Gandi Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Hei, En kamerat har internett fra UPC. Han har nettopp bestilt IP-telefoni fra dem også, og i den forbindelse fikk han tilsendt nytt modem (Arris TM402B, http://www.arrisi.com/product_catalog/list...dex.asp?id=314). Med nytt modem, sliter han med å komme på nett gjennom routeren sin (3Com OfficeConnect Wireless 11g Cable/DSL router, http://www.3com.com/products/en_US/detail....htype=purchase). Han kommer på nett i begynnelsen, men etter 1-2 timer mister han kontakten. Får heller ikke kontakt med routeren etter det. Løsningen blir å restarte router, samt koble fra ledninger på routeren. Når han kopler PC'en direkte i modemet, så funker det hele tiden. Pr. nå har jeg koplet opp routeren hos meg, har fungert knirkefritt i et drøyt døgn. Gjorde ingen endringer i oppsett i routeren. Selv har jeg NGT med Thomson Speedtouch 585i. Det går ledning fra modemet til Cable/DSL kontakten på routeren. PC'ene blir koplet til LAN kontaktene. Routeren er satt opp til å motta IP-adresse fra modemet. Modemet har IP-adresse 62.179.240.x, subnet mask 255.255.252.0. Routeren har default LAN IP-adresse 192.168.1.1, subnet mask 255.255.255.0. Har forskjellen i subnet mask noe å si her? Eller er det 2 helt uavhengige nett? Noen som har noen gode forslag om hva jeg bør sjekke? Gandi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå