Gå til innhold

DDR SDRAM, 512MB eller 1.024MB?

enry

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

du vil merke forsjell melllom 512 og 1024 når du jobber med store filer slik som ein ofte gjere i video regigering, eller viss du har opnen mangen programmer på ein gang.

på spill og Windows XP-boot vil du ikkje merke noko særlig forsjell.

eg trur 512mb vil for dei fleste i dag vere eit tilfretstilende mengde

du vil merke forsjell påPC2700, PC 3000, PC3200 og PC3500 på mangen ting, du vil merke meir forsjell med rasker ram enn med stor mengde ram

[ Denne Melding var redigert av: Borf på 2002-10-06 20:03 ]

Lenke til kommentar

Jeg vil nå si det at det merkes positivt med mer ram enn forskjell på pc2700 å pc3200 osv. Har nå 256mb ddr pc2700 å det er mye tregere enn 512mb 133mhz sdram. Så ihvertfall med lite ram merkes det liten forskjell på pc2700 å andre hastigheter tror jeg.

Lenke til kommentar

Iler til for å tilføye at jeg har prøvd spill som gjerne forskyner seg med over 400 mb under XP, og noe fram i tid må man regne med at spillene blir med minnesultne, både på "vanlig" minne og skjermkortminne.

Vent i allefall med å sette i mer enn 512 til det blir påkrevet hvis spilling er målet. Kanskje er resten av systemet for svakt til å kjøre spillene da, og vips så sitter du der med en haug ram du ikke kan brukes når du skal bytte ut resten av maskina...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...