Gå til innhold

Sier du gulost eller hvitost?

Even.

Heter det hvitost eller gulost?  

2 040 stemmer

1. 1. Heter det hvitost eller gulost?

• Gulost
      982
    • Hvitost/kvitost
      1003
    • Annet...
      54

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det finnes ingen annen måte å finne ut av hva som er riktig, hvis man ikke sender mail til F. E. Vinje. Jeg gjorde akkurat det, og jeg legget til svar når jeg får tilbakemelding.

6266340[/snapback]

Jeg har jo allerede vist svar på mail fra mannen noen sider bak.

Lenke til kommentar
jaja.. nettopp hadde jeg meg 3 rundstykker med skinke og OST.

det stemmer, OST.

Ikke Hvitost eller gulost, men enkelt å greit, OST. :)

6267357[/snapback]

Ja.

Jeg sier heller ost, enn gulost eller hvitost.

Alle i familien skjønner at vi mener hvitost/gulost når vi sier ost, pga. ingen andre spiser brunost, utenom hunden vår. :)

Lenke til kommentar
...og det vi diskuterer her er jo hva folk kaller de aktuelle ostetypene, det er jo i bunn og grunn det hele "Sier du gulost eller hvitost?"-tråden dreier seg om.

I pollen står det "heter det hvitost eller gulost?"

6267229[/snapback]

Navnet på denne tråden er som følger:

Det forandret han senere, når han så at hvitost vant.

Lenke til kommentar
...og det vi diskuterer her er jo hva folk kaller de aktuelle ostetypene, det er jo i bunn og grunn det hele "Sier du gulost eller hvitost?"-tråden dreier seg om.

I pollen står det "heter det hvitost eller gulost?"

6267229[/snapback]

Navnet på denne tråden er som følger:

Det forandret han senere, når han så at hvitost vant.

6267421[/snapback]

Tror nok du tar litt feil der. Gulost ledet suverent da jeg forandret tittelen på tråden. Grunnen til at jeg forandret den, som jeg har presisert mange ganger tidligere, var for at folk begynte å diskutere hva som var riktig å skrive. Jeg, som de fleste andre, vet at begge deler er riktig (det er bare å slå opp i ordboken). Meningen med tråden er å finne ut hva folk sier.

Lenke til kommentar
Det at vi på forumet har klart å skrive (nå) 2408 innlegg er, for meg, helt utrolig.  :D Er jo nesten VG-nyhet dette! :p

6268753[/snapback]

Yess, vi tipser VG om at vi har lite å gjøre^^

Fortsett og stem på vinnern, nemmelig hvitost

6268770[/snapback]

Lenke til kommentar

6268770[/snapback]

Det er det dummeste jeg har hørt siden det forrige innlegget ditt :p

(Ikke ta det personlig.)

Men dere hvitostere er noen sokker altså! Tenk å være fargeblind a gitt.. :no:

Gulosten sniker seg innpå. Og PLUTSELIG så kaster den seg over og stikker av med seieren... :)

Edit: Hvilken seier? :dontgetit:

Endret av DE1
Lenke til kommentar
Det at vi på forumet har klart å skrive (nå) 2408 innlegg er, for meg, helt utrolig.  :D Er jo nesten VG-nyhet dette! :p

6268753[/snapback]

Det var en spøk..
Lenke til kommentar

6268753[/snapback]

Det var en spøk..

6268806[/snapback]

Ehh.... Det var en spøk det og da.. :ermm:

Lenke til kommentar

6268770[/snapback]

(Ikke ta det personlig.)

Gulosten sniker seg innpå. Og PLUTSELIG så kaster den seg over og stikker av med seieren... :)

6268798[/snapback]

Nå er ikke spørsmålet hvilken farge den faktisk har. Er enig i at den er gul, men alikevel sier jeg hvitost.. Lettest å si det! Skal man si gulost, blir det enten jævlig Oslo eller Toten :p

Endret av anietsoj
Lenke til kommentar

6268770[/snapback]

(Ikke ta det personlig.)

6268798[/snapback]

Du altså, njuben selv :D

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

6268770[/snapback]

(Ikke ta det personlig.)

6268798[/snapback]

"Dag gammel Erik" burde ikke være så stor i den gule kjeften sin og nevne fargeblindhet. Hvitosten er hvit, uannsett hva enkelte gulnede Mullaer fantaserer om. Ikke utfordre sokker, vil da få minne om Orderudsokken ... :)

Det at disse svette, pesende bestemorstorturerende skulle klare å snike seg inn på noe annet enn en forlatt Hvitost som har ligget utildekket, og derfor har oksydert slik at disse forvirrede fjols får for seg at den fargen stemmer med det de beskjemmet sitter å ser ned på i sitt eget skritt, og som minner om noe man "putter inn i noe annet" noe ...? er fremdeles bare et eksempel på spasmer.

Lenke til kommentar

6268770[/snapback]

(Ikke ta det personlig.)

6268798[/snapback]

"Dag gammel Erik" burde ikke være så stor i den gule kjeften sin og nevne fargeblindhet. Hvitosten er hvit, uannsett hva enkelte gulnede Mullaer fantaserer om. Ikke utfordre sokker, vil da få minne om Orderudsokken ... :)

Det at disse svette, pesende bestemorstorturerende skulle klare å snike seg inn på noe annet enn en forlatt Hvitost som har ligget utildekket, og derfor har oksydert slik at disse forvirrede fjols får for seg at den fargen stemmer med det de beskjemmet sitter å ser ned på i sitt eget skritt, og som minner om noe man "putter inn i noe annet" noe ...? er fremdeles bare et eksempel på spasmer.

6268943[/snapback]

Du må være den som beskytter hvitost mest av oss alle mrmus. Jeg stemmer på deg som Hvitostens konge.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Takker for tilliten! Men vi har en konge og han heter Dotten!! :w00t:

Edit: Der så du, jeg er ikke helt konge.

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
[quote name=Dag-Erik' date='08/06-2006 : 18:07

Du må være den som beskytter hvitost mest av oss alle mrmus. Jeg stemmer på deg som Hvitostens konge.

6268985[/snapback]

Takker for tilliten! Men vi har en konge og han heter Dotten!! :w00t:

6268997[/snapback]

Ja, så sant så sant. Får bare håpe det første han gjør som konge, er å utrydde gulingene (de som ikke klarer snakke norsk, og som liker oksiderte oster)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Aiai! Livet er en fest!! Alexandehagen vi ligger nå "bare" 10 stemmer foran "de unevnelige", la oss håpe at dustene tar dette innover seg på en ydmyk måte, og innrømmer nederlaget. :cool:

Edit: Ser at fjompenissene har forlatt slagmarken. Nå konspirerer sikkert fanskapet på noe uventet ...?

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...