Gå til innhold

Sier du gulost eller hvitost?


Even.

Heter det hvitost eller gulost?  

2 040 stemmer

  1. 1. Heter det hvitost eller gulost?

    • Gulost
      982
    • Hvitost/kvitost
      1003
    • Annet...
      54


Anbefalte innlegg

Men i alle dager. Uvitenheten tar helt overhånd her. :D

 

Nå har vi både Wikipedia, google og faktiske forhold på vår side. Eneste grunnen til at en ost er gul eller orange av farge er pga tilsetningsstoffer til den naturlige hvite osten.

 

Er så desperat at man drar inn dikt her? Pokker heller, jeg kan skrive et dikt om hvitost jeg om det er det som skal til. I en fremtidig krim er hvitost garantert å ha en viktig rolle. :mrgreen:

 

 

Typpisk østlendinger å fornekte både google, wikipedia og grunnen til at enkelte oster får en gulaktig eller orangeaktig farge.

Endret av Dotten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er kun Synnøve Finden som kaller det gulost, og alle vet at SF er et lite møkkameieri som lever av å stjele melk fra Tine.

6148792[/snapback]

Vi har både Synnøve Finden OG Arla på vår side.

http://www.arlafoods.no/C1256DDB002EE08A/O...1256E2F0048BBD6

 

La meg informere om at Arla er en gigant i nordisk og europeisk sammenheng.

 

Ledelse for Gulost! Gleder meg til å se oss dra ifra nå...

 

Skal vi ringe en lærd person?

Lenke til kommentar

I alle dager, man gir et navn til en type hvitost man har gitt gulfarge pga tilsetningstoffer.

 

Det er som med endel brus f.eks. Man tilsetter fargestoffer for å få en ønsket farge. Synnøve sin variant er en hvitost som har fått den fargen pga tilsetningsstoffer i den naturlige hvite osten.

 

Det er allerede påpekt i artikkel linket til tidligere hvor en lærd person uttaler seg ;)

Endret av Dotten
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...