Gå til innhold

Sier du gulost eller hvitost?


Even.

Heter det hvitost eller gulost?  

2 040 stemmer

  1. 1. Heter det hvitost eller gulost?

    • Gulost
      982
    • Hvitost/kvitost
      1003
    • Annet...
      54


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147
sikkert nevnt  før, men men:

 

hvilket farge er det selve osten? GUL! derfor sier man Gulost

6382177[/snapback]

Hva med de hvite og oransje ostene da?

6382209[/snapback]

 

Disse utgjør en minoritetsgruppe, og er dermed ikke representative for ost generellt. Underbevisstheten gjør at man tenker på et gult objekt som finnes i kjøleskapet hver gang man hører ordet "ost".

6382231[/snapback]

 

Nå synes jeg du skal kutte ut å påvirke dine meningsfeller som beveger seg på alle fire, med at du har noe så avansert som et kjøleskap. Hvordan klarer du å få plass til et ordinært kjøleskap under steinen din?

:hrm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147
3833 poster om det skal hete gul eller hvitost :!:

jaja hvorfor ikke lage en tråd som tar opp om det er riktig å kalle gulroten for gulrot

6382339[/snapback]

 

Er du Gul eller fornuftig Hvit? :hmm:

6382364[/snapback]

 

Anbefaler alle hvitostinger å besøke denne linken. :)

6382385[/snapback]

 

Begynner å bli ganske dritt lei at allt du har å komme med er at alle som sier hvitost er fargeblinde. Har du noe imot fargeblinde personer? Da burde du seriøst skaffe deg hjelp hos en som har med menatlt forstyrrede personer, for du er en av dem hvis du har det.

6382446[/snapback]

 

Har ingenting i mot fargeblinde. Er derimot lei av hvitostinger som sier: "næj ossten er ike gul ! 1111", eller "d heter hvitost ! 1111". Som om ikke det var nok finnes det ingen fullgod forklaring på hvorfor det heter hvitost.

 

Nå som alle hvitost-argumentene er knust (det begynner å bli lenge siden nå), gjenstår kun fargeargumentet – nemlig at osten er gul.

6382478[/snapback]

 

Galskapen lenge leve! :w00t:

 

Edit: Superseven, vær så snill da... :p

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Dere har jo aldri knust et hvitostargument... Det eneste dere gjør er å si at osten er gul og den derfor bør hete gulost.

Det blir ikke sånn selv om dere sier det tusen ganger.

OG å si at osten er gul knuser ikke ett hvert kvitost argument!

6382540[/snapback]

 

Jo, alle hvitost-argument er knust. INGEN logiske argument tilsier at det skal hete hvitost.

Lenke til kommentar
sikkert nevnt  før, men men:

 

hvilket farge er det selve osten? GUL! derfor sier man Gulost

6382177[/snapback]

Hva med de hvite og oransje ostene da?

6382209[/snapback]

 

Disse utgjør en minoritetsgruppe, og er dermed ikke representative for ost generellt. Underbevisstheten gjør at man tenker på et gult objekt som finnes i kjøleskapet hver gang man hører ordet "ost".

6382231[/snapback]

 

Nå synes jeg du skal kutte ut å påvirke dine meningsfeller som beveger seg på alle fire, med at du har noe så avansert som et kjøleskap. Hvordan klarer du å få plass til et ordinært kjøleskap under steinen din?

:hrm:

6382533[/snapback]

 

Og jeg antar at hvitostingene har kjøleskap i fjøsene der de bor?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Dere har jo aldri knust et hvitostargument... Det eneste dere gjør er å si at osten er gul og den derfor bør hete gulost.

Det blir ikke sånn selv om dere sier det tusen ganger.

OG å si at osten er gul knuser ikke ett hvert kvitost argument!

6382540[/snapback]

 

Jo, alle hvitost-argument er knust. INGEN logiske argument tilsier at det skal hete hvitost.

6382552[/snapback]

 

Krigen er ført på så utallig mange fronter, slik at det meste har gått over den gule nepa di. Du burde dra til Jamaica og danse Limbo. Denne krigen ligger langt over din fatteevne. :tease:

Lenke til kommentar
Jeg sier selv gulost, men jeg må si at argumentene til hvitostingene er mye bedre enn argumentene til gulostingene.

 

Nesten så jeg vurderer å konvertere.

6382578[/snapback]

 

 

Takk endelig en som ikke er så barnslig som resten av gulostingene.

Endelig en vi kan ta seriøst. :thumbup:

Kanskje vi alikevell kan leve fredelig side om side!!

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
sikkert nevnt  før, men men:

 

hvilket farge er det selve osten? GUL! derfor sier man Gulost

6382177[/snapback]

Hva med de hvite og oransje ostene da?

6382209[/snapback]

 

Disse utgjør en minoritetsgruppe, og er dermed ikke representative for ost generellt. Underbevisstheten gjør at man tenker på et gult objekt som finnes i kjøleskapet hver gang man hører ordet "ost".

6382231[/snapback]

 

Nå synes jeg du skal kutte ut å påvirke dine meningsfeller som beveger seg på alle fire, med at du har noe så avansert som et kjøleskap. Hvordan klarer du å få plass til et ordinært kjøleskap under steinen din?

:hrm:

6382533[/snapback]

 

Og jeg antar at hvitostingene har kjøleskap i fjøsene der de bor?

6382565[/snapback]

 

Go to sleep, go to sleep, close your big bloodshot eyes...nananana...nananana...nanananana. :love:

Lenke til kommentar
Disse er kvitoster: Norvegia, Jarlsberg, Nøkkel, Sveitser, Edamer og Cheddar, Gamalost, Pultost og Kremost.

 

HVILKEN oster har dere gulinger tenkt å sette inn i gulostkartet? Dere får ikke noen av disse.

 

Hvilken?

6382594[/snapback]

 

Edamer er gul, Cheddar er gul, Sveitser-ost er gul, Jarlsberg er gul, og Norvegia er gul. Det gjør dem til gulost.

 

Dere kan for all del ta med dere det alternative jallaordet "hvitost" til et sted der rosa elefanter flyr, og all ost logisk sett er hvit.

Lenke til kommentar
Edit: for seint... :cool:

6382644[/snapback]

 

Har ikke sett deg komme med et eneste argument for "hvitost".

6382652[/snapback]

 

Jeg har bare sett ETT argument fra deg og det var ikke du som kom med!!

6382681[/snapback]

 

Det geniale argumentet om at gulosten er gul ble skrevet allerede på 1. side. Dette argumentet har jeg brukt for gulost, og mot hvitost. Har også motbevist flere av hvitostingenes argument.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Disse er kvitoster: Norvegia, Jarlsberg, Nøkkel, Sveitser, Edamer og Cheddar, Gamalost, Pultost og Kremost.

 

HVILKEN oster har dere gulinger tenkt å sette inn i gulostkartet? Dere får ikke noen av disse.

 

Hvilken?

6382594[/snapback]

 

Edamer er gul, Cheddar er gul, Sveitser-ost er gul, Jarlsberg er gul, og Norvegia er gul. Det gjør dem til gulost.

 

Dere kan for all del ta med dere det alternative jallaordet "hvitost" til et sted der rosa elefanter flyr, og all ost logisk sett er hvit.

6382640[/snapback]

 

Hva er det du røyker? Eller blir du så inni det grønnstekte, svartsvidde så på trip bare av å ete muggen ost?

Du blander inn tre utenlandske varianter i problemstillingen. Så påstår du i din febervillelse å si at vå utmerkede Norvegia og Jarlsberg er gule oster. Excuse me ...

"I am here to make an announcement that this Thursday, ticket counters and airplanes will fly out of Ronald Reagan Airport, and we will be serving Hvitost." —Washington, D.C., Oct. 3, 2001

 

Disse viktige ord ble sagt av Bush, kan det nå bli stillhet?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...