sluffy Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Kom på en negativ ting til med hvitost. Den får sånn ekkel skorpe hvis den ligger i "friluft". Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Brunost er mer karamelle enn ost. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Ettersom ost lages av oststoff og brunost av mysen, det som er igjen av melka etter at ostestoffet er brukt til hvitost, er brunost egentlig ikke en ost. Brunost blir stundom også kalt for geitost – selv om det finnes hvit geitost. Velkjende typer av brunost er fløtemysost og gudbrandsdalsost. Brunosten er halvfast og har smaksnyansar som sjokolade og karamell. I Sverige er ostetypen kjent som mesost. Lenke til kommentar
robgar Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 et hus brenner opp i røyk, men brenner ned til grunnen Lenke til kommentar
Piratpjokken Skrevet 20. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2006 (endret) Eg vil si at det brenner ned! Det går opp i røyk. Endret 20. mai 2006 av jalla`n Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 det med flyet kommer egentlig helt ann på hvor langt på reisen du har kommet da... du kjører jo litt rund på flyplassen før du løfter opp nesa og letter da... 6129616[/snapback] Nei, man takser (utt: "tæxer") på bakken og flyr i lufta. Den eneste gangen man kjører et fly er med en tug (utt: "tøgg"), som dytter flyet baklengs bort fra utgangen. Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Men, hvis du får en stein på flere tonn over armen. og beinet knuses til "pulver". Har du da knust eller klemt armen? 6140001[/snapback] Da har du en "knusningsskade". Lenke til kommentar
Piratpjokken Skrevet 21. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2006 (endret) bommbettibommpettibump... Nei, ingen bump. Får vel se å komme på noe sakligt! klokken er 18:30. Ingen resultat.. Klokken er 18:31. fortsatt ingen resultat.. klokken er 18:32. fortsatt ingen resultat.... klokken er 18:33 og.. ET RESULTAT! Det heter å drikke opp brusen. Men burde den det? å drikke opp Eg ville si: drikke ned eller? (forumklokken min er visst feil..) Endret 21. mai 2006 av jalla`n Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Heter det halvtomt glass eller et halvfult? Jeg vil si at det er halvtomt hvis du heller av det, men halvfult hvis den siste hendelsen var at du fylte på. Lenke til kommentar
Piratpjokken Skrevet 21. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2006 Heter det halvtomt glass eller et halvfult? Jeg vil si at det er halvtomt hvis du heller av det, men halvfult hvis den siste hendelsen var at du fylte på. Men hva ville du sagt det var om du ikke var der da personen drakk eller fylte på? Mange sprøe ting går gjennom hodet mitt nå. Et halvt glass f.eks.. men den går ikke.. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Da sier man bare at den personen har drikke/væske i halve glasset Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 2. Flyet heter fly, sant? 6129072[/snapback] Ja, det heter så. Men, båter du en båt eller skipperer ett skip? Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Jeg flyr snart til Sverige, uten pilotlisens. Piloten derimot, han fører et fly, akkurat som skipperen fører en båt. Å kjøre involvererer føring av et kjøretøy. Smak er subjektivt og derfor nytteløst å forsøke objektivt tilnærmet i fora. Glasset er kun spukket. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 (endret) Glasset er sprukket i småbiter? knuseslå, klemme, male i stykker k- et glass / k- stein til singel sprakk revne, briste, få sprekker glasset sprakk Endret 21. mai 2006 av BeFs Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Jeg flyr snart til Sverige, uten pilotlisens. Piloten derimot, han fører et fly, akkurat som skipperen fører en båt. Å kjøre involvererer føring av et kjøretøy. 6151933[/snapback] Nettopp. Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Glasset er sprukket i småbiter? Jepp. Dette var et tynt glass fra Ikea, og det ble utsatt for sakte kontinuerlig press helt til det sprakk. Glasset består nå av to skår. Om denne klemmeskaden hadde vært raskere og utført med slik kraft at vi snakker om svært mange skår, vil det å presse et glass nok kunne resultere i et knust glass. Lenke til kommentar
Suburbian Hero Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 (endret) Hmm, heter det hvitost eller gulost da? Jeg sier gulost siden osten er gul... Endret 22. mai 2006 av joakim-killer Lenke til kommentar
Piratpjokken Skrevet 22. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2006 (endret) Sistnemnte diskusjon (gulost-hvitost), er sinnsykt irriterende. Men vi tar med den også Eg mener gulost, men sier hvitost pga gammel vane (mamma og pappa som lærte meg det ) Endret 22. mai 2006 av jalla`n Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Synnøve Finden har Gulost, mens Tine lager Norvegia og Jarlsberg. Tine lager også hvitost, men det er en hvit geitost, som forøvrig ikke er i nærheten av å være så god som vanlig geitost. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå