Gå til innhold

Sier du gulost eller hvitost?


Even.

Heter det hvitost eller gulost?  

2 040 stemmer

  1. 1. Heter det hvitost eller gulost?

    • Gulost
      982
    • Hvitost/kvitost
      1003
    • Annet...
      54


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Denne pollen viser med all tydelighet at det er for mange østlendinger her  :wee:

6156087[/snapback]

jeg er vestlending og sier gulost.

6156107[/snapback]

Jeg visste det fantes fornuftige mennesker der borte :)

6156190[/snapback]

 

Ja det finnes en hel haug av oss som vet historie og vet at det riktige navnet er hvitost :)

Lenke til kommentar
Denne pollen viser med all tydelighet at det er for mange østlendinger her  :wee:

6156087[/snapback]

jeg er vestlending og sier gulost.

6156107[/snapback]

Jeg visste det fantes fornuftige mennesker der borte :)

6156190[/snapback]

 

Ja det finnes en hel haug av oss som vet historie og vet at det riktige navnet er hvitost :)

6156224[/snapback]

Vet du hvorfor man begynte å kalle en GUL ost for HVIT da? :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Gul ost = norvegia, synnøveosten etc.

Hvit ost = Brie, Mozarella, fetaost, kremost etc.

Så hvorfor i alle dager skal vi kalle Norvegia for hvitost?!?!?

Lenke til kommentar
Er ikke du på hvitost -siden Dahl?

6155500[/snapback]

Selvfølgelig ikke.

6155506[/snapback]

Jassågitt. Du av alle?! Huffameien. du vet at du ikke blir støttet av "Norsk språkråd" hva gjelder dette?

 

Jeg tror kanskje du har blitt litt for mye påvirket av smårips_eier jeg...

 

:p

 

Denne pollen viser med all tydelighet at det er for mange østlendinger her  :wee:

6156087[/snapback]

Ja, men noen smarte østlendinger finnes det også, jeg er østlending og sier hvitost. (greit mine foreldre kommer vestfra, men det har absolutt ingenting med dette her å gjøre...)
Lenke til kommentar
Denne pollen viser med all tydelighet at det er for mange østlendinger her  :wee:

6156087[/snapback]

Ja, men noen smarte østlendinger finnes det også, jeg er østlending og sier hvitost. (greit mine foreldre kommer vestfra, men det har absolutt ingenting med dette her å gjøre...)

6156874[/snapback]

Nei, for all del :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH
Er ikke du på hvitost -siden Dahl?

6155500[/snapback]

Selvfølgelig ikke.

6155506[/snapback]

Jassågitt. Du av alle?! Huffameien. du vet at du ikke blir støttet av "Norsk språkråd" hva gjelder dette?

 

Jeg tror kanskje du har blitt litt for mye påvirket av smårips_eier jeg...

 

:p

 

 

Jepp. Jeg lovde tøsebilder om han stemte gulost :love:

Lenke til kommentar

Visste det! Dahl du er avslørt! Jeg visste du var blant oss (egentlig) :love: Men er sinna på deg for at du ikke vil innrømme det.

 

:wee:

 

Nå skal jeg forøvrig om ikke lenge sende en mail til selveste Petter Schjerven i NRK så får vi se hva han sier om saken.

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar

Er disse tøsebildene tilgjengelig for alle som har stemt gulost? :dribble:

 

Og til alle dere som maser om at de som stemte "annet" på pollen ville ha stemt kvitost: det har faktisk kommet inn opptil flere stemmer på "annet" etter at kvitost ble en del av "hvitost". Så det, så! :D

Lenke til kommentar

Øh, det har ingenting å si... Det har kommer 2, 2!!! Stemmer på "Annet" etter at "hvitost" ble endret til "hvitost/kvitost".

Og det er sikkert bare noen som sier begge, ikke har noen mening eller bare vil tulle litt med resultatet, eller syns det morsomt å late som de sier "grønnost" etc...

Lenke til kommentar
Øh, det har ingenting å si... Det har kommer 2, 2! Stemmer på "Annet" etter at "hvitost" ble endret til "hvitost/kvitost".

Og det er sikkert bare noen som sier begge, ikke har noen mening eller bare vil tulle litt med resultatet, eller syns det morsomt å late som de sier "grønnost" etc...

6157280[/snapback]

Pøh! :hrm:

Jeg er sikker på at de har sine egne meninger, og en egen måte å si gulost på. Og det at det har kommet inn etter at kvitost gikk inn i kategorien "hvitost", viser at de som stemte "annet" før også kunne ha stemt på gulost :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...