Gå til innhold

Gamecube spill på Wii?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noe annet hadde vært litt dumt da.

Er veldig spent på å prøve Wii. En kamerat av meg skal ha den. Jeg tror at Wario Ware blir en skikkelig fest-vinner!

6131409[/snapback]

Det trur jeg også for å si det sånn :D

Lenke til kommentar
Wii kommer nok til å kjøre absolutt alle GC spill, i motsetning til 360. Dette er på grunn av likhetene mellom hardwaren i de to maskinene =)

Wii blir konge, gleder meg som et barn på julaften! :D

6132788[/snapback]

Tror at jeg skal ønske meg Wii til jul jeg også :)

Lenke til kommentar
Wii kommer nok til å kjøre absolutt alle GC spill, i motsetning til 360.

6132788[/snapback]

<joke>Ja hadde vært merkelig om 360 kunne spille alle GC spill out of the box</joke> ;)

6133706[/snapback]

Alltid kos med ein god vits på morrakvisten :wee:

Lenke til kommentar
Wii kommer nok til å kjøre absolutt alle GC spill, i motsetning til 360. Dette er på grunn av likhetene mellom hardwaren i de to maskinene =)

Wii blir konge, gleder meg som et barn på julaften! :D

6132788[/snapback]

360 kan ikke spille alle XBOX-spillene fordi den har en IBM PowerPC-prosessor (samme fabrikant som laget prosessor til de "gamle" MAC-ene, mao. er den ikke x86-kompatibel), vanlig XBOX har en intell-prosessor som er nesten lik Pentium III. Skjermkort-produsenten på disse to konsollene er også forskjellig.

Det finnes drivere som øker bakoverkompatibiliteten til 360, og bedre drivere kommer sikkert.

Lenke til kommentar
Ja, man kan få muligheten til å laste ned N64, SNES og NES spill hvis jeg ikke tar feil, man må betale for dem tough (et par dollar). Man kan ikke puute i de gamle N64-spillene  rett inn i Wii-boksen

6139916[/snapback]

I så fall gjør Nintendo piratkopiering vesentlig enklere.

Lenke til kommentar

Det tviler jeg på, de vil nok antageligvis finne på en lur måte å beskytte spillene mot piratkopiering. Bare se på GC, det var den konsollen som var vanskeligst å lage en chip til, og de vil nok gjøre alt de kan for å hindre piratkopiering på Wii.

Lenke til kommentar
Det tviler jeg på, de vil nok antageligvis finne på en lur måte å beskytte spillene mot piratkopiering. Bare se på GC, det var den konsollen som var vanskeligst å lage en chip til, og de vil nok gjøre alt de kan for å hindre piratkopiering på Wii.

6140079[/snapback]

Piratkopiering blir kanskje ikke lett, men det vil forekomme. Bare se på Sonys forsøk på å stoppe piratkopiering, og homebrews på PSP ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...