Gå til innhold

Sier du gulost eller hvitost?

Even.

Heter det hvitost eller gulost?  

2 040 stemmer

1. 1. Heter det hvitost eller gulost?

• Gulost
      982
    • Hvitost/kvitost
      1003
    • Annet...
      54

Anbefalte innlegg

Hehe.. GULOST!

den er jo tross alt gul  :tease:

6254385[/snapback]

Der la jeg ved et bilde.

Her er fargen gul

Ser du noe likhet? Nei, det er mer hvit.

6254533[/snapback]

Der er bildet han la inn, den er da hvit :)

[Trykk på den pila for å se inlegget med bildet]

6256922[/snapback]

Hvis det der er en hvit ost, er jeg et blått menneske.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ingen som så inlegget leg skrev tidligere der jeg la til et bildet der osten var hvit? Altså, det er ok for dere som sier gulost, men fargeblindhet er ikke noe å være glad for.

6256893[/snapback]

Det er ingen som leser noen av innleggene, de finner bare tråden og poster "gulost er gul fordi gult er gult og gult er kult og derfor er det gulost LOL", for så å stikke av. :fun:

Lenke til kommentar
Ingen som så inlegget leg skrev tidligere der jeg la til et bildet der osten var hvit? Altså, det er ok for dere som sier gulost, men fargeblindhet er ikke noe å være glad for.

6256893[/snapback]

Det er ingen som leser noen av innleggene, de finner bare tråden og poster "gulost er gul fordi gult er gult og gult er kult og derfor er det gulost LOL", for så å stikke av. :fun:

6256943[/snapback]

Busted :w00t:

Btw, gult er kult og kule guler ruler best.

Lenke til kommentar
skjønner ikke at noen kan kalle hvitost for gulost. Det er da en kjent sak at det heter hvitost.

6257226[/snapback]

Quoted For Truth.

Hvitost er da mest utbredt? Som en sa, gulost er dialekt. Dere sier sikkert at hvitost er dialekt nå, gulinger, men tror dere engelskmennene som skal lære seg norsk får høre gulost eller hvitost?

Lenke til kommentar

Når engelskmennene lærer seg norsk, så lærer de gulost.

Jeg snakker bokmål og alle rundt meg de første 18 årene jeg vokste opp før jeg flyttet sa gulost. For meg er hvitost helt fremmed. Kjenner ingen som sier det.

Edit: Hvor i landet sier de egentlig hvitost? Vil tro de sier gulost i de fleste sentrale strøk.

Endret av Pinglebolle
Lenke til kommentar

Jeg snakker bokmål og alle rundt meg de første 18 årene jeg vokste opp før jeg flyttet sa gulost. For meg er hvitost helt fremmed. Kjenner ingen som sier det.

Edit: Hvor i landet sier de egentlig hvitost? Vil tro de sier gulost i de fleste sentrale strøk.

6257603[/snapback]

Det er feil fakta. Stefaren min, så engelsk som han er, sier hvitost i det lille norske han snakker.

Lenke til kommentar
:!:  pinglebolle ble visst eid der ja  :!:

6257700[/snapback]

Det er ikke allt. Besteforeldrene mine som også er engelske, skulle overraske meg en gang de skulle komme over til norge, så de hadde tatt norsk kurs. Tydligvis hadde læreren dems lært dem og si hvitost, og når vi spiste frokost dagen etter de kom, spurte de meg om jeg kunde sende "hvitosten"... :cool:

Lenke til kommentar

6257603[/snapback]

Man snakker ikke bokmål! ^^

Hadde læreren min sett at du hadde skrevet det hadde hun drept deg! ;)

GULOST!

Lenke til kommentar

6257603[/snapback]

Det er feil fakta. Stefaren min, så engelsk som han er, sier hvitost i det lille norske han snakker.

6257691[/snapback]

Stefaren din glitcher derfor
Lenke til kommentar

Quoted For Truth.

Hvitost er da mest utbredt? Som en sa, gulost er dialekt. Dere sier sikkert at hvitost er dialekt nå, gulinger, men tror dere engelskmennene som skal lære seg norsk får høre gulost eller hvitost?

6257260[/snapback]

Gulost er dialekt ja.. nemlig norsk.. hva dere sier på vestlandet eller andre steder som påstår dere tilhører dette landet, får mene hva de vil...

Lenke til kommentar

Quoted For Truth.

6257260[/snapback]

Gulost er dialekt ja.. nemlig norsk.. hva dere sier på vestlandet eller andre steder som påstår dere tilhører dette landet, får mene hva de vil...

6258540[/snapback]

Nå er det ganske mange som sier Hvitost på Østlandet. Osten er ikke mye gul.

Lenke til kommentar

Quoted For Truth.

6257260[/snapback]

6258540[/snapback]

Nå er det ganske mange som sier Hvitost på Østlandet. Osten er ikke mye gul.

6258729[/snapback]

Hva slags farge er dette da?

DSC_0015.jpg

Her ser dere en hvit kaffe kopp og en gulost på en brødskive

kaffe_hvitost.jpg

Endret av alansmith
Lenke til kommentar
Tåpelige argumenter fra hvitostingene sin side.

6252875[/snapback]

Alle ser da at osten er gul, ikke hvit. Offwhite til nød. :p

6252888[/snapback]

Hva var det, Skogli?

6252938[/snapback]

_|_

\ . /

.\/

Endelig har fornuften tatt overhånd, Alt for Hvitost! Neeed meeed GULINGENE! :w00t:

6252967[/snapback]

HVITOST LEDER(!)

fint at noen folk har skjønt det da.. ;)

6254175[/snapback]

Ja, men det er forsatt 717 "dumme" her. Pluss alle som har stemt "annet" i pollen da. ;)

6254211[/snapback]

Ja sjå no, Kvitost drar ifra!  :w00t:

6254687[/snapback]

hvit er best og vi ruller gata. rim ftw!

6257026[/snapback]

Endret av Skogli
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...