Gå til innhold

Sier du gulost eller hvitost?


Even.

Heter det hvitost eller gulost?  

2 040 stemmer

  1. 1. Heter det hvitost eller gulost?

    • Gulost
      982
    • Hvitost/kvitost
      1003
    • Annet...
      54


Anbefalte innlegg

Fordi neger kommer av ordet "negro", som betyr svart på spansk. Hvit er en nyanse, så å kalle osten hvitost blir like ulogisk som å kalle blåbær for grønnbær, eller rødstrupe for "lilla med gule prikker"-strupe.

6363731[/snapback]

Kan det tenkes at i noen deler av landet var det noen som såg feil og trudde at osten var hvit og derfor kallte osten for hvitost? og det har så gått i arv og utbrett seg over store deler av landet? gulost og hvitost er synonymer akuratt som svart person og neger.

6363806[/snapback]

 

Riktig, og det er bare plass til to ord for gulost – gulost, eller gaudaost.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fordi neger kommer av ordet "negro", som betyr svart på spansk. Hvit er en nyanse, så å kalle osten hvitost blir like ulogisk som å kalle blåbær for grønnbær, eller rødstrupe for "lilla med gule prikker"-strupe.

6363731[/snapback]

Kan det tenkes at i noen deler av landet var det noen som såg feil og trudde at osten var hvit og derfor kallte osten for hvitost? og det har så gått i arv og utbrett seg over store deler av landet? gulost og hvitost er synonymer akuratt som svart person og neger.

6363806[/snapback]

 

Riktig, og det er bare plass til to ord for gulost – gulost, eller gaudaost.

6363826[/snapback]

:dontgetit:

Lenke til kommentar
Fordi neger kommer av ordet "negro", som betyr svart på spansk. Hvit er en nyanse, så å kalle osten hvitost blir like ulogisk som å kalle blåbær for grønnbær, eller rødstrupe for "lilla med gule prikker"-strupe.

6363731[/snapback]

Kan det tenkes at i noen deler av landet var det noen som såg feil og trudde at osten var hvit og derfor kallte osten for hvitost? og det har så gått i arv og utbrett seg over store deler av landet? gulost og hvitost er synonymer akuratt som svart person og neger.

6363806[/snapback]

 

Riktig, og det er bare plass til to ord for gulost ? gulost, eller gaudaost.

6363826[/snapback]

Feil, det går an og si hvitost og gulost. Det kan du se utifra pollen og linkene til hvitostingene.

Lenke til kommentar
For en hvitosting vil disse bilene se helt like ut, for oss som ikke er fargeblinde, er det lett å se at de har forskjellige farger.

 

*hvit bil*

*hvigul bil*

6363875[/snapback]

dere forstår ingenting dere gulostinger. som jeg sa tiligere så for min del så har navnet ingenting med fargen å gjøre. jeg sier hvitost ganske enkelt fordi de gammle sier det. og sier de gammle det, så er det rett.

Lenke til kommentar
For en hvitosting vil disse bilene se helt like ut, for oss som ikke er fargeblinde, er det lett å se at de har forskjellige farger.

 

*hvit bil*

*hvigul bil*

6363875[/snapback]

dere forstår ingenting dere gulostinger. som jeg sa tiligere så for min del så har navnet ingenting med fargen å gjøre. jeg sier hvitost ganske enkelt fordi de gammle sier det. og sier de gammle det, så er det rett.

6363942[/snapback]

 

Alle besteforeldrene mine sier gulost. Ingen av dem er fargeblinde heller ...

Lenke til kommentar
Alle besteforeldrene mine sier gulost. Ingen av dem er fargeblinde heller ...

6363963[/snapback]

 

som sagt. det har ingenting med fargen å gjør.

6363977[/snapback]

 

Så hvorfor kalle det hvitost? Hvitt er ingen farge, men kan kategoriseres sammen med farger, og hvorfor kalle gulosten noe den ikke er?

 

Edit: Jeg opplever også et Déjà vu – nemlig at man ikke kan appelere til fornuft hos en hvitosting, og at alle logiske argumenter som gruser hvitost-argumentene preller av.

Endret av superseven
Lenke til kommentar
Så hvorfor kalle det hvitost? Hvitt er ingen farge, men kan kategoriseres sammen med farger, og hvorfor kalle gulosten noe den ikke er?

6364006[/snapback]

jeg sier hvitost ganske enkelt fordi de gammle sier det. og sier de gammle det, så er det rett.

Lenke til kommentar
Så hvorfor kalle det hvitost? Hvitt er ingen farge, men kan kategoriseres sammen med farger, og hvorfor kalle gulosten noe den ikke er?

6364006[/snapback]

jeg sier hvitost ganske enkelt fordi de gammle sier det. og sier de gammle det, så er det rett.

6364030[/snapback]

 

De gamle sier at de fikk katter og hunder til å bli uvenner, at de vant krigen helt alene, at de skjøt ned flere tyske fly, og er ofte fulle av pisspreik – så absolutt ikke folk man bør ape etter. :)

 

Besteforeldrene mine er både oppegående og intelligente – ikke et snev av senildemens, så de sier gulost.

Lenke til kommentar
De gamle sier at de fikk katter og hunder til å bli uvenner, at de vant krigen helt alene, at de skjøt ned flere tyske fly, og er ofte fulle av pisspreik – så absolutt ikke folk man bør ape etter. :)

 

Besteforeldrene mine er både oppegående og intelligente – ikke et snev av senildemens, så de sier gulost.

6364055[/snapback]

ser på måten du skriver og argumenterer deg at du er gulosting. nuff said.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...