AndersK_ Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 halla! jeg kjøpte en bygg-selv pc for ca 1 år siden. når jeg fikk pcen hadde jeg overhodet ikke bruk for spdif utgangene som fulgte med (spdif'en kom på et pci kort. valgfritt og montere eller ikke.) nå har jeg nettop vært og kjøpt litt gitar rekvisitta. en stk boss gt-8 effekt prosessor. på denne er det en digital utgang man skal bruke hvis man vil eksportere lyden til pc'en for opptak. dette er en rca kopling (spdif). spørsmålet mitt er: jeg har koplet rca'kabelen fra digital utgangen til spdif inngangen på pci kortet. men lyden kan ikke høres på datamaskinen, i volum-kontrollboksen står det heller ikke oppført spdif som noen lydkilde. hva må jeg gjøre for og få til dette? har søkt etter drivere på internett, for jeg mener at jeg fikk med en cd med dette (som jeg selvfølgelig ikke fant), men har ikke funnet noe som helst. noen som veit hva jeg kan gjøre for å få "aktivert" spdif greiene? hovedkortet er av modellen "k8x800 proII". takk for all hjelp! Mvh Anders! Lenke til kommentar
Zink Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Hiv ô Hoi! Modellen 'K8X800', er det kanskjeAlbatron K8X800 ProII med et Bundle SPDIF2 Card ? Eller spdif per VIA VT1720 Evny 24PT ( 8 Channel Audio) evt. se i manual. http://www.3dxtreme.net/index.php?id=albatronk8x800pii1 Lenke til kommentar
AndersK_ Skrevet 19. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2006 det er et enkelt kort med optisk og digital inngang. samt mic inn mic ut.. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 det er et enkelt kort med optisk og digital inngang. samt mic inn mic ut.. Oppfattet, men kan du bekrefte at hovedkortet er det jeg linker til? Lenke til kommentar
AndersK_ Skrevet 22. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2006 jepp. det er det hovedkortet. vet du åssen man fikser det da eller? mvh Lenke til kommentar
Zink Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 i volum-kontrollboksen står det heller ikke oppført spdif som noen lydkilde. hva må jeg gjøre for og få til dette? I volum kontrollboksen Alternativer/ Egenskaper velges mixerenheten og settes hake for SPDIF. Lenke til kommentar
AndersK_ Skrevet 24. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2006 da er vi der jeg var på starten. hehe. problemet er at spdif kolonnen ikke står i noen som helst liste, eller vises på skjermen (avspilling). det står kun i egenskaper for INNSPILLING. og når jeg velger denne som kilde, er det ingen ting som taes opp når jeg trykker record. selvom jeg spiller og digital utgangen er aktivert på pre amp'en. hmmm og drivere var det dårlig med. noen som vet om en annen metode som kanskje kan løse problemet? mvh! Lenke til kommentar
Zink Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 drivere var det dårlig med. Kanskje du får opp flere valg med nye drivere Envy 24 Family Driver Envy24PT kontroller Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå