Gå til innhold

2 merkelige diskusjoner\krangler!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ettersom ost lages av oststoff og brunost av mysen, det som er igjen av melka etter at ostestoffet er brukt til hvitost, er brunost egentlig ikke en ost. Brunost blir stundom også kalt for geitost – selv om det finnes hvit geitost. Velkjende typer av brunost er fløtemysost og gudbrandsdalsost. Brunosten er halvfast og har smaksnyansar som sjokolade og karamell. I Sverige er ostetypen kjent som mesost.
Lenke til kommentar
det med flyet kommer egentlig helt ann på hvor langt på reisen du har kommet da... du kjører jo litt rund på flyplassen før du løfter opp nesa og letter da...

6129616[/snapback]

Nei, man takser (utt: "tæxer") på bakken og flyr i lufta. Den eneste gangen man kjører et fly er med en tug (utt: "tøgg"), som dytter flyet baklengs bort fra utgangen.

Lenke til kommentar

bommbettibommpettibump...

Nei, ingen bump. Får vel se å komme på noe sakligt!

klokken er 18:30. Ingen resultat..

Klokken er 18:31. fortsatt ingen resultat..

klokken er 18:32. fortsatt ingen resultat....

klokken er 18:33 og.. ET RESULTAT!

Det heter å drikke opp brusen. Men burde den det?

å drikke opp

Eg ville si: drikke ned

eller? :hmm:

(forumklokken min er visst feil..)

Endret av jalla`n
Lenke til kommentar
Heter det halvtomt glass eller et halvfult?

Jeg vil si at det er halvtomt hvis du heller av det, men halvfult hvis den siste hendelsen var at du fylte på.

Men hva ville du sagt det var om du ikke var der da personen drakk eller fylte på?

Mange sprøe ting går gjennom hodet mitt nå. Et halvt glass f.eks.. men den går ikke..

Lenke til kommentar
Glasset er sprukket i småbiter?

Jepp. Dette var et tynt glass fra Ikea, og det ble utsatt for sakte kontinuerlig press helt til det sprakk. Glasset består nå av to skår.

Om denne klemmeskaden hadde vært raskere og utført med slik kraft at vi snakker om svært mange skår, vil det å presse et glass nok kunne resultere i et knust glass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...