Gå til innhold

Sier du gulost eller hvitost?

Even.

Heter det hvitost eller gulost?  

2 040 stemmer

1. 1. Heter det hvitost eller gulost?

• Gulost
      982
    • Hvitost/kvitost
      1003
    • Annet...
      54

Anbefalte innlegg

Ingen sier oransjerot. Svært få sier også hvitost lenger sør for sunmøre. Oransjerot låter allikevel bedre enn hvitost.

6377562[/snapback]

Noen er jo nødt til å begynne. Det var jo noen (sannsynligvis en retard) som begynte å si gulost også.

6377639[/snapback]

Nei, det var en fargeblind autist som begynte å si hvitost.

Edit: Det er skremmende at en så stor del av Norges befolkning er gul-hvit-fargeblinde ...

Endret av superseven
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Edit: Det er skremmende at en så stor del av Norges befolkning er gul-hvit-fargeblinde ...

6377674[/snapback]

Hvit er ikke en farge.

6377688[/snapback]

Det vet jeg, men det betyr ikke at det ikke finnes en fargeblindhet som gjør at folk ikke kan skille gult fra hvitt.

Lenke til kommentar
Ingen sier oransjerot. Svært få sier også hvitost lenger sør for sunmøre. Oransjerot låter allikevel bedre enn hvitost.

6377562[/snapback]

Noen er jo nødt til å begynne. Det var jo noen (sannsynligvis en retard) som begynte å si gulost også.

6377639[/snapback]

6377674[/snapback]

Det er vell egentlig mer skremende at folk kaller hvitosten for gulost. Tviler sterkt på at disse utrolige påstandene dine om at halve norges befolkning er fargeblinde. Derimot kaller nesten halvparten av norges befolkning hvitosten for gulost... Og dette er bevist gjennom denne pollen!

:wow:

Endret av Aqidon
Lenke til kommentar

6377562[/snapback]

6377639[/snapback]

6377674[/snapback]

Det er vell egentlig mer skremende at folk kaller hvitosten for gulost. Tviler sterkt på at disse utrolige påstandene dine om at halve norges befolkning er fargeblinde. Derimot kaller nesten halvparten av norges befolkning hvitosten for gulost... Og dette er bevist gjennom denne pollen!

6377711[/snapback]

Mesteparten av Norges befolkning sier gulost. Overaskende mange på dette forumet holder til i Begen, eller nord for Sunmøre i RL. Kort og godt: Hvitost er nynorsk. "Hvorfor?" spør dere hvitostinger, svaret er enkelt: Hvitost har en ekkel, falsk alternativ-ord-klang som kun finnes i nynorske ord.

Endret av superseven
Lenke til kommentar
Det vet jeg, men det betyr ikke at det ikke finnes en fargeblindhet som gjør at folk ikke kan skille gult fra hvitt.

6377707[/snapback]

Det finnes ikke bestemt noe skille mellom gult og hvitt.

6377724[/snapback]

ehm, jo?

Hvit er kun hvit, er den bitte-bitte-bitte-bitte-bitte-litt gulaktig, rødakrig, blåaktig eller noe annet rart så er den ikke lenger hvit, men gul, rød blå eller en annen rar farge. Hvis du tar eyedrop-tool på en helt standard ost, vil du se at den ikke viser 255 255 255 (som er rgb-koden for hvit), da er den ikke hvit.

Lenke til kommentar

6377562[/snapback]

6377639[/snapback]

6377674[/snapback]

6377711[/snapback]

Mesteparten av Norges befolkning sier gulost. Overaskende mange på dette forumet holder til i Begen, eller nord for Sunmøre i RL.

6377728[/snapback]

Begynner vi å fare med påstander igjen nå? :nei:

Har du bevis å bakke opp med?

Og vi bare øker ledelsen! :thumbup:

Endret av Aqidon
Lenke til kommentar

6377562[/snapback]

6377639[/snapback]

6377674[/snapback]

6377711[/snapback]

Mesteparten av Norges befolkning sier gulost. Overaskende mange på dette forumet holder til i Begen, eller nord for Sunmøre i RL.

6377728[/snapback]

Begynner vi å fare med påstander igjen nå? :nei:

Har du bevis å bakke opp med?

6377748[/snapback]

Hør på hva folk sier rundt i landet.

Lenke til kommentar
Du har nå virkelig bevisbyrden i denne saken. Gidder ikke å samle inn bevis for deg fordi du har noen påstander du farer rundt med!!

6377764[/snapback]

Jeg har bevist mitt; osten er gul. Bevisbyrden har hvilt på hvitostingene siden starten av tråden, både fordi osten er gul, fordi hvitost er nynorsk, og fordi det er et alternativt ord.

Edit: Hvitostinger er immune mot logikk, så å banke det faktum at osten er gul inn i hodet på en hvitosting går desverre ikke ...

Endret av superseven
Lenke til kommentar
Du har nå virkelig bevisbyrden i denne saken. Gidder ikke å samle inn bevis for deg fordi du har noen påstander du farer rundt med!!

6377764[/snapback]

Jeg har bevist mitt; osten er gul. Bevisbyrden har hvilt på hvitostingene siden starten av tråden, både fordi osten er gul, fordi hvitost er nynorsk, og fordi det er et alternativt ord.

Edit: Hvitostinger er immune mot logikk, så å banke det faktum at osten er gul inn i hodet på en hvitosting går desverre ikke ...

6377777[/snapback]

kvitost er nynorsk mens hvitost er bokmål, personlig tror jeg det er bare dalførene på indre østland som bruker denne vasne gulost betegnelsen

Lenke til kommentar

6377707[/snapback]

6377724[/snapback]

ehm, jo?

Hvit er kun hvit, er den bitte-bitte-bitte-bitte-bitte-litt gulaktig, rødakrig, blåaktig eller noe annet rart så er den ikke lenger hvit, men gul, rød blå eller en annen rar farge. Hvis du tar eyedrop-tool på en helt standard ost, vil du se at den ikke viser 255 255 255 (som er rgb-koden for hvit), da er den ikke hvit.

6377741[/snapback]

ehm, nei!

Hvitt trenger ikke være helt hvitt for å kalles hvitt. Det er mye man oppfatter som hvitt selv om det har ent skjær av en farge. dette gjelder spesielt gult. Derfor kan en ost med et snev av gulhet med riktighet kalles hvitost.

Lenke til kommentar

6377707[/snapback]

6377724[/snapback]

ehm, jo?

6377741[/snapback]

ehm, nei!

Hvitt trenger ikke være helt hvitt for å kalles hvitt. Det er mye man oppfatter som hvitt selv om det har ent skjær av en farge. dette gjelder spesielt gult. Derfor kan en ost med et snev av gulhet med riktighet kalles hvitost.

6377788[/snapback]

Riktig observert. Dataskjermen min er for eksempel ikke helt hvit... Men jeg har ikke en gul dataskjerm av den grunn...

Lenke til kommentar
Kvitost er nynorsk. Hvitost er bokmål. Gulost er ikke!

Edit: Det faktum at noen hvitoster er gul forandrer ikke navnet til gulost. Det heter fremdeles hvitost!

6377782[/snapback]

Nesten alle oster er gule. Underbevissheten på normale mennesker gjør at man tenker på et gult objekt som finnes i samtlige kjøleskap når de hører ordet 'ost'.

Jeg har ikke sett et logisk argument for hvitost ennå, ikke et eneste! Gulostingene har for lengst klart å målbinde hvitostingene og de gidder fortsatt å prøve?

Lenke til kommentar

6377707[/snapback]

6377724[/snapback]

ehm, jo?

6377741[/snapback]

ehm, nei!

6377788[/snapback]

Riktig observert. Dataskjermen min er for eksempel ikke helt hvit... Men jeg har ikke en gul dataskjerm av den grunn...

6377798[/snapback]

Skjermen er nesten hvit, noe osten ikke er. Kun fargeblinde mennesker tror at osten er hvit. :)

[hvitost-mode]hvit bil ! 11 one 11

Lamborghini-Murcielago-01_640.jpg

[/hvitost-mode]

Lenke til kommentar
Det hjelper ikke å skrike uvitenheten din... Vi litt mer sofistikerte hvitostinger er imun mot uvitenhet....

6377813[/snapback]

Dette gjenspeiles i at dere tror at et gult objekt er hvitt, og arrogant dekker over all logikk med den fargeblinde propagandaen deres.

Edit: Hvis en hvitosting kan komme med ett logisk argument, skal jeg prøve å ta vedkommende seriøst. Er det for mye å be om ETT logisk argument?

Edit 2: Les dere klokere, alle hvitostinger: http://www.vgb.no/1281/perma/55784/. :yes:

Endret av superseven
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...