Gå til innhold

Marantz 5020 kasettspiller -> PC

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har arvet et annlegg av far. Splitter nytt i 1975. Annlegget består av Marantz Model 2225L Receiver, Marantz 5020 Cassette Deck, Marantz Imerial 4-G og Marantz 6150 Turn Table. Forsterkeren og høytalerene er utrolig nok helt greie enda. Kasettspilleren ble litt forbigått av tiden. LP-platespilleren er ikke helt god, men ser fantastisk tøff ut.

I det hele tatt, det er et utrolig gjennomført og nydelig sett, med gode, store knapper og tøffe detaljer. Og jeg ønsker å utvide bruksområdet ved å ta ut innmaten i kasettspilleren, og bytte det ut med en PC.

Legger ved et bilde for å forklare tankene mine:

5020.jpg

Målene på spilleren ca:

45cm x 30cm x 15cm

Som dere ser er det to måleinstrument. De hadde vært veldig moro å få koblet til viftestyring feks. Det er knapper og brytere i alle rettninger som burde kunne brukes til diverse oppgaver. Der man setter inn kasetten er skjult bak en svart plexiglass plate, der ønsker jeg å montere DVD-spilleren. Er usikker på hvor god kjøling jeg trenger, kabinettet blir veldig luftig, siden det er lufte hull på begge sider, og hele toppen. Marskinvaren blir som følger:

- Opteron 144

- 2 GB OCZ Platinum

- ASRock Dual S-ATA2, hvis det blir for trangt i kabinettet, kjøper jeg et billig mATX

- Hiper R 480W

- ATI 9700 PRO

Kan trenge inspill på løsninger, plasering av PSU, kjøling, koble til knapper/måleinstrument, nye ideer, osv!

Bilder:

imp4g.jpg

6150.jpg

2225l.jpg

La inn spoiler på bildene, da de var bredere enn designet tillot med 1280px i bredden.

Endret av mr_lf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okej, enderlig oppe:) Har mye serverplass å suse bort, har veldig god avtale med levrandøren!

Kvaliteten på bildene er litt så som så, men jeg skal få tatt mine egne når jeg kommer igang med prosjektet, men hadde vært ålreit med litt input før jeg setter igang.

Lenke til kommentar

hehe ... kan bli et kjeempe kuult prosjekt dette hær ... men gjør det nøye og fint ..:p

i dær kasseten sitter ... kan du jo kanskje putte et lcd display og ?

de vu meterene kan du jo koble på lyd utgangen ??

av knapper og sånt kan du jo feks styre vifter ... leds ( katode lys ? ) osv ...

viss jeg ikke tar helt feil så nede i hjørnet så er det en teller ? ?? det kan du feks koble på :

Hvor mange ganger du slår pc`n av og på ... hvor mange ganger du åpner/ lukker dvd rommen .= = ?? allt muulig ... osv .. :tease:

Keep up .. :innocent:

**

Endret av Djgunnah
Lenke til kommentar

Kommer ikke til å putte inn lys. Vil beholde det stilrene og orginale Marantz designet, og ikke ødelegge det med knallblå lys osv.

Telleren var en god ide. Har ikke gjort mye casemods/builds før, men skal prøve å gjøre det så nøye som mulig.

Lenke til kommentar

Enig i at det er synd å ødelegge den, men jeg skal flytte, og valget står mellom å bruke den til noe, eller kaste den. Siden min kasettsamling ikke er veldig stor, og bruken av den er veldig liten vil jeg bruke den som en pc. Men jeg har ikke tenkt til å endre utseende osv. Så forhåentligvis vil den se lik ut som før, men inneholde en pc isteden for kasettspiller.

Lenke til kommentar

Har samme planer som deg.. Har allerede tatt ut innmaten og sånn av min.. Jeg fikk meg en negativ oversaklelse når jeg tok en titt inni :( Alle! knappene som var der var montert direkte i "hovedkortet" (gikk sånne lange stenger fra knappene til hovedkortet). Men sinnsykt fint kabinett du kommer til og få :love: ..

Btw: På min har jeg 2 DB målere.. Hvor skal jeg koble de sånn at de fungerer?.. Og hvordan.

Endret av Crom-Ag3
Lenke til kommentar

Skal hente spilleren så fort jeg får tid, så skal jeg begyne å plukke den fra hverandre, men må nesten vente til etter eksamen, ellers kommer jeg ikke til å få gjort noe som helst øving. Blir spennende.

Crom-ag3, Marantz kasettspiller du har også?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
Jeg fikk meg en negativ oversaklelse når jeg tok en titt inni :(  Alle! knappene som var der var montert direkte i "hovedkortet" (gikk sånne lange stenger fra knappene til hovedkortet).

bruker å være sånn på gamle cd spillere,forsterkere osv... litt dumt da... får satse på at det ikke er sånn på den der da !! :thumbup:

Lenke til kommentar

Går veldig sent med meg her. Men jeg kan unnskylde meg med at jeg har vært på ferie i en månde nå, og flyttet inn i ny leilighet. Så når Ikea-møblene er ferdig skrudd opp, skal jeg starte med kassettspilleren. Gleder meg til å komme igang med det, kontra Ikeamøbler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...