

 

Jeg er skuffet...trodde du var rimelig oppegående :dontgetit:

 

 

 

:p

6172842[/snapback]

 

han er det

 

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Hvitost

6173201[/snapback]

 

 

Jepp :w00t:

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Kvitost
Endret av kezoom
Lenke til kommentar
Han har en spesiell jobb som gjør at det er godt mulig han kan møte kongen, og det skal han altså neste uke, mer om den jobben får han eventuelt si selv.

6172651[/snapback]

Ettersom han er hvitosting, regner jeg også med at han er samfunnsfiende. Får samfunnsfiender møte kongen? Kanskje han er stilt for riksrett?!??!

 

Stem hvitost - kast fornuften på dynga!

6172667[/snapback]

 

:mrgreen:

 

Jobben min er å vokte samfunnet vårt, så det ville vært litt dumt om jeg er en samfunnsfiende :whistle:

 

Jeg hviler meg til fornuften, norsk språkråd, ordboken, google, historien og vitenskapen. Alle støtter hvitost som det riktige. Gulost er et resultat av dialekt. Gulost er et ord som ble tatt i bruk etter hvitost.

 

Skal si hvitost tar innpå. Dette minner om det sinnsyke raidet som kom fra gulostingene søndag kveld. Fra å lede med 10-11 lå plutselig hvitost under med 10-11 i løpet av et par timer på kvelden.

6172566[/snapback]

 

Ja, det er utrolig hvor dårlig det står til med norsken i dag. Ikke nok med det, vi har også en moderator som sliter med skrivevansker, stakar.

6172591[/snapback]

 

En moderator med støtte fra norsk språkråd vel og merke.

Lenke til kommentar
I følge språkrådet er begge to likestilte og begge to kan brukes... ;)

6174803[/snapback]

 

I følge språkrådet er gulost resultat av dialekt. Slå det for ordens skyld opp hos dem. Søker du på gulost så får du opp "se; hvitost".

 

Men jeg nekter ingen å være gulosting. Må jo være lov å snakke dialekt...

Lenke til kommentar
Som om det er noe galt i å være homofil nå? :dontgetit:

 

Hvitost er for alle, uansett etnisk bakgrunn, seksuell legning, kjønn eller sosial status.  :cool:

 

Vi diskriminerer ingen. Velkommen til oss.

6174842[/snapback]

 

Ja, det er galt å være homofil eller ha en annen etnisk bakgrunn, seksuell legning, kjønn eller sosial status enn meg. Er man malen for menneskeheten så er man malen for menneskeheten. Sier jeg at det heter gulost så heter det gulost.

 

Edit:

Blir fort litt vanskelig å hindre homofili om alle skal ha samme kjønn som meg :hrm:

Endret av Snillingen
Lenke til kommentar
Som om det er noe galt i å være homofil nå? :dontgetit:

 

Hvitost er for alle, uansett etnisk bakgrunn, seksuell legning, kjønn eller sosial status.  :cool:

 

Vi diskriminerer ingen. Velkommen til oss.

6174842[/snapback]

 

Ja, det er galt å være homofil eller ha en annen etnisk bakgrunn, seksuell legning, kjønn eller sosial status enn meg. Er man malen for menneskeheten så er man malen for menneskeheten. Sier jeg at det heter gulost så heter det gulost.

6174880[/snapback]

Veldig "god" begrunnelse... selvgod er noe man ikke vet hva er?

Lenke til kommentar

Spurte mamma om "sier du hvitost eller gulost?". Hun svarte at siden hun er en trønder, så sier hun hvitost. Samme gjorde bergenserne. Men Oslo sa sikkert gulost mente hun. Men her var det helt sikkert gulost (Arendal).

 

Nord-norge kom alt an på, og innlandet/bøndene sa sikkert hvitost, ble vi enige om.

 

Jeg, for min del, har aldri hørt noen si hvitost. Gulost er naturlig for meg å si og skrive. Hvitost høres groteskt ut i forhold :)

 

mini-OT:Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Jeg vet ikke om "groteskt" er et godkjent ord.
Lenke til kommentar
Arla bruker jo gulost som sitt produksjonstekniske begrep (OoO herlig ord). Arla er et firma som opperer i store deler av verden, mot "lille" Tine Meierier som kun driver på i Norge.

Tine er norske og vet hva som gjelder i Norge!

 

Arla er sånn ondt globalisert selskap som vil koruptere og ødelegge den norske kulturen ved å bruke "gulost" slik at de senere kan ta over landet!

 

EDIT: Alle som stemte "Annet..." burde få nye stemme da det er stor sjangs for at de mente "kvitost" og stemte før "Kvistost" ble lagt til "Hvitost"-alternativet.

 

Hvis dere gulostinger er uenig i at de som har stemt "Annet..." skal få stemme på nytt så er dere bare uenig fordi dere vet at jeg har rett.

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...