-kga- Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 (endret) Hvorfor er de fleste kvinnfolk så ondskapsfulle, mange av dem er vertfal det. Sitter med den oppfattningen att jenter generelt er mer ondskapsfulle og utspekulerte en menn, hvis det er korekt, så lurer jeg på hvorfor. Husker fra barneskolen så var vi gutta oftest ganske realle mot verandre, men jentenne kunne være sikkelig tispette. Lillesøstra mi går nå på barneskolen, og de har intriger seg mellom jeg ikke husker vi hadde. Senest i dag hørte jeg ho og noen veninner ringte og fortalte att de ikke kunne ha flere på besøk til ei som hadde spurt om å komme, og samtidig sto noen av de og fniste høyt rundt telefonen. Det er jo bare slemt. Hvis de foreksempel skal bytte plasser eller jobbe i grupper så er det ei av veninnene hennes som ofte sier æsj hvis det er noen mindre poppulære som kommer sammen med ho, og ho sier det så høyt at offere hører det. Hva for en holdning er det egentlig, det er jo bare sikkelig ondt. Ei annen har for vane og komme med ekkler komentarer som "så stygg den jakka var", eller "så tåpelig du så ut i det der". Ei annen igjen prøver og spiltte søstra mi og ei annen ei som er beste venner, og ho får god hjelp av ei intrigeelskende mor. Det er jo intriger og konflikter hele tiden jo. Jeg kan ikke huske att vi gutta hadde så mange intriger når jeg gikk på barneskolen. Hvis vi hadde en uoverstemelse så var det litt kjegling der og da, men det gikk veldig fort over. Men det er mulig jeg har vert heldig under opveksten, og dermed sluppet den slaks drit. EDIT: må bare legge til att oldingenne har snakka med lillesøstra mi om det, og ho forstår alvore av det. Ho har aldri vert tatt for og være den skyldige, og lærerene snakker bare godt om ho... men det er ikke så lett og lære veninnene hennes da, det får jo foreldrenne dems gjøre. Kan henne ho driver like mye med det selv, men da er ho ei sikelig sleip ål som ikke blir ferska måtte bare rette litt her siden det kan se ut som om ho er sikkelig ondskapsfull fra det jeg skrev over, men det er altså bare ett parr av veninnene hennes, og ikke alle i gjengen. Men ho er jo ikke helt uten skyld da, ho er jo passivt med på noen ting, og det er jo ikke helt bra. ho de ringte til var foresten ho ene som snakka negativt om alt og alle. Husker fra litt eldre aldre som fra ungdomskolen og oppover, da begynte det og fly rykter rundt om folk og fe i en større grad. Jess, de fleste av disse ryktene var satt ut av jenter, og oftes mot andre jenter. Ser man etter så ser en att jenter oftere kommer med spydige bemerkninger og hint nå feks noen har driti seg ut, noe ofte gutter er flinkere til og ikke gjøre no stort uta. Jenter har rett og slett mye mer av ryktespredning, hemmeligholdelser, alianser, ignorering, backstabing, utfrysing, osv. Skulle tro de ser på det sosiale livet som ett spill som de skal vinne uansett hvilke midler de måtte ta i bruk. En annen ting også er på byn, man skal være ganske modig for å tørre og gå ederu bort til ei fremed dame og ta starte en konversasjon. Er mange som bare overser deg fulstendig, eller sier stygge komentarer "ikke om du så var den siste kolaen i ørkenen" Man trenger jo ikke være helt avisende eda personen ikke interiserer enn, det kunne aldri falle meg inn og være så slem mot en fremed som prøvde og starte en samtale med meg. EDIT: virka som om jeg har opplevd mye slik utfra det jeg skrev kanskje, men det har jeg ikke. Har hørt av noen kammerater at de har opplevd det. Enaste jeg har oopplevd noen få ganger er at de på en eller annen merkelig måte klarer få deg til og føle deg mindreverdig. Mulig jeg er helt på jorde i mine utsagn, men det er nå ett slikt intrykk jeg har fått av mange jenter, dog ikke alle. No start your flaming Endret 19. mai 2006 av Lord-KGA Lenke til kommentar
V-by Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Kjenner igjen mye her. Har to søstre, så masse er kjent Og sant det med att når det er noe med gutter, så er det bare der og da. Husker på barneskolen, jeg og en kompis sloss annaver dag, og var bestevenner ellers Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Jeg vil nå si at det finnes ufattelig mange forskjellige typer jenter... Stereotypen av blonde, baksnakkende jenter, kommer vel fra Amerikansk media.... Jenter finnes nok i alle forskjellige typer og smaker de også, som det meste annet! Har også blandede erfaringer med jenter... Noen er "bitchy" (godt norsk) , mens andre bare er greie Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Ser vel den tendensen her på forumet og:P Småkrangling mellom noen jenter, skal ikke nevne hvem:P Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Kjenner meg godt igjen. På barneskolen var det alltid jentene som ble tatt ut til jente-samtaler. Men sjelden guttene. Og de samtalene vi hadde var det aldri noen konkrete samtaler som kom opp. Læreren sa bare at vi ikke burde baksnakke hverandre (hun hadde nemmelig hatt dårlige erfaringer med det) Lenke til kommentar
Rikkely Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Jenter som har mye selvtillit er ofte ondskapsfulle Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Stakkars deg, kanskje det blir bedre med tiden ? Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 (endret) En annen ting også er på byn, man skal være ganske modig for å tørre og gå ederu bort til ei fremed dame og ta starte en konversasjon. Er mange som bare overser deg fulstendig, eller sier stygge komentarer "ikke om du så var den siste kolaen i ørkenen" Man trenger jo ikke være helt avisende eda personen ikke interiserer enn, det kunne aldri falle meg inn og være så slem mot en fremed som prøvde og starte en samtale med meg. hmm, du må være svært uheldig. bare vær hyggelig så er de hyggelige tilbake, hils pent, presenter deg selv og la pratan gå sin gang. er det eneste som står i hodet på deg å få henne i seng er det større sjanse for en stygg slutt enn om du bare prater vanlig og ser hvor det ender, klem eller kyss. når det gjelder barneskole osv husker jeg de tidene svært godt, alltid ei eller anna jente som gråt fordi en av de "populære" jentene hadde vært slem el no. husker godt at visse ikke ble invitert på klassefester osv.... Endret 19. mai 2006 av Henrik2k Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Problemene til kvinner skyldes feber i livmoren i omtrent 80% av tilfellene. Dette er tilstanden som kalles hysteri etter hysteria(livmor). Lenke til kommentar
b-real Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Svaret kommer vel godt forklart her: Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 B|Real: Noe så gammelt? Uffda. Leker vi ITavisen i dag? Jenter er ondskapsfulle. Ignorante. Slemme. Fæle. Frekke. Men de har lov. De har nemlig bryst! Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Jeg kjenner igjen veldig mye av dette. Det er sant som det blir nevnt tidligere, at det fins mange forskjellige typer jenter, men jeg kommer over den typen du snakker om veldig ofte. Har mange av dem i klassen min. Som oftest når det er friminutt så blir jeg og en venn av meg igjen i klasserommet for å ta det med ro litt, og i andre enden sitter det 3-4 jenter og baksnakker andre _hver_ bidige dag. Livene deres er så Hotel Cesar at jeg kjenner jeg blir kvalm. Hvordan går det ann å gå inn på den måten for å dra livet til noen andre i søla? Spydige og frekke. Tror de kan få hva de vil og tar derfor ikke hensyn til alle. En av dem pleide å kalle alle for dust med en sånn tone at man skjønte at hun bare var ute for å lage bråk. Hvis folk hadde glemt noe, eller sa noe feil så var hun der med "dust" med en gang, så etter litt for lenge med dette ble jeg irritert, så når hun hadde klart å ødelegge mobilen sin sa jeg på samme måte som hun pleide å gjøre "dust" i en spydig tone. Hun flyr opp og klikker helt pms, så nå flyr det dritt om meg overalt. Jeg må bare le. Lenke til kommentar
Islanbadsj Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Mulig jeg bor på en veldig rolig plass, men opplever ikke noe av det her... Greit nok at noen kan være litt bitchy, men ikke hele tiden. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Jeg og blondinene mine. OK, det er nok av intriger og sånne ting - og det skal gjerne to til for å starte sånt. Lenke til kommentar
enl Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Kjenner med igjen jeg også Kvinner slåss sjelden, og tyr mer til psykisk vold. Synes nå det er bedre å slåss litt, og bli ferdig med det, enn å drive langvarig psykisk terror som kan få langvarige mén. Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Må si meg enig.. Så ufattelig mye dritt blant jenter, skitsnakking, psykisk mobbing, ekkelhet (er det et ord?) osv.. Glad jeg er gutt Vi bare sloss litt, så ferdig. Lenke til kommentar
Islanbadsj Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Læreren vår på barneskolen sa faktisk at det var bedre at vi slåss litt enn at vi drev å baksnakket osv. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Læreren vår på barneskolen sa faktisk at det var bedre at vi slåss litt enn at vi drev å baksnakket osv. 6130384[/snapback] Agree. Sistnevnte skader mer. Forøvrig fikk vi annerkjennende nikk fra lærerene når vi tok mobbere i tiende Alt slikt er bare piss, og gir et ganske dårlig inntrykk av de som gjennomfører dette. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 må si jeg er glad jeg er gutt. gutter er toppers på konflikter, sier det som oftest rett ut..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå