Gå til innhold

Sier du gulost eller hvitost?


Even.

Heter det hvitost eller gulost?  

2 040 stemmer

  1. 1. Heter det hvitost eller gulost?

    • Gulost
      982
    • Hvitost/kvitost
      1003
    • Annet...
      54


Anbefalte innlegg

Var en fornøylese å gå rundt i Olso og be om hot-dog, rullekebab og hvitost. Enkelte forstod ingenting.... :mregreen:

6389036[/snapback]

 

Hva er det de fjompene har oversatt hot-dog og rullekebab med, da?

6389055[/snapback]

 

Sier du hot-dog så blir de bare forvirret. Det heter "(grill/wiener)pølse i brød/lompe" der borte, for sier man hot-dog stirrer enkelte bare på deg med et merkelig uttrykk. Rullekebab er enkelte steder totalt ukjent. Er alltid morsomt med nye østlendinger som kommer på jobb som aldri før har hørt om rullekebab. Er vistnok et bergensfenomen.

 

I messen ombord er det lagt ned forbud mot hot-dog diskusjon. Det ødelegger humøret til folk :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
..men hva er rullekebab da? :blush:

6389124[/snapback]

En kebab i noe som kan minne om en blanding av lompe og tortilla (bare større). Hele faenskapet er rullet sammen til en pølse med åpne ender. Pakkes ofte inn i aluminiumsfolie for å forhindre søl ved take-away.

 

EDIT: Må lære meg å skrive fortere....

Endret av JacEr
Lenke til kommentar

Jeg ser at det er mange forum som har tatt opp dette lenge før diskusjon.no. så dette er nok ikke et nytt emne. men så har det nok ikke fått så stor oppslutning som her.

 

4000 poster rundt dette temaet er nesten flaut...

 

edit, jeg snakker nå om ost. så hvis folk kunne ha holdt seg til temaet...

Endret av Tøffe-Tetra
Lenke til kommentar

Dette blir for tåpelig. 4000 poster om hva som er det korrekte ordet på en ost!

Gulostingene kommer med de samme argumenten om og om igjen, mens hvitostingene flirer av dette uten å selv legge noen gode argumenter på bordet bortsett fra et bilder i 16-fargerspalett :hmm:

 

Dette blir for teit rett og slett, alle kommer med dårlige argumenter og ignorerer de motpartens argumenter. Det er (nesten) umulig å argumentere for hvilken dialekt som er mest korrekt! Skjerp dere.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ehm...

Alle vet jo at det heter hvitost! Det er jo et kjent faktum! :tease::D

Endret av _Glory_Host
Lenke til kommentar
Var en fornøylese å gå rundt i Olso og be om hot-dog, rullekebab og hvitost. Enkelte forstod ingenting.... :mregreen:

6389036[/snapback]

 

Hva er det de fjompene har oversatt hot-dog og rullekebab med, da?

6389055[/snapback]

 

Sier du hot-dog så blir de bare forvirret. Det heter "(grill/wiener)pølse i brød/lompe" der borte, for sier man hot-dog stirrer enkelte bare på deg med et merkelig uttrykk. Rullekebab er enkelte steder totalt ukjent. Er alltid morsomt med nye østlendinger som kommer på jobb som aldri før har hørt om rullekebab. Er vistnok et bergensfenomen.

 

I messen ombord er det lagt ned forbud mot hot-dog diskusjon. Det ødelegger humøret til folk :D

6389079[/snapback]

Har de ikke rullekebab? :ohmy:

 

Jaja, glad eg ikke bor i Oslo :roll:

Lenke til kommentar
Syns vi kan stenge tråden når Hvitost har nådd 1000 stemmer, noe det selvfølgelig gjør før gulostingene.

6391405[/snapback]

Selvfølgelig vinner hvitost. Og gulostingene skulle ha tråden stengt ved førstemann til tusen da de ledet. Nå kommer de vel med at det ikke gjelder likevel. :p

Lenke til kommentar

Så lenge folk stemmer er det vel bare å la avstemmingen gå? Det er vel ingen grunn til å stenge den da. Å avslutte når den ene siden kommer til et visst tall er bare tull. Steng avstemmingen når ingen har stemt på lenge, det er mest fornuftig.

 

Og det heter kvitost. Selv om jeg foretrekker jarlsberg, og bare kaller denne jarlsberg.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...