Gå til innhold

Sier du gulost eller hvitost?


Even.

Heter det hvitost eller gulost?  

2 040 stemmer

  1. 1. Heter det hvitost eller gulost?

    • Gulost
      982
    • Hvitost/kvitost
      1003
    • Annet...
      54


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Denne diskusjonen er patetisk.. Hadde det ikke vært for at nitrius presser meg til å poste her så hadde jeg aldre postet =P

Ja, den er patetisk. Det eneste gulostingene har sagt er "OstEN eR JO GuL!!111".

6302613[/snapback]

 

 

Og deres argumenter på at det kalles hvitost er liksom noe bedre?

Ha, nå får du meg virkelig til å le.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Denne diskusjonen er patetisk.. Hadde det ikke vært for at nitrius presser meg til å poste her så hadde jeg aldre postet =P

6302603[/snapback]

 

Under pressure!?

 

Flere bevis på at Gulostingene benytter seg av tortur mot sine egne. Patrick kom så gjerne over til vår side. Etter en liten beskjeden tanntortur kan du bli født på ny, som et ordentlig hardt menneske.

 

:)

Lenke til kommentar
Denne diskusjonen er patetisk.. Hadde det ikke vært for at nitrius presser meg til å poste her så hadde jeg aldre postet =P

6302603[/snapback]

 

Under pressure!?

 

Flere bevis på at Gulostingene benytter seg av tortur mot sine egne. Patrick kom så gjerne over til vår side. Etter en liten beskjeden tanntortur kan du bli født på ny, som et ordentlig hardt menneske.

 

:)

6302663[/snapback]

 

 

Like morsomme innlegg som altid :!:

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar
Verden sett fra en hvitostings øyne:

 

Bare synd at hvitostinger fornekter sannheten ...

Ikke få meg til å gjøre dette igjen ...

 

Hvitvin:

 

Gønnsak:

 

 

Gulrot:

 

6302666[/snapback]

 

Det finnes ingen utbredte alternative ord for 'grønnsak', 'hvitvin', eller 'gulrot', slik som det gjør med gulost. Jeg personlig synest at "gjennomsiktighetsvin" klinger dårlig i ørene, slik som hvitost.

 

Edit: Folk må for all del kalle hvitvin for 'gjennomsiktighetsvin', for selv om det språklig sett er feil, og klinger dårlig i ørene, er det mer riktig enn hvitost. :tease:

Endret av superseven
Lenke til kommentar
Det finnes ingen utbredte alternative ord for 'grønnsak', 'hvitvin', eller 'gulrot', slik som det gjør med gulost. Jeg personlig synest at "gjennomsiktighetsvin" klinger dårlig i ørene, slik som hvitost.

6302687[/snapback]

Jeg prøver å få frem at det er ikke alltid fargen på en ting som bestemmer navnet.

Lenke til kommentar
Edit: Folk må for all del kalle hvitvin for 'gjennomsiktighetsvin', for selv om det språklig sett er feil, og klinger dårlig i ørene, er det mer riktig med hvitost. :tease:

6302687[/snapback]

Flott! 1 omgjort, 809 igjen... :innocent:

Endret av Dell_9200
Lenke til kommentar

Etter litt med surfing på Tine.no...

 

Ridder

 

Ridder er en halvfast kittmodnet ost med enestående fyldig smak og aroma. Den har en lysegul, silkemyk tekstur og en smidig konsistens som sammen med den orangegule overflaten gir et lekkert utseende.

 

Og hvem sa tine hadde hvitost =P

 

Men jeg er fortsatt for GRÅOST

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...