RattleBattle Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 kan jeg bare sette "#" forann "deb cdrom:[ubuntu 5.10 _Breezy Badger_ - Release i386 (20051012)]/ breezy main restricted" ?(beklager justeringen) 6160111[/snapback] Beklager, jeg så ikke editen din. Ja, du kan bare sette en # foran den. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Jepp. Jeg kan ikke se at det er noe annet feil enn CD-ROM. Sett en # foran. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yXKhlxsjUZ Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Takk for hjelpen, fikk installert nå! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yXKhlxsjUZ Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Hei! har et siste spm: Har lastet ned og installert aMSN, men når jeg skal legge inn ny skin i mappa usr/share/amsn/skins , så får jeg beskjed om at jeg ikke har tilgang. Når jeg høyreklikker på mappen skins -> egenskaper og prøver sette rettigheter, så går ikke det. Hvordan kan jeg sette rettigheter på den mappa via root? prøvde i terminalen, men får ikke til: chmod a+r usr/share/amsn/skins hva gjør jeg galt? Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 (endret) Blir litt bakvendt å endre rettigheter på mappa sånn. Gjør en av delene: Pakk ut i hjemmeområdet ditt under /home/bruker/.amsn/skins. Mappa .amsn er skjult og kan vises med å trykke ctrl + h i filbehandleren. eller Pakk ut med: sudo tar xzvf skinpakke.tar.gz eller sudo unzip skinpakke.zip ettersom, under /usr/share/amsn/skins Endret 23. mai 2006 av RattleBattle Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 hva med sudo chown brukernavn /usr/share/amsn/skins ? Lenke til kommentar
comicz Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 ~/.amsn/skins/ hører til brukeren hans. /usr/share/amsn/skins skal ikke eies av hans bruker. Skal han legge skins der må han gjøre det med root-rettigheter(sudo). Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Hvis du vil utføre oppgaver via GUI med root privilegier kan du for så vidt bare kjøre på med ~sudo nautilus/konqueror... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå