Akerbak Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Hei og hopp! Har nå søkt meg rundt i forumet og på google, men desverre ikke funnet noe svar på det jeg sliter med... Derfor håper jeg noen vil ta seg tid til å hjelpe meg med følgende problem: Jeg har laget et opplastingsskript for en webside, hvor filene skal lastes opp til en mappe på serveren, og litt informasjon om filen samt link til nedlasting lagres i en database. Scriptet kjører og fungerer, men ikke alle filer vil lastes opp. Jeg har kun kjørt powerpointfiler så langt, 4 forsøk, hvorav 2 ble lastet opp, og 2 ikke ble dette. De 4 filene har størrelsene 134Kb, 1415Kb, 2755Kb og 3187Kb. De 2 minste ble lastet opp, de 2 største ikke, derfor mistenker jeg noe problematikk i forhold til tillatt filstørrelse. Allikevel funka det dårlig selv om jeg satt MAX_FILE_SIZE til 10Mb... Legger ved koden for opplasting under, dersom noen ville tatt en titt og sett om de ser noen åpenbare feil setter jeg stor pris på dette! //VED UPDATE: if ($upload) { $uploaddir = getcwd(); $uploadfile = $uploaddir . $_FILES['userfile']['name']; print "<pre>"; if (move_uploaded_file($_FILES['userfile']['tmp_name'], $uploadfile)) { print "Filen er lastet opp!"; } else { print "Filen er IKKE lastet opp! Mer info:\n"; print_r($_FILES); } print "</pre>"; $insert_path = "hidden_path".$file_name; $sql = "INSERT INTO filarkiv(filtittel,filbeskrivelse,filforfatter,filpubdato, filurl) VALUES('$filtittel','$filbeskrivelse','$filforfatter','$filpubdato','$insert_path')"; $result = mysql_query($sql); if($result != false) { echo "<p>Informasjonen er registrert!</p>\n"; } } //OPPLASTINGSFORM: ?> <form action="<? echo $PHP_SELF ?>" method="post" enctype="multipart/form-data" name="upload"> <input type="hidden" name="filpubdato" value="<? echo date('d.m.y - H:i'); ?>" /> <table width="90%" cellpadding="0" cellspacing="2" align="center"> <tr> <td width="50%">Tittel:</td> <td width="50%">Forfatter:</td> </tr> <tr> <td><input type="text" name="filtittel" size="30" /></td> <td><input type="text" name="filforfatter" size="30" /></td> </tr> <tr> <td colspan="2">Hent fil:</td> </tr> <tr> <td colspan="2"><input type="file" name="userfile"></textarea></td> </tr> <tr> <td colspan="2">Beskrivelse:</td> </tr> <tr> <td colspan="2"><textarea name="filbeskrivelse"></textarea></td> </tr> <tr> <td colspan="2"><input class="button" type="submit" name="upload" value="last opp" /></td> </tr> </table> Lenke til kommentar
kakkle Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Finn php.ini og endre dette: upload_max_filesize = 2M til upload_max_filesize = 10M Evt prøv å sette dette i toppen av scriptet: ini_set("upload_max_filesize", "10M"); Mer om ini_set finner du her: http://no.php.net/ini_set Lenke til kommentar
Akerbak Skrevet 18. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2006 Finn php.ini og endre dette:upload_max_filesize = 2M til upload_max_filesize = 10M Evt prøv å sette dette i toppen av scriptet: ini_set("upload_max_filesize", "10M"); Mer om ini_set finner du her: http://no.php.net/ini_set 6128935[/snapback] ' Mange takk for tipset, prøvde de metodene du nevner, men uten noen forbedring! Noen forslag til andre endringer som kan være aktuelle å prøve for å rette opp i problemet? Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Kanskje scriptet får timeout? Se på max_execution_time (eller hva det nå heter:P) Lenke til kommentar
Akerbak Skrevet 19. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2006 Kanskje scriptet får timeout?Se på max_execution_time (eller hva det nå heter:P) 6131292[/snapback] Takk for tipset, skal sjekke opp dette og sende en respons når vi får resultatet! Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 tror ikke det holder med upload_max_filesize, du må nok endre litt flere verdier også. har dem ikke i hodet, men du burde finne dem greit ved å gå igjennom hele php.ini Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå