Gå til innhold

Sier du gulost eller hvitost?

Even.

Heter det hvitost eller gulost?  

2 040 stemmer

1. 1. Heter det hvitost eller gulost?

• Gulost
      982
    • Hvitost/kvitost
      1003
    • Annet...
      54

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Jeg har en slem følelse at dette kommer til å varevarevare... :hrm: Kan ende med en lei avhengighet til vanedannende hallucinogener. :mad:

Lenke til kommentar
At disse benevnelsene er unøyaktige, medfører det en plikt til å være unøyaktig i dette spørsmålet, når man har et alternativ som er et faktisk ord og som har riktig fargebenevnelse?

6279263[/snapback]

Riktig fargebenevnelse? Har det gått deg hus forbi at den kommer i både hvit, gul og oransje farge?

Osten er gul, no matter what. Det dere mener er hvitost er bare en lys gul-nyanse! Derfor, GUL ost

6280634[/snapback]

Igjen, osten kommer i både gul, hvit og oransje variant. Bare folk som ikke har peiling på ost og kuns spist en eller to ostetyper i sitt liv tror hvitost kun kommer i en farge :p

6281442[/snapback]

Majoriteten av all norsk gulost er heldigvis gul, ikke hvit, eller en annen syk farge.

:)

Edit: Gulost leder, sannheten kan fortsatt seire! :w00t:

Endret av superseven
Lenke til kommentar
Majoriteten av all norsk gulost er heldigvis gul, ikke hvit, eller en annen syk farge.

:)

Edit: Gulost leder, sannheten kan fortsatt seire! :w00t:

6281500[/snapback]

Om hvitosten er norsk eller fransk gjør det ikke til forskjellig produkt. Greit nok at gulostingene vil utsette enkelte hvitoster for rasisme, men for hvitostingene så er en hvitost en hvitost, uavhengig av nasjonalitet.

Og hvitosten kommer i både gul, oransje og hvit farge. Mangfold er en flott ting :)

Lenke til kommentar
Er det faktisk så mange som mener at gulosten er hvit? Blir jo nesten skremt...

6281535[/snapback]

Så du har aldri sett en hvit eller oransje hvitost? Hvor mange hvitoster har du egentlig sett?

Er ikke rart så mange stemmer gulost når man ikke har peiling på ost.

Bare på Safari idag så jeg minst 6-7 sorter hvitost som var hvit. Fant også gule og oransje varianter. Har kjøpt meg en helt hvit hvitost med sorte og røde prikker for å spise på skiven(prikkene er krydder og paprika).

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

En forskjell er det på Hvitostinger og de "unevnelige". Når vi rettroende ledet så strakk vi ut lanken til de fortapte fargeblinde fårene. Når da disse uspiselige og ufyselige, og unevnelige leder så spriker klauvene deres i alle retninger og det er kun hovmod å lese ut fra deres oppførsel. Jeg tror jeg dauer. :mad:

Lenke til kommentar

Riktig fargebenevnelse? Har det gått deg hus forbi at den kommer i både hvit, gul og oransje farge?

Osten er gul, no matter what. Det dere mener er hvitost er bare en lys gul-nyanse! Derfor, GUL ost

6280634[/snapback]

Vis meg én HVIT gulost, så skal jeg vise deg 100 gule guloster. Og oransje ost kaller jeg somersetcheddar.

Gulost, derimot, kaller vi gulost.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...