Gå til innhold

Sier du gulost eller hvitost?


Even.

Heter det hvitost eller gulost?  

2 040 stemmer

  1. 1. Heter det hvitost eller gulost?

    • Gulost
      982
    • Hvitost/kvitost
      1003
    • Annet...
      54


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147
Har da aldri hørt noen som sier gulost jeg  :nei:

6245863[/snapback]

Hvor lever du? :p

6245871[/snapback]

 

Finnmark

6245879[/snapback]

Det forklarer alt... :p

6245946[/snapback]

 

Ja det gjør det så sannelig. I Finnmark snakkes det mest korrekte bokmål i Norge. :)

Lenke til kommentar
Har da aldri hørt noen som sier gulost jeg  :nei:

6245863[/snapback]

Hvor lever du? :p

6245871[/snapback]

 

Finnmark

6245879[/snapback]

Det forklarer alt... :p

6245946[/snapback]

 

Ja det gjør det så sannelig. I Finnmark snakkes det mest korrekte bokmål i Norge. :)

6245959[/snapback]

 

dagens :!:

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
dagens  :!:

6245986[/snapback]

 

Nå lurer jeg på at det er et eller annet som gikk deg over hodet? Kanskje du skal flytte til Jamaica og bli en Limbodanser?

 

:w00t:

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

dagens  :!:

6245986[/snapback]

 

Vet ikke helt hva du mente med innlegget ditt, men de snakker mest korrekt "bokmål" i finnmark. Nå snakker jo ingen bokmål siden det er et skriftspråk, men deler av finnmark er det nærmeste du kommer.

6246091[/snapback]

 

Limbo er en dans hvor man beveger hele kroppen inklusive hodet under et hinder.

:D

Lenke til kommentar

 

dagens  :!:

6245986[/snapback]

 

Vet ikke helt hva du mente med innlegget ditt, men de snakker mest korrekt "bokmål" i finnmark. Nå snakker jo ingen bokmål siden det er et skriftspråk, men deler av finnmark er det nærmeste du kommer.

6246091[/snapback]

 

Limbo er en dans hvor man beveger hele kroppen inklusive hodet under et hinder.

:D

6246139[/snapback]

 

Eller limbo som i et helvete/inferno osv.

 

Fritt valg.

Lenke til kommentar

 

dagens  :!:

6245986[/snapback]

 

Vet ikke helt hva du mente med innlegget ditt, men de snakker mest korrekt "bokmål" i finnmark. Nå snakker jo ingen bokmål siden det er et skriftspråk, men deler av finnmark er det nærmeste du kommer.

6246091[/snapback]

I finnmark snakker de aldeles ikke skikkelig bokmål, de snakker en dialekt som ligner mer på dansk (f.eks. "nu" istedet for "nå"). Omtrent som at enkelte deler av Bergen ikke har hunnkjønnsord i sitt talemål. ("jenten", "hytten")

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

dagens  :!:

6245986[/snapback]

 

Vet ikke helt hva du mente med innlegget ditt, men de snakker mest korrekt "bokmål" i finnmark. Nå snakker jo ingen bokmål siden det er et skriftspråk, men deler av finnmark er det nærmeste du kommer.

6246091[/snapback]

I finnmark snakker de aldeles ikke skikkelig bokmål, de snakker en dialekt som ligner mer på dansk (f.eks. "nu" istedet for "nå"). Omtrent som at enkelte deler av Bergen ikke har hunnkjønnsord i sitt talemål. ("jenten", "hytten")

6246241[/snapback]

 

Kan ikke huske at jeg har hørt Finnmarkingen si nu fremfor nå. Er du Finnmarking?

Lenke til kommentar

I finnmark snakker de aldeles ikke skikkelig bokmål, de snakker en dialekt som ligner mer på dansk (f.eks. "nu" istedet for "nå"). Omtrent som at enkelte deler av Bergen ikke har hunnkjønnsord i sitt talemål. ("jenten", "hytten")

6246241[/snapback]

De snakker det nærmeste bokmål du kommer. EOD.

 

Og ja, jeg vet godt hvordan folk snakker i Bergen ;) Det er faktisk ingen i hele Bergen som bruker hunkjønnsord, utenom innflyttere selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Har da aldri hørt noen som sier gulost jeg  :nei:

6245863[/snapback]

Hvor lever du? :p

6245871[/snapback]

 

Finnmark

6245879[/snapback]

Det forklarer alt... :p

6245946[/snapback]

 

Ja det gjør det så sannelig. I Finnmark snakkes det mest korrekte bokmål i Norge. :)

6245959[/snapback]

Hva sa du sa du sa du?

 

"Ka i steike faen i hæstkuken"

Høres meget lite bokmål ut

 

:hmm:

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
"Ka i steike faen i hæstkuken"

Høres meget lite bokmål ut

 

:hmm:

6246396[/snapback]

 

Nå fikk jeg frysninger på pungen. Vær så snill! Ikke forsøk å banne som en ækte Norlænning. Så desperate kan selv ikke en Gulosting bli... Håper jeg!? :(

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...