Gå til innhold

Sier du gulost eller hvitost?


Even.

Heter det hvitost eller gulost?  

2 040 stemmer

  1. 1. Heter det hvitost eller gulost?

    • Gulost
      982
    • Hvitost/kvitost
      1003
    • Annet...
      54


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det hjelper ikke å skrike uvitenheten din... Vi litt mer sofistikerte hvitostinger er imun mot uvitenhet....

6377813[/snapback]

 

Dette gjenspeiles i at dere tror at et gult objekt er hvitt, og arrogant dekker over all logikk med den fargeblinde propagandaen deres.

 

Edit: Hvis en hvitosting kan komme med ett logisk argument, skal jeg prøve å ta vedkommende seriøst. Er det for mye å be om ETT logisk argument?

 

Edit 2: Les dere klokere, alle hvitostinger: http://www.vgb.no/1281/perma/55784/. :yes:

6377825[/snapback]

 

Det er igrunn vanskelig å ta deg seriøst. Du har ingen bevis å komme med bortsett fra gulskjeret i osten. Vi har vert gjennom dette før(hvitvin gulerot). Det er ikke nødvendigvis fargen på objektet som spiller noen rolle, opphavet til navnet kan ha kommet på en tid der osten faktisk bare var hvit.

 

Det heter uansett hvitost bare se på pollen!

Lenke til kommentar
Det hjelper ikke å skrike uvitenheten din... Vi litt mer sofistikerte hvitostinger er imun mot uvitenhet....

6377813[/snapback]

 

Dette gjenspeiles i at dere tror at et gult objekt er hvitt, og arrogant dekker over all logikk med den fargeblinde propagandaen deres.

 

Edit: Hvis en hvitosting kan komme med ett logisk argument, skal jeg prøve å ta vedkommende seriøst. Er det for mye å be om ETT logisk argument?

 

Edit 2: Les dere klokere, alle hvitostinger: http://www.vgb.no/1281/perma/55784/. :yes:

6377825[/snapback]

 

Det er igrunn vanskelig å ta deg seriøst. Du har ingen bevis å komme med bortsett fra gulskjeret i osten. Vi har vert gjennom dette før(hvitvin gulerot). Det er ikke nødvendigvis fargen på objektet som spiller noen rolle, opphavet til navnet kan ha kommet på en tid der osten faktisk bare var hvit.

 

Det heter uansett hvitost bare se på pollen!

6377862[/snapback]

 

Nok en gang: Det finnes ingen alternative ord for hvitvin, eller grønnsak. gul-brun-gjennomsiktighetsvin låter allikevel bedre enn hvitost.

 

Nå er osten gul, verden og det norske språk forandres. Hvitost sies for det meste av bønder og gamle tanter.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Vær så snill, ikke skriv mere nå Superseven. :cool:

 

Edit: And now may I introduce, the one and only :tease:

 

Edit: Heldigvis skjønte han sitt eget beste. :p

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Tror gulingene har skjønnt at vi kommer til å vinne uansett hvor mange stemmer de kommer med, for vi tar dem igjen uansett.

6378618[/snapback]

 

Lurer på om denne gleden bare er av forbigående art. Har hørt at Gulostinger har satt foringstiden nå. Så da har de vel bare krabbet tilbake under steinene, og ligger å knasker på de gulnede skorpene de kaller ost.

:(

Lenke til kommentar
Tror gulingene har skjønnt at vi kommer til å vinne uansett hvor mange stemmer de kommer med, for vi tar dem igjen uansett.

6378618[/snapback]

 

Lurer på om denne gleden bare er av forbigående art. Har hørt at Gulostinger har satt foringstiden nå. Så da har de vel bare krabbet tilbake under steinene, og ligger å knasker på de gulnede skorpene de kaller ost.

:(

6378638[/snapback]

 

Osten er gul, dette er udiskutabelt. Nesten alle, selv blant hvitostingene sier at osten er gul. Dette argumentet har fremdeles ikke blitt knust – noe alle hvitost-argumentene har.

 

Kort og godt:

 

Det finnes ingen alternative ord for hvitvin, grønnsaker etc. Selv om gul-brun-gjennomsiktighetsvin låter bedre, og mer rasjonellt enn hvitost.

 

Gulosten blir riktig nok tilsatt fargestoff, men sluttproduktet er gult, så det er mer eller mindre irrelevant.

Lenke til kommentar

Til dere som hevter gulroten er et argument:

Dyrket gulrot, Daucus carota ssp. sativus, er antakelig oppstått ved krysning mellom flere underarter. Det finnes en mengde sorter i mange farger fra røde, gule til svarte, noen egnet for frilandsdyrking, andre for tidligproduksjon.

Dette sier at den dyrkede gulroten er en blanding av forskjellige gulrotarter, og at det Finnes en helt gul gulrot, og det er antageligvis derfra den har fått navnet sitt.

 

Lenge leve gulosten!

 

Goscinny ;)

Lenke til kommentar
Hvit er kun hvit, er den bitte-bitte-bitte-bitte-bitte-litt gulaktig, rødakrig, blåaktig eller noe annet rart så er den ikke lenger hvit, men gul, rød blå eller en annen rar farge. Hvis du tar eyedrop-tool på en helt standard ost, vil du se at den ikke viser 255 255 255 (som er rgb-koden for hvit), da er den ikke hvit.

 

Er "gul"osten din RGB 255 255 0 da? For det er gul. Helt gul.

Fargen på ost er mer 250 250 210 (veldig ca), og dermed helt klart nærmere 255 255 255 (Hvit) enn 255 255 0 (gult)

 

Osten er gul, dette er udiskutabelt. Nesten alle, selv blant hvitostingene sier at osten er gul. Dette argumentet har fremdeles ikke blitt knust – noe alle hvitost-argumentene har.

 

Skal jeg knuse argumentet ditt? La meg bare peke til hva jeg svarte EvoZ over her. Sånn "fargemessig" RGB, så er osten nærmerer hvit enn gul, men jeg har alltid ment at skulle man sette en farge på osten, så måtte dette være beige, og ikke hvit eller gul.

 

Siden gulostingene sverger til farge fremfor produktkorrekt navn, må de vel begynne å si "beigeost" skal de få nogenlunde gjennomslag for sin argumentasjon.

 

Nei, folkens. Kvitost FTW.

Endret av Shicca
Lenke til kommentar
Hvit er kun hvit, er den bitte-bitte-bitte-bitte-bitte-litt gulaktig, rødakrig, blåaktig eller noe annet rart så er den ikke lenger hvit, men gul, rød blå eller en annen rar farge. Hvis du tar eyedrop-tool på en helt standard ost, vil du se at den ikke viser 255 255 255 (som er rgb-koden for hvit), da er den ikke hvit.

 

Er "gul"osten din RGB 255 255 0 da? For det er gul. Helt gul.

Fargen på ost er mer 250 250 210 (veldig ca), og dermed helt klart nærmere 255 255 255 (Hvit) enn 255 255 0 (gult)

 

Osten er gul, dette er udiskutabelt. Nesten alle, selv blant hvitostingene sier at osten er gul. Dette argumentet har fremdeles ikke blitt knust – noe alle hvitost-argumentene har.

 

Skal jeg knuse argumentet ditt? La meg bare peke til hva jeg svarte EvoZ over her. Sånn "fargemessig" RGB, så er osten nærmerer hvit enn gul, men jeg har alltid ment at skulle man sette en farge på osten, så måtte dette være beige, og ikke hvit eller gul.

 

Siden gulostingene sverger til farge fremfor produktkorrekt navn, må de vel begynne å si "beigeost" skal de få nogenlunde gjennomslag for sin argumentasjon.

 

Nei, folkens. Kvitost FTW.

6378847[/snapback]

 

Skal man tegne osten vha. 16-fargers palett, må man bruke gul. Osten er mest gul, alle som sier noe annet bør besøke opptikkeren.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...