Gå til innhold

Sier du gulost eller hvitost?


Even.

Heter det hvitost eller gulost?  

2 040 stemmer

  1. 1. Heter det hvitost eller gulost?

    • Gulost
      982
    • Hvitost/kvitost
      1003
    • Annet...
      54


Anbefalte innlegg

sitter her å leser, ikke er jeg god på argumenter eller å formulere setininger osv, men en ting kar jeg lagt merke til.

 

uansett hva slaks argument hvitosingene kommer med svarer gulostingene: osten er gul å derfor heter det gulost, da hvis en hvitosting svarer får han/hun akkurat samme argument tilbake fra en eller annen gulosting: osten er gul å derfor heter det gulost. sånn fortsetter det i det uendelige helt til en moderator blir lei å stenger tråden.

 

et godt eksempel og sammenligne med er en voksen og en liten unge som krangler om noe, den lille ungen sier da bestandig det samme gang på gang helt til den voksene gir opp å går med på det eller blir sint å brøler at ungen skal stikke til H******.

 

(for de som ikke kjønte den siste, voksen persjon=hvitosting og lille ungen=gulosting) :p

 

edit: Dell_9200 du har så rett, så rett :)

Endret av pappman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi har da klart vunnet. Vi har knust gulostingene i forhold til argumentasjon. Det eneste de har er "osten er gul", og som pappman sier tviholder de på dette og nekter å se all fornuft. I tillegg har vi vunnet på avstemningen.

 

Trenger jeg å si noe mer?

 

Admiral bhsand

Endret av bhsand
Lenke til kommentar
Syns du bare babler mye vas nå for tiden, tror dere hvitostinger går på en smell.

@superseven har kommet med mange gode argumentasjoner som både er og høres mye mer logiskt ut enn alt det sjaset dere hvitostinger prøver å ta i bruke som et motargument på hans poster.

 

@Superseven digger postene dine, kunne ikke vært sagt bedre.

Stå på!

6312855[/snapback]

Gulost er feil. En hvitost trenger ikke være gul, en gul ost trenger ikke være hvitost. Norvegia som jeg spiser hver dag er en hvitost. Hvitost er det produkttekniske riktige begrepet på hva vi snakker om. Jeg lager en Lamborghini Diablo. Du farger den. Er det en Diablo? Ja. Fargen har ingenting å si for om det heter hvitost eller ikke. Produktet er hvitost, men fåes i gul, oransje, hvit etc. Jeg snakker ikke om en lysfarge der summen av alle farger = hvit, men om hvitosten som er så lys FØR den farges at den kalles for hvitost. Går det an å være så trangsynt? Jeg skjønner IKKE hvilke argumenter superseven har bidratt med. Jeg hører FORTSATT det samme gnålet om at "men osten er jo gul". Grin til moren deres, og la hun lese det vi skriver her på forumet. Kanskje hun kan forklare det i litt STØRRE ord slik at dere forstår det? :roll:

 

MVH

Morten, Propagandaminister

6313884[/snapback]

 

Du gnåler bare om det samme hver gang du selv poster, det begynner å bli gammalt, syns ikke dine/deres hvitostingers argumentasjoner holder mål lengere, "bla bla hvitost er det produktekniske ordet" det er det vel bare Tine som har sagt i en eller annen teit mail(er ikke bare tine men samme det), og det bryr meg lite hva Tine mener, du må ikke tro alt du hører, prøv å gjør opp dine egne meninger å.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Du gnåler bare om det samme hver gang du selv poster, det begynner å bli gammalt, syns ikke dine/deres hvitostingers argumentasjoner holder mål lengere, "bla bla hvitost er det produktekniske ordet" det er det vel bare Tine som har sagt i en eller annen teit mail(er ikke bare tine men samme det), og det bryr meg lite hva Tine mener, du må ikke tro alt du hører, prøv å gjør opp dine egne meninger å.

6314427[/snapback]

 

Så fortsetter gnålet:

Hvit melk er grunnlaget for hvit ost. Utifra dette grunnlaget kan man tilsette proteiner/fett/enzymer/tid for å oppnå en annen "variant". Gulost er en gimmick som Synnøve oppfant for å skille seg ut fra Tine. Deres gulost(som forøvrig smaker dritt) er akkurat den samme som Tine`s Norvegia. Men jeg aksepterer at endel uoppmerksomme landsmenn har blitt forvirret. Dere skal vite at vi ydmyke rettroende vil deres beste, og anbefaler Bondevikmedisinering for å bli helt friske igjen. God bedring!

:thumbup:

Lenke til kommentar
Du gnåler bare om det samme hver gang du selv poster, det begynner å bli gammalt, syns ikke dine/deres hvitostingers argumentasjoner holder mål lengere, "bla bla hvitost er det produktekniske ordet" det er det vel bare Tine som har sagt i en eller annen teit mail(er ikke bare tine men samme det), og det bryr meg lite hva Tine mener, du må ikke tro alt du hører, prøv å gjør opp dine egne meninger å.

6314427[/snapback]

?

 

Åpningen på det innlegget viser atter en gang hva gulostinger kun klarer å si: Det samme som de allerede har sagt, eller vri hvitostingenes argumenter til sine egne.

 

Bla og bla lille gutt. Det heter hvitost. Hvitosten er originalt hvit. Den farges. Fargen kan være gul. Det er da en gul hvitost. Du kan også bare bruke det generelle ordet "Hvitost". Det at Tine, som er norges største fellesmeieri, har ingenting å si? Gulost er dialekt, Hvitost er det rette å skrive. Jeg skriver ikke "Du måsje" i stilene mine på norsk. Igjen, det er forskjell på muntlig tale og skriftspråk. I ordboken under gulost blir du henvist til hvitost da dette er det riktige å skrive

 

Kan det være så vanskelig å forstå? Nei, det tror jeg ikke. Jeg tror bare gulostingene spiller dum og trangsynte. Jeg håper ivhertfall det. For deres skyld. :wallbash:

 

MVH

Morten, Propagandaminister

Endret av Dell_9200
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...