Gå til innhold

Sier du gulost eller hvitost?


Even.

Heter det hvitost eller gulost?  

2 040 stemmer

  1. 1. Heter det hvitost eller gulost?

    • Gulost
      982
    • Hvitost/kvitost
      1003
    • Annet...
      54


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
men de 37 som kaller hvitost for verken hvitost eller gulost, hva i alle dager kalle de det?

6275943[/snapback]

Hei min aller dårligste venn. :D

 

De 37 som har stemt "Annet", er vel like dumme som de som har stemt "Gulost" da?

6275981[/snapback]

Yepp, det er de :wee:

 

Mn til spørsmålet, de sier vel helst "ost".. Mye bedre med hvitost :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
hvitost er teit gulost er kult.

 

Å dæven dette emne har nådd 130 sider snart!  :wow:

6276019[/snapback]

 

Ja og det bare fordi dere Gulostinger er så Intelligente. :cool:

Lenke til kommentar

De som har svart Annet er egentlig Gulostinger, bare at de ikke tør å stå fram fordi de mest sannsynlig vil bli flamet til døde av dere skitne hvitostinger, så hvis vi tar med Annet folket leder Gulost temmelig bra :D

Lenke til kommentar

De som sier Annet, sier nok ikke Gulost, det ville blitt for ydmykende for dem. De svarte annet for å spare seg for diskusjonen, det er ikke så rart, 130 sider om Hvitost/Gulost er ikkenoe alle har tid til å være med på^^

 

Hvitost leder, det vil de alltid gjøre! Og vi leder ganske bra til og med :thumbup:

Lenke til kommentar
De som sier Annet, sier nok ikke Gulost, det ville blitt for ydmykende for dem. De svarte annet for å spare seg for diskusjonen, det er ikke så rart, 130 sider om Hvitost/Gulost er ikkenoe alle har tid til å være med på^^

 

Hvitost leder, det vil de alltid gjøre! Og vi leder ganske bra til og med :thumbup:

6276956[/snapback]

 

Løgner!

 

Forresten, hvit er ikke en farge. Det er en nyanse. Blant annet en nyanse av gul.. Så da blir jo osten gul uansett!

 

Og, MacGyver sier gulost

Lenke til kommentar
Det finnes ingen alternative ord for etniske nordmenn slik som det gjør med gulost. Ingen sier 'rosa', 'orange', elns., men 'hvite'. Pga. at noen få personer i Norge tar feil og sier hvitost har språkrådet gitt etter.

Vanlig gulost er ikke mer hvit enn den er rosa, lilla, grønn, rød, eller blå. Kanskje vi bør kalle den "blåost"?

6275265[/snapback]

når jeg kjøper hvitost er den fersk, og hvit. hvis jeg drar frem ostehøvelen og lager noen osteskiver, og lar de ligge i noen dager, så blir osten gul, svett og dårlig. og hvis den ligger enda lengre, så blir den før eller siden blå eller grønn. så osten er hvit når den forlater meieriet. og hvit når jeg kjøper den. hvis den er gul har det skjedd noe galt på veien fra meieriet til deg..

 

Hvis dere ser i området hvor jeg har sitert. Den fargen er HVIT.

Greit?

Denne smilyen her -> :)     er GUL.

 

250.jpg

Her er et bilde av en HVITOST.

 

Som du ser, er fargen HVIT som i sitatet, ikke GUL som i smilyen!

6275793[/snapback]

fra nå av er tissedam min beste venn. jævlig bra bilde! hva om noen lager t-skjortebutikk med t-skjorter som "Henrett synnøve finden, hvitosten er hvit"?! :tease: "Hvis hvitosten er gul har noen pisset på den", "hvitost-power"..

 

men de 37 som kaller hvitost for verken hvitost eller gulost, hva i alle dager kalle de det?

6275943[/snapback]

 

Alstå, det var jeg som kom med bildet først :D

Lenke til kommentar
Jeg driter plenti i hva MacGyver sier, han ekke Foreal, det er IRL folk som teller! Og da er det vi hvitostinger som eier!

6277073[/snapback]

 

Helt enig. Men det er for få av oss som gidder stemme. Hadde alle hvitingene stemt, hadde vi ledet med mange flere stemmer en det vi gjør for øyeblikket.

Lenke til kommentar
Det finnes ingen alternative ord for etniske nordmenn slik som det gjør med gulost. Ingen sier 'rosa', 'orange', elns., men 'hvite'. Pga. at noen få personer i Norge tar feil og sier hvitost har språkrådet gitt etter.

Vanlig gulost er ikke mer hvit enn den er rosa, lilla, grønn, rød, eller blå. Kanskje vi bør kalle den "blåost"?

6275265[/snapback]

når jeg kjøper hvitost er den fersk, og hvit. hvis jeg drar frem ostehøvelen og lager noen osteskiver, og lar de ligge i noen dager, så blir osten gul, svett og dårlig. og hvis den ligger enda lengre, så blir den før eller siden blå eller grønn. så osten er hvit når den forlater meieriet. og hvit når jeg kjøper den. hvis den er gul har det skjedd noe galt på veien fra meieriet til deg..

 

Hvis dere ser i området hvor jeg har sitert. Den fargen er HVIT.

Greit?

Denne smilyen her -> :)    er GUL.

 

250.jpg

Her er et bilde av en HVITOST.

 

Som du ser, er fargen HVIT som i sitatet, ikke GUL som i smilyen!

6275793[/snapback]

fra nå av er tissedam min beste venn. jævlig bra bilde! hva om noen lager t-skjortebutikk med t-skjorter som "Henrett synnøve finden, hvitosten er hvit"?! :tease: "Hvis hvitosten er gul har noen pisset på den", "hvitost-power"..

 

men de 37 som kaller hvitost for verken hvitost eller gulost, hva i alle dager kalle de det?

6275943[/snapback]

 

Alstå, det var jeg som kom med bildet først :D

6277064[/snapback]

Åja, så du har eneretten på det, og ingen andre kan bruke det.

 

Og jeg skal lese gjennom hele emnet for å se om noen andre har brukt det ordet jeg vil bruke, eller kanskje smilyen?

 

Eller skal jeg søke i hele forumet, kanskje noen har brukt ordet, da kan ikke jeg bruke det.

Lenke til kommentar
Jeg driter plenti i hva MacGyver sier, han ekke Foreal, det er IRL folk som teller! Og da er det vi hvitostinger som eier!

6277073[/snapback]

 

Kongen sier gulost

James Bond sier gulost

Niel Armstrong sier gulost

Michael Schumacher sier gulost

Jesus sa gulost

Mahatma Gandhi sa gulost

Albert Einstein sa gulost

Thomas A. Edison sa gulost

 

 

Judas sa hvitost

Satan sier hvitost

Hitler sa hvitost

Dotten sier hvitost :p

 

 

 

 

Vi har bevisene på vår side

Endret av EvoZ
Lenke til kommentar
Kongen sier gulost

James Bond sier gulost

Niel Armstrong sier gulost

Michael Schumacher sier gulost

Jesus sa gulost

Mahatma Gandhi sa gulost

 

Judas sa hvitost

 

 

 

 

Vi har bevisene på vår side

6277109[/snapback]

 

Godt noen har rent blod!

Lenke til kommentar
Jeg driter plenti i hva MacGyver sier, han ekke Foreal, det er IRL folk som teller! Og da er det vi hvitostinger som eier!

6277073[/snapback]

 

Kongen sier gulost

James Bond sier gulost

Niel Armstrong sier gulost

Michael Schumacher sier gulost

Jesus sa gulost

Mahatma Gandhi sa gulost

 

Judas sa hvitost

Satan sier hvitost

Dotten sier hvitost :p

 

 

 

 

Vi har bevisene på vår side

6277109[/snapback]

 

Hvitingene har på sin side:

 

Statsministeren

Hele Stortinget

President Mahmoud Ahmadinejad

Queen Elisabeth of England

Pave Benedict 16.

Hele Vatikanet

Hele den Katolske Kirke

Leonardo DaVinci

Abraham Lincoln

T.o.m Alexander den store sa άσπρο τυρί

Berta von Suttner

Mohamed ElBaradei

Wangari Maathai

Shirin Ebadi

Moder Teresa

Og vår avdøde pave Johannes Paul II

Kofi A. Annan

 

Og så mange flere

Lenke til kommentar
Jeg driter plenti i hva MacGyver sier, han ekke Foreal, det er IRL folk som teller! Og da er det vi hvitostinger som eier!

6277073[/snapback]

 

Ingen!

 

Dotten sier hvitost

Kongen sier hvitost

 

 

 

Dere har bevisene på deres side

6277109[/snapback]

Fixxxed..

 

Hvor har du fra at Jesus og Gandi sa gulost? Og James Bond, Niel Armstrong og Michael Schumacher? Du bare tipper at de sier det, og tar de automatisk som gulinger.. Tyipsk skitne triks som gulostingene driver med!

Endret av DJ Ovin
Lenke til kommentar
Jeg driter plenti i hva MacGyver sier, han ekke Foreal, det er IRL folk som teller! Og da er det vi hvitostinger som eier!

6277073[/snapback]

 

Ingen!

 

Dotten sier hvitost

Kongen sier hvitost

 

 

 

Dere har bevisene på deres side

6277109[/snapback]

Fixxxed..

 

Hvor har du fra at Jesus og Gandi sa gulost? Og James Bond, Niel Armstrong og Michael Schumacher? Du bare tipper at de sier det, og tar de automatisk som gulinger.. Tyipsk skitne triks som gulostingene driver med!

6277188[/snapback]

Hvordan vet du at de IKKE gjør det? At slike berømtheter synker så lavt som å si hvitost er utenkelig.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...