Gå til innhold

Sier du gulost eller hvitost?


Even.

Heter det hvitost eller gulost?  

2 040 stemmer

  1. 1. Heter det hvitost eller gulost?

    • Gulost
      982
    • Hvitost/kvitost
      1003
    • Annet...
      54


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trenger da ikke ny poll, er bare til å addere sammen hvitost/kvitost og annet :cool:

 

Det var tragisk at amerikanerene maktet å stemme frem Bush, og dette her er nok et tilfelle hvor (et foreløpig) flertall ikke vet bedre. Er skammelig.

 

Rart hvordan så mange fornekter fakta som er presentert. Det må være fanatisme, intet annet. Akkurat som fanatikse religiøse ga Bush så mange stemmer ser vi her fanatismen igjen forsøpler det demokratiske system

 

Det er en skam :p

Lenke til kommentar
Trenger da ikke ny poll, er bare til å addere sammen hvitost/kvitost og annet  :cool:

 

Det var tragisk at amerikanerene maktet å stemme frem Bush, og dette her er nok et tilfelle hvor (et foreløpig) flertall ikke vet bedre. Er skammelig.

 

Rart hvordan så mange fornekter fakta som er presentert. Det må være fanatisme, intet annet. Akkurat som fanatikse religiøse ga Bush så mange stemmer ser vi her fanatismen igjen forsøpler det demokratiske system

 

Det er en skam :p

6153481[/snapback]

 

Diskuterer vi ost eller bush ? Ser ikke sammenhengen :p

 

Ringte til ei jeg jobber sammens med (Er ikke på jobb idag) hu har vært norsk lærer. Hun mente at man kunne skrive Hvitost og ikke gulost.

Lenke til kommentar
Trenger da ikke ny poll, er bare til å addere sammen hvitost/kvitost og annet  :cool:

Men når pollen begynte så var ikke "kvitost" et alternativ og mange (som meg) stemte sikkert "Annet..." av den grunn.

 

Jeg vil ha ny stemme, eller forandre den jeg har.

Lenke til kommentar
Trenger da ikke ny poll, er bare til å addere sammen hvitost/kvitost og annet  :cool:

Men når pollen begynte så var ikke "kvitost" et alternativ og mange (som meg) stemte sikkert "Annet..." av den grunn.

 

Jeg vil ha ny stemme, eller forandre den jeg har.

6153603[/snapback]

 

Er derfor jeg sier at da adderer man sammen de to siste for å finne ut hvor mange som mener det er hvitost/kvitost. For det er helt klart gått tapt stemmer til hvitost/kvitost.

 

Jeg nekter å tro at flertallet faktisk tror "gulost" er det riktige ordet. Det vil isåfall være et vitenskapelig bevis på at demokrati ikke fungerer. :ohmy:

Lenke til kommentar
Ringte til ei jeg jobber sammens med (Er ikke på jobb idag) hu har vært norsk lærer. Hun mente at man kunne skrive Hvitost og ikke gulost.

6153514[/snapback]

Når ho sier at det kan skrives med stor bokstav, så sier jo det hvor god peiling ho har på området.

 

Demokratiet er alltid en sikker vinner. Mye bedre med George enn John.

Dere som er tilhengere av det forferdelige ordet "hvitost" (grøsser bare jeg skriver det), bare innse at dere har tapt!

Lenke til kommentar
Results 1 - 10 of about 16,100 for gulost. (0.55 seconds)

Results 1 - 10 of about 19,600 for hvitost. (0.41 seconds)

 

Google har talt.

6153652[/snapback]

Google er så vidt jeg vet en søkemotor som søker gjennom ulike websider, deriblant sidene til trangsynte anti-østlendinger som dere. Google er derfor ikke et vitenskapelig bevis ;)

Lenke til kommentar
Ringte til ei jeg jobber sammens med (Er ikke på jobb idag) hu har vært norsk lærer. Hun mente at man kunne skrive Hvitost og ikke gulost.

6153514[/snapback]

Når ho sier at det kan skrives med stor bokstav, så sier jo det hvor god peiling ho har på området.

 

Demokratiet er alltid en sikker vinner. Mye bedre med George enn John.

Dere som er tilhengere av det forferdelige ordet "hvitost" (grøsser bare jeg skriver det), bare innse at dere har tapt!

6153655[/snapback]

 

Liker å kverulere du da eller ?

Lenke til kommentar
Results 1 - 10 of about 16,100 for gulost. (0.55 seconds)

Results 1 - 10 of about 19,600 for hvitost. (0.41 seconds)

 

Google har talt.

6153652[/snapback]

Det understreker bare yttligere poenget til Dotten om demokrati.

 

For å dra frem Bush igjen:

Results 1 - 10 of about 653,000,000 for bush (0.18 seconds)

Results 1 - 10 of about 74,200,000 for kerry (0.19 seconds)

 

Men det betyr ikke at Bush er best, gjør det?

 

Men når pollen begynte så var ikke "kvitost" et alternativ og mange (som meg) stemte sikkert "Annet..." av den grunn.

6153603[/snapback]

Tøv. Man burde skjønne såpass.

6153646[/snapback]

Kvitost og hvitost er ikke det samme.

 

Jeg skriver kanskje bokmål, men jeg snakker min egen dialekt og jeg sier faen meg ikke hvitost.

 

Men det er akkurat som geitost og brunost, selv om jeg bruker akkurat de om hverandre.

6129459[/snapback]

Geitost og brunost er 2 forskjellige typer ost. (Selv omd e begge er brune).

 

Geitost er som regel i en rund pakning og har gjerne en del sterkere smak enn brunost.

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Results 1 - 10 of about 16,100 for gulost. (0.55 seconds)

Results 1 - 10 of about 19,600 for hvitost. (0.41 seconds)

 

Google har talt.

6153652[/snapback]

Det understreker bare yttligere poenget til Dotten om demokrati.

 

For å dra frem Bush igjen:

Results 1 - 10 of about 653,000,000 for bush (0.18 seconds)

Results 1 - 10 of about 74,200,000 for kerry (0.19 seconds)

 

Men det betyr ikke at Bush er best, gjør det?

:thumbup:

Lenke til kommentar

Dessuten, siden dette er snakk om et språk i NORGE så er det kvasir, ikke google som gjelder:

Gulost: 1260

Hvitost: 1530

(Mao. det er håp for demokrati i norge, men ikke internasjonalt og på hw.no?)

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Results 1 - 10 of about 16,100 for gulost. (0.55 seconds)

Results 1 - 10 of about 19,600 for hvitost. (0.41 seconds)

 

Google har talt.

6153652[/snapback]

 

 

Nevnte dette i begynnelsen av tråden. I tillegg til wikipedia og i norsk språkråd som støtter hvitost sin kamp.

 

Men man må vist absolutt ignorere de faktiske forhold der borte i øst. :D

 

Sannheten kan ikke drepes, sannheten går ved navnet Hvitost. Den vil seire, for det er forutbestemt og det er riktig, både moralskt og med støtte i de faktiske forhold. Sannheten vil aldri hvile. For en dag, en vakker og fortryllende dag, vil bli kjent som dagen hvor hvitost seiret. Dagen hvor sannhet seiret. Dagen til Hvitost. Den dagen vil freden igjen senke seg over dette vakre riket og ondskapen, kjent som gulost, vil for all tid være intet annet enn et grusomt minne.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...