Gå til innhold

Windows Vista - fungerer eldre spill?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er det litt vanskelig å svare på siden Vista ikke har kommet ut enda, men Microsoft har selv sagt at de ikke har lagt opp til det. De har vel faktisk sagt at en del spill skal du være heldig om du får til å virke uten å tweake/patche/emulere. De nyeste spillene vil jeg i grunn tro skal fungere fint. Og det håper jeg virkelig også. Er så utrolig irritert over at de gode, gamle spillene mine ikke fungerer ordentlig på Windows XP. Vista kommer tydeligvis ikke til å gjøre det enklere, i så fall! Men i grunn tror jeg ikke det kommer til å bli noe stort problem. Det er alltids noen der ute som lager emulatorer og patcher for å få spillene til å fungere, og det kommer sikkert til å komme til Vista også. De litt mer ukjente spillene kan det bli litt verre med, selvfølgelig. Prøvde Discworld Noir fra 1999 her en dag, og fikk store problemer med å starte det. Måtte faktisk cracke spillet for å få startet det til slutt. Typisk litt ukjent spill hvor folk ikke har laget XP-patcher.

Lenke til kommentar

Såpass ja... Ja husker godt overgangen fra Win2000 til XP. Syns MS burde optimalisere slike ting bedre for brukerne da det er mange som spiller i blandt. Men på den andre siden er vist Vista veldig god å bruke til spill... (ifølge MS hvertfall)

 

Men takk for svar...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...