Gå til innhold

Sier du gulost eller hvitost?


Even.

Heter det hvitost eller gulost?  

2 040 stemmer

  1. 1. Heter det hvitost eller gulost?

    • Gulost
      982
    • Hvitost/kvitost
      1003
    • Annet...
      54


Anbefalte innlegg

Det er synd at folk ikke skjønner at osten er gul..

 

Her har vi gulfargen i alle nyanser i et ekstremt populært bilderedigeringsprogram

gul8ct.jpg

 

Osten er gul, no matter what. Det dere mener er hvitost er bare en lys gul-nyanse! Derfor, GUL ost

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Synes eksempelet ditt så mere grønt ut enn gult. Kanskje det er muggsoppen på Hvitosten du har sett på. :)

6280688[/snapback]

 

Hvit er kun helt hvit, #FFFFFF, 255 255 255 eller hva du nå kaller det. Lys nesten hvit gulfarge er fortsatt gul. Ergo heter det gulost. Det fargepalettet over er standard gulfarge i alle tenkelige nyanser.

 

Grunnen til at rosa nordmenn blir kalt for hvite er for å slippe å ha 11457 forskjellig "inndelinger". Lyse sorte, gråaktig sorte, mørke sorte, helt sorte, rosa, helt hvite, sjokoladebrune, gule, lys-røde osv.

 

 

Så det så

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Hvis det der er grønt så skylder jeg på MS Paint :p

6280701[/snapback]

 

Hvis du fant fargen på osten, så ville jeg heller skylde på Synnøve. :)

Lenke til kommentar
Hvis det der er grønt så skylder jeg på MS Paint :p

6280701[/snapback]

 

Hvis du fant fargen på osten, så ville jeg heller skylde på Synnøve. :)

6280719[/snapback]

 

Tror du bør justere fargeinnstillingene på skjermen din hvis det ser ut som grønt...

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Hva skjedde med å la folk drite seg ut i fred, så vil Darwin ordne resten? La dem nå for guds skyld bare si hvitost (eller kvitost *grøss*), så vil du se at de vil gå under en dag.

6280776[/snapback]

 

Gulostingene påkaller alt fra høyere makter, bestemødre, mammaer og nå skal Darwin graves opp for å hjelpe dem i en allerede tapt kamp. Hva blir det neste? Jeg venter med en stor klump i halsen, og en bitteliten klump i buksen.

:love:

 

Edit: Lav knurring ...! Sjekket nettopp tallene, og for meg ser det ut som noen forsvarsløse bestemødre atter en gang har fått unngjelde. Fy skam dere!

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
At disse benevnelsene er unøyaktige, medfører det en plikt til å være unøyaktig i dette spørsmålet, når man har et alternativ som er et faktisk ord og som har riktig fargebenevnelse?

6279263[/snapback]

 

Riktig fargebenevnelse? Har det gått deg hus forbi at den kommer i både hvit, gul og oransje farge?

 

Osten er gul, no matter what. Det dere mener er hvitost er bare en lys gul-nyanse! Derfor, GUL ost

6280634[/snapback]

 

Igjen, osten kommer i både gul, hvit og oransje variant. Bare folk som ikke har peiling på ost og kuns spist en eller to ostetyper i sitt liv tror hvitost kun kommer i en farge :p

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...