Gå til innhold

Sier du gulost eller hvitost?


Even.

Heter det hvitost eller gulost?  

2 040 stemmer

  1. 1. Heter det hvitost eller gulost?

    • Gulost
      982
    • Hvitost/kvitost
      1003
    • Annet...
      54


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Osten er gul, derfor kaller jeg den gulost. Enkelt og greit.

6166880[/snapback]

Og hvilken farge har hvitvin?

 

 

Osten er gul, derfor kaller jeg den gulost. Enkelt og greit.

6166880[/snapback]

 

Ser dotten det der så kommer han med påstanden at osten EGENTLI er hvit.

 

Akkurat som colaen EGENTLI er grønn.

6167322[/snapback]

 

Hva er dette for en stråmann?

 

Jeg har aldri fornektet at hvitosten kommer i både hvit, gul og orange variant.

 

 

Gulosten er gul. De eneste ostene som er hvite er vel sånn muggoster som sære franskmenn spiser.

6167907[/snapback]

 

Nei, dette er feil. Er mange oster som er hvit i fargen. Og mange som er orange. Hva kaller du de ostene? Orangeost og hvitost?

 

 

Ellers ser jeg at hvitost har tatt innpå 9 stemmer siden i dag tidlig. :)

Lenke til kommentar
Osten er gul, derfor kaller jeg den gulost. Enkelt og greit.

6166880[/snapback]

Og hvilken farge har hvitvin?

Her diskuterer vi ost, ikke vin. :cool:

6169195[/snapback]

 

Haha, snakk om å ro seg unna. For med det logiske resonementet ditt så er det vel helt klart at du kaller hvitvin for blankvin :p

Lenke til kommentar
Å resonnere seg frem til at siden noen sier "gulost" må han automatisk si "blankvin", er litt av et langskudd...

6169255[/snapback]

 

Fordi at? Alltid kjekt når man underbygger sine påstander... :whistle:

 

Når man har som eneste argument at det heter gulost fordi noen av ostene har en gulaktig farge tilsier helt klart at man da ikke sier hvitvin, ettersom den overhodet ikke kommer i noen hvit farge.

 

Men men, bare avvis det som ikke passer gulostingene, her skal man ha selektiv valg av argumenter. :D

Lenke til kommentar
Osten er gul, derfor kaller jeg den gulost. Enkelt og greit.

6166880[/snapback]

Og hvilken farge har hvitvin?

Her diskuterer vi ost, ikke vin. :cool:

6169195[/snapback]

 

Haha, snakk om å ro seg unna. For med det logiske resonementet ditt så er det vel helt klart at du kaller hvitvin for blankvin :p

6169218[/snapback]

Det har seg slik at flere ting har feil navn i forhold til farge, når navnet indikerer at gjenstanden skal ha en gitt farge. Hvitost og hvitvin er bare to av dem. Hvorfor i alle dager kaller vi tomater grønnsaker? Ja, det er jo saker, men den er jo rød!

 

Nei, for pokker! Her skal vi servere både grønn- og rødsaker til maten, samt et glass blankvin og GULOST! :w00t:

Lenke til kommentar
Det har seg slik at flere ting har feil navn i forhold til farge, når navnet indikerer at gjenstanden skal ha en gitt farge. Hvitost og hvitvin er bare to av dem. Hvorfor i alle dager kaller vi tomater grønnsaker? Ja, det er jo saker, men den er jo rød!

 

Nei, for pokker! Her skal vi servere både grønn- og rødsaker til maten, samt et glass blankvin og GULOST! :w00t:

6169292[/snapback]

 

Dette var et av de beste argumentene for hvitost så langt, atpåtil fra en gulosting :wee:

 

Takk skal du ha :w00t:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...