Gå til innhold

Problemer med oppstart av PC

Shulgin

Anbefalte innlegg

Nå har jeg fått nok. En gang, November 2001, bygde jeg med litt hjelp fra en kamerat meg ny PC. 65% av tiden siden jeg fikk PC'en satt sammen til nå har den vært nede, gåen eller hva du enn vil kalle det.

Nå vil jeg at den skal funke!

Dette er en laaang historie, så jeg forkorter den veldig. Ikke bry deg om hvordan det og det ble til osv.:

Jeg sendte inn mitt Abit KG7 Raid til databutikken, fikk et EpoX tilbake, maste meg til et Asus A7V333 med raid. Satt sammen PC'en i hast, funket ikke, fant ut av at jeg hadde skrapt opp prosessoren(TBird 1400 MHz), kjøpte ny(XP1600), funket ikke.

Feilmeldingen jeg fikk med TBird'en var "System failed CPU test" i høytaleren når jeg prøvde å starte opp PC'en. Med XP'en går alt som det skal(skjermen rekker det ikke å bli fyr i) i tre sekunder før systemet slår seg av, eller ikke helt av; indikator-lyset(det er bare ett som funker) skrur seg ikke av, det fortsetter bare å lyse helt til jeg skrur av strømmen.

Noen som kjenner til dette, at PC'en bare skrur seg av etter tre sekunder?

Huff, hater det når jeg neste bare må skrive lange poster, føler at de er så lange at ingen vil lese dem... :sad:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...