Gå til innhold

Sier du gulost eller hvitost?

Even.

Heter det hvitost eller gulost?  

2 040 stemmer

1. 1. Heter det hvitost eller gulost?

• Gulost
      982
    • Hvitost/kvitost
      1003
    • Annet...
      54

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
tror det nå er på tide og steng tråden og innse at kvitost går av med seiern.....:thumbup:

lurer på hv de som har stemt annet kaller osten? blå, rød, eller kanskje rosa ost? blir nesten like dumt som gulost det

6258955[/snapback]

Haha! Gulosten ligger 2 poeng bak. Gulosten har ledet mesteparten av tiden.

På tide gulostene går av med seieren.

Lenke til kommentar
tror det nå er på tide og steng tråden og innse at kvitost går av med seiern.....:thumbup:

lurer på hv de som har stemt annet kaller osten? blå, rød, eller kanskje rosa ost? blir nesten like dumt som gulost det

6258955[/snapback]

Haha! Gulosten ligger 2 poeng bak. Gulosten har ledet mesteparten av tiden.

På tide gulostene går av med seieren.

6258962[/snapback]

Hvitosten har leda ganske lenge nå, så ikke prøv deg.

Lenke til kommentar

6258955[/snapback]

Nei, det blir like dumt som hvitost, fordi vanlig gulost er GUL, ikke hvit. Igjen: Det finnes ingen LOGISK grunn til å kalle gulost for hvitost, at Tine er fargeblinde, og ikke vet bedre er ikke en logisk grunn. :yes:

Lenke til kommentar

Angående de som stemmer på "annet": Det er nok en del som kaller Norvegia for Norvegia, og tilsvarende for andre oster som har andre produktnavn. Har også hørt om folk som kaller Norvegia for Gauda, men jeg vil anta dette stort sett gjelder eldre mennesker.

Jaja, hvem vet? Folk kaller jo gulost for så mye rart nå til dags, har jo hørt om opptil flere som kaller det "hvitost" av alle ting, og da begynner det virkelig å bli sært. :tease:

Men seriøst: Gulost har ledet i dagevis, og nå er det hvitost/kvitost som leder, og slik har det visstnok svingt tidligere også. Min spådom er at gulost kommer til å ta ledelsen igjen, deretter blir det hvitost/kvitost igjen osv. Det virker som om det er rimelig 50/50 hva folk sier her i landet, men at den gruppen som til enhver tid ligger under i denne avstemningen blir mest ivrig på å få inn flere stemmer, sikkert ved å be folk de kjenner (og som sier det samme som dem) om å gå inn her og avgi sin stemme.

Med andre ord tror jeg denne diskusjonen kun vil bli "avgjort" den dagen tråden stenges, eller evt når den dør ut på egenhånd, og at resultatet vil bli rimelig tilfeldig pga svingningene. Jeg får bare krysse fingrene og håpe at gulost leder når dette skjer. ;)

Lenke til kommentar

Ok, følg godt med.

Hverken gulost eller hvitot hører til en dialekt. Alle som sier dette kan bare spørre folk i omgangskretsen sin.

Til alle dere som sier "hvitost", sier dere skjøkken, skjino og skjøtt også ? :tease:

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Angående de som stemmer på "annet": Det er nok en del som kaller Norvegia for Norvegia, og tilsvarende for andre oster som har andre produktnavn. Har også hørt om folk som kaller Norvegia for Gauda, men jeg vil anta dette stort sett gjelder eldre mennesker.

Jaja, hvem vet? Folk kaller jo gulost for så mye rart nå til dags, har jo hørt om opptil flere som kaller det "hvitost" av alle ting, og da begynner det virkelig å bli sært.  :tease:

Men seriøst: Gulost har ledet i dagevis, og nå er det hvitost/kvitost som leder, og slik har det visstnok svingt tidligere også. Min spådom er at gulost kommer til å ta ledelsen igjen, deretter blir det hvitost/kvitost igjen osv. Det virker som om det er rimelig 50/50 hva folk sier her i landet, men at den gruppen som til enhver tid ligger under i denne avstemningen blir mest ivrig på å få inn flere stemmer, sikkert ved å be folk de kjenner (og som sier det samme som dem) om å gå inn her og avgi sin stemme.

Med andre ord tror jeg denne diskusjonen kun vil bli "avgjort" den dagen tråden stenges, eller evt når den dør ut på egenhånd, og at resultatet vil bli rimelig tilfeldig pga svingningene. Jeg får bare krysse fingrene og håpe at gulost leder når dette skjer.  ;)

6259122[/snapback]

Jeg så at det kultiverte forspranget som Hvitost hadde ble kraftig desimert iløpet av gårsdagen. Min antagelse er at 666 har hatt en innvirkning. Antar det er endel psykotiske Gulostinger forkledd med horn, hale og klover som har oppsøkt intetanende besteforeldre (som de ikke har giddet å bry seg med siden konfirmasjonen) og ved hjelp av en pistolmunning i nakken tvangsinnmeldt disse i diskusjon.no, for deretter under ekstrem tortur tvunget disse til å stemme på det "unevnelige".

Jeg tror at "annet" kategorien er et resultat av latskap fra Gulostingenes side. Ved at de ganske enkelt ikke har giddet å torturere besteforeldrene nok.

Gulostinger er istand til alt, intet er hellig for dem. Jeg oppfordrer alle besteforeldre som har vært så uheldig å få slike utskudd som sine etterkommere å bolte dører, vinduer og avvente det endelige resultatet, som såklart blir Hvitost.

:cry:

Lenke til kommentar

6258955[/snapback]

De kaller GULosten for "ost"

"Det finnes to ting, ost og brunost" :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...