Gå til innhold

Sier du gulost eller hvitost?


Even.

Heter det hvitost eller gulost?  

2 040 stemmer

  1. 1. Heter det hvitost eller gulost?

    • Gulost
      982
    • Hvitost/kvitost
      1003
    • Annet...
      54


Anbefalte innlegg

 

Under feil lysforhold ser den hvit ut, men er udiskutabelt gul. Det produkttekniske ordet for tannkrem er tannpasta, weeeeeeeeeee for et fantastisk språkråd vi har ..!

6356795[/snapback]

 

Riktig bruk av ord, uttrykk og begreper synes nå jeg er viktig, håpløst hvor mange som skriver så bort i natta feil. Hadde alle fjortisene fått bestemt, så hadde det nok et "hvemsens", "qlt", "gulost" og "hvem skjermkort". Glad det ikke er slik ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Under feil lysforhold ser den hvit ut, men er udiskutabelt gul. Det produkttekniske ordet for tannkrem er tannpasta, weeeeeeeeeee for et fantastisk språkråd vi har ..!

6356795[/snapback]

 

Riktig bruk av ord, uttrykk og begreper synes nå jeg er viktig, håpløst hvor mange som skriver så bort i natta feil. Hadde alle fjortisene fått bestemt, så hadde det nok et "hvemsens", "qlt", "gulost" og "hvem skjermkort". Glad det ikke er slik ;)

6356825[/snapback]

 

Hadde fjortissene diktert språkreglene måtte man vært fjortiss for å lese norsk.

Lenke til kommentar
Hvorfor i svarte er det sløst vekk 48 stemmer på et meningsløst valg som "annet"? Hele greia er jo Gul eller Hvit? Kun det. Og da kan en ikke ha "annet" som valg i pollen? Dem som ikke kan svare enten gul eller hvit, lar enkelt og greit være å svare på pollen.  :nei:

6357035[/snapback]

Er jo noen som er så sær som sier ost etc. Det er ikke så ille. Det som virkelig er merkverdig er at at 901 brukere (sier brukere, antar det er en håndfull idioter som har opprettet flere brukerkontor) har stemt gulost :dontgetit:

Lenke til kommentar
serriøst, dere gulosinger bør gå å legge dere. det hete rhvitost, og kommer alltid til å hete hvitost.

 

Gulost er en talefeil, som over 900 personer her på forumet lider av.

 

Kom til meg så sla eg helbrede dere slik at dere får et bedre liv.

6357452[/snapback]

10-4

 

Tror faktisk det er nærmere 850 som lider av feilen. Resten er nok fusk.

 

Sikkert like mange fanboys på vår side og da :hrm:

Lenke til kommentar
Hvorfor i svarte er det sløst vekk 48 stemmer på et meningsløst valg som "annet"? Hele greia er jo Gul eller Hvit? Kun det. Og da kan en ikke ha "annet" som valg i pollen? Dem som ikke kan svare enten gul eller hvit, lar enkelt og greit være å svare på pollen.  :nei:

6357035[/snapback]

Er jo noen som er så sær som sier ost etc. Det er ikke så ille. Det som virkelig er merkverdig er at at 901 brukere (sier brukere, antar det er en håndfull idioter som har opprettet flere brukerkontor) har stemt gulost :dontgetit:

6357183[/snapback]

 

Beklager, men denne pollen er basert på en stor feil. Blir du spurt om A eller B, svarer du A eller B og ikke C. C har ingenting med denne pollen å gjøre. Vennligst STRYK alternativ 3 "annet" og overfør stemmene til kvitost.

Lenke til kommentar

Har ikke giddet å kommentere det tidligere, men jeg har et par ganger tenkt over et av (de få) argumentene som gulostinger har kommet med. Når vi forteller at språkeksperter, fagfolk, historien (og flere andre kilder) sier at hvitost er det riktige, så kommer dere med at "språket er stadig i utvikling, gulost er mest brukt og er derfor riktig" og andre varianter av det samme opplegget. Hvorfor er det da irrelevant at hvitost vinner alle googlefighter og lignende (=> er mest brukt)?

Lenke til kommentar

nå har jeg sagt at vi bør stenge pollen ganske lenge, da gulostingene ledet, da hvitostingene ledet, og nå igjen når gulostingene ledet... Det vil her ikke bli noen vinnere, det eneste vi har lært av dette er hvor mange som faktisk kaller den samme osten for to forskjellige ting. Forumet er delt i midten og vi trenger ikke større forklaring enn at hvitostingene tar feil :O

 

Steng tråden og kall det uavgjort`?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...