Gå til innhold

Eizo 21"LCD FlexScan S2100K,grei te spille skjerm?

just_me

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
(har 7900GTX i sli)

Det er etter min mening ingen LCD å få kjøpt som står i stil til det. Skjermen bør ha 1920x1200 (eller høyere) oppløsning, men de har alle litt treg respons.

Da står vi igjen med CRT, men de virkelig gode er ikke lenger lett å få tak i.

Lenke til kommentar
Den skjermen har god responstid, men har visstnok en del forsinkelse i bildet (så mye som 50 ms iflg. en kilde).

6138627[/snapback]

så det funker ikke og spille på den?

6138636[/snapback]

men hvor ser du de 50ms'a?

hvor står det?

Endret av just_me
Lenke til kommentar
Raske skytespill o.l. funker litt dårlig. Dvs. de ser bra ut, men reaksjonstiden blir ganske håpløs. I multiplayer vil en fort bli "eid".

http://hardforum.com/showthread.php?t=1049569

Dell 2405 og andre skjermer har samme problem, om ikke fullt så ille.

6139994[/snapback]

jeg vil ha en stor skjerm, hva ambefaler du?

21"-tja, men ikke over 10-11k

Endret av just_me
Lenke til kommentar
(har 7900GTX i sli)

Det er etter min mening ingen LCD å få kjøpt som står i stil til det. Skjermen bør ha 1920x1200 (eller høyere) oppløsning, men de har alle litt treg respons.

Da står vi igjen med CRT, men de virkelig gode er ikke lenger lett å få tak i.

6137983[/snapback]

Det er jo bare å vente et halvt år eller så, så kommer spill som virkelig stresser to små 7900GTX i SLI. Det eneste man da oppnår er å måtte skaffe seg bedre skjermkort til å klare 1920x1200 i spillene som da har kommet ut.

Det gjør jo ikke noe å ha noe ekstra å gå på heller, ved å f.eks velge en 1600x1200-skjerm av noe slag.

Lenke til kommentar
Det er jo bare å vente et halvt år eller så, så kommer spill som virkelig stresser to små 7900GTX i SLI. Det eneste man da oppnår er å måtte skaffe seg bedre skjermkort til å klare 1920x1200 i spillene som da har kommet ut.

Det gjør jo ikke noe å ha noe ekstra å gå på heller, ved å f.eks velge en 1600x1200-skjerm av noe slag.

6140069[/snapback]

Jeg synes bare det blir for dumt å bruke dobbelt så mye på skjermkort som på skjerm. Det er jo skjermen som er langtidsinvesteringen. Og skal en spille i en mer beskjeden oppløsning, er det liten vits med 7900GTX i SLI. Da er det bedre å kjøpe ett skjermkort og heller oppgradere når mer krevende spill kommer.

Jeg vet heller ikke om noen raske LCD med 1600x1200. NEC 20WGX2 (1680x1050) er det eneste valget jeg kan anbefale.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...